Vervanging verwarmingsradiateur, Help?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vervanging verwarmingsradiateur, Help?
Net lid van de AX-club, dus laat ik maar direct gebruik maken van de expertise van mijn nieuwe mede-leden met de volgende oproep:
Wie kan dit enigzins a-technisch en niet al te handig meisje helpen met het repareren van een lekke verwarmingsradiateur (AX 1.4 TGS uit '93)??
Uiteraard tegen redelijke vergoeding en een kratje bier/flesje wijn.
Groeten, Esther
Wie kan dit enigzins a-technisch en niet al te handig meisje helpen met het repareren van een lekke verwarmingsradiateur (AX 1.4 TGS uit '93)??
Uiteraard tegen redelijke vergoeding en een kratje bier/flesje wijn.
Groeten, Esther
Re: Vervanging verwarmingsradiateur, Help?
Zit veel expertise hier ja, ze zullen ook wel willen weten waar ze moeten komen helpen dat wordt niet echt duidelijk uit je post. Ik zou niet weten hoe het moet anders had ik je graag geholpen maar er is vast wel iemand die het wel kan.Esther wrote:Net lid van de AX-club, dus laat ik maar direct gebruik maken van de expertise van mijn nieuwe mede-leden met de volgende oproep:
Wie kan dit enigzins a-technisch en niet al te handig meisje helpen met het repareren van een lekke verwarmingsradiateur (AX 1.4 TGS uit '93)??
Uiteraard tegen redelijke vergoeding en een kratje bier/flesje wijn.
Groeten, Esther
In ieder geval welkom hier en hopelijk blijf je nog lang plakken!
Ohja maak ook een wie=wie aan!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
hehe, niet al te lastig zegt ie dan, het is wel te doen, je moet alleen het hele dashboard dr uit trekken, omdat je anders de nieuwe niet terug op zn plek krijgen kan. Op zich stelthet niet veel voor qua moeilijkheid, tis alleen erg veel werk.Browny wrote:Dit is geen moeilijk klusje hoor, maar tis idd wel makkelijk als je laat weten waar je woont, of je moet door heel het land langs willen komen.
ok, tis dus niet zo makkelijk bij een type2 dashboard als bij een type1, kzie nu ook dat ze een type2 heeft.IceByte wrote:hehe, niet al te lastig zegt ie dan, het is wel te doen, je moet alleen het hele dashboard dr uit trekken, omdat je anders de nieuwe niet terug op zn plek krijgen kan. Op zich stelthet niet veel voor qua moeilijkheid, tis alleen erg veel werk.Browny wrote:Dit is geen moeilijk klusje hoor, maar tis idd wel makkelijk als je laat weten waar je woont, of je moet door heel het land langs willen komen.
Woon zelf in Nijmegen.
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat het schijnbaar ook via het dashbordkastje kan, zodat je niet het hele dashbord eraf hoeft te halen... Maar ja weet natuurlijk niet of dat bij mijn AX ook kan...
Tevens hoorde ik dat er twee verschillende types verwarmingsradiateurs zijn, maar natuurlijk weet ik niet welk type er bij mij in zit. Schijnbaar afhankelijk van het chassisnummer??
Het heeft op zich ook geen haast, zo lang het warm is buiten heb je geen verwarming nodig natuurlijk..
Wie biedt hulp?
Heb uit betrouwbare bron vernomen dat het schijnbaar ook via het dashbordkastje kan, zodat je niet het hele dashbord eraf hoeft te halen... Maar ja weet natuurlijk niet of dat bij mijn AX ook kan...
Tevens hoorde ik dat er twee verschillende types verwarmingsradiateurs zijn, maar natuurlijk weet ik niet welk type er bij mij in zit. Schijnbaar afhankelijk van het chassisnummer??
Het heeft op zich ook geen haast, zo lang het warm is buiten heb je geen verwarming nodig natuurlijk..
Wie biedt hulp?
Door het dashboardkastje gaat echt niet lukken. Misschien als je er een hebt zonder "klep", want die heb ik nog nooit van zo dichtbij gezien.
Over types onderdelen... Je hebt 2, eigenlijk 3 types AX. KLIK HIERvoor een overzichtje van de verschillen.
Er zijn zover ik weet inderdaad twee types kachelhuis/kachelradiateur. Jij hebt dan het nieuwe type nodig, omdat je auto een type 2 is (althans, dat zeggen ze hierboven...).
Over types onderdelen... Je hebt 2, eigenlijk 3 types AX. KLIK HIERvoor een overzichtje van de verschillen.
Er zijn zover ik weet inderdaad twee types kachelhuis/kachelradiateur. Jij hebt dan het nieuwe type nodig, omdat je auto een type 2 is (althans, dat zeggen ze hierboven...).
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
type2 via het handschoenen vakje, open of niet gaat je niet lukken. radiateur moet weer op zn plek komen, daarvoor moet toch echt de kachelunit los, daarvoor moet het hele dash dr dus uit. Helaas, maar ik heb het geprobeerd met de mijne, no gopcrodent wrote:Door het dashboardkastje gaat echt niet lukken. Misschien als je er een hebt zonder "klep", want die heb ik nog nooit van zo dichtbij gezien.
Over types onderdelen... Je hebt 2, eigenlijk 3 types AX. KLIK HIERvoor een overzichtje van de verschillen.
Er zijn zover ik weet inderdaad twee types kachelhuis/kachelradiateur. Jij hebt dan het nieuwe type nodig, omdat je auto een type 2 is (althans, dat zeggen ze hierboven...).
Je kan bij 'n type 2 AX het gehele dashbordkastje eruit halen...waarna je rechts in een hoekje de kachelaanjager ziet zitten.IceByte wrote:type2 via het handschoenen vakje, open of niet gaat je niet lukken. radiateur moet weer op zn plek komen, daarvoor moet toch echt de kachelunit los, daarvoor moet het hele dash dr dus uit. Helaas, maar ik heb het geprobeerd met de mijne, no gopcrodent wrote:Door het dashboardkastje gaat echt niet lukken. Misschien als je er een hebt zonder "klep", want die heb ik nog nooit van zo dichtbij gezien.
Over types onderdelen... Je hebt 2, eigenlijk 3 types AX. KLIK HIERvoor een overzichtje van de verschillen.
Er zijn zover ik weet inderdaad twee types kachelhuis/kachelradiateur. Jij hebt dan het nieuwe type nodig, omdat je auto een type 2 is (althans, dat zeggen ze hierboven...).
Kweet alleen niet of dit is wat je bedoelt
Huidige: Renault Clio Campus 1.2 16v Sport ('06)
Ex: Citroën AX 1.1i Volcane ('95), Renault Mégane Coupé 1.9 DTI Sport ('00)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
om te demonteren kan je ze afzagen ja, monteren is een ander verhaal, daarvoor moet toch echt de kachel los, tenzij je een imitatie geval neemt met afneembare pijpjes, dat ding was met een jaar echter al weer lek, dus dat is ook niet veel soeps.Joost wrote:het probleem bij type 2 zijn de aansluitpijpjes,
Deze zijn door te zagen waardoor het vervangen wel gaat zonder dashboard montage.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Ik dacht ook dat die imitatie de oplossing was inderdaad... Dat moet toch niet kunnen dattie na een jaar al weer lek was. Met goeie anti roest koelvloeistof moet tie het toch wel even volhouden zou je denkenIceByte wrote:om te demonteren kan je ze afzagen ja, monteren is een ander verhaal, daarvoor moet toch echt de kachel los, tenzij je een imitatie geval neemt met afneembare pijpjes, dat ding was met een jaar echter al weer lek, dus dat is ook niet veel soeps.Joost wrote:het probleem bij type 2 zijn de aansluitpijpjes,
Deze zijn door te zagen waardoor het vervangen wel gaat zonder dashboard montage.

Oja ester, ik zou er niet te lang mee wachten. Ook al staat je kachel uit in de zomer, er stroomt toch altijd warm water doorheen. De ventilatielucht wordt dan alleen niet door de kachel geleid maar er omheen. Hij blijft dan ook lekken als je pech hebt.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Op zich lekt ie niet meer. Heb de ANWB erna laten kijken nadat ik een warme straal over mijn voeten had gekregen in een scherpe bocht en die kerel heeft hem afgekoppeld, dus op zich raak ik zo geen koelvloeistof kwijt. Maar ja. Vind het een beetje absurd om zo'n leuk autootje dat verder nog goed functioneert en rijdt als een trein weg te moeten doen omdat een verwarmingsradiator het niet meer doet.. Ja toch, Niet dan??Kakelbont wrote:Ik dacht ook dat die imitatie de oplossing was inderdaad... Dat moet toch niet kunnen dattie na een jaar al weer lek was. Met goeie anti roest koelvloeistof moet tie het toch wel even volhouden zou je denkenIceByte wrote:om te demonteren kan je ze afzagen ja, monteren is een ander verhaal, daarvoor moet toch echt de kachel los, tenzij je een imitatie geval neemt met afneembare pijpjes, dat ding was met een jaar echter al weer lek, dus dat is ook niet veel soeps.Joost wrote:het probleem bij type 2 zijn de aansluitpijpjes,
Deze zijn door te zagen waardoor het vervangen wel gaat zonder dashboard montage.Productiefout misschien?
Oja ester, ik zou er niet te lang mee wachten. Ook al staat je kachel uit in de zomer, er stroomt toch altijd warm water doorheen. De ventilatielucht wordt dan alleen niet door de kachel geleid maar er omheen. Hij blijft dan ook lekken als je pech hebt.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
ik kan het wel vervangen, weet hoe het zooitje in elkaar zit, ik zit alleen niet in de buurt, weet niet of dat een bezwaar is?Esther wrote:Maareh op wie van jullie heren mag ik een beroep doen?
Zoals ik al zei uiteraard tegen een redelijke vergoeding.
Wie wil dit doen voor 150 euro + een krat bier?
kosten zien we wel wat het wordt
Op zich ben ik best bereid er een stukje voor te rijden, zo lang het niet al te ver is en Nijmegen ligt redelijk centraal. (Den Ham ligt rechts naast Zwolle??)IceByte wrote:ik kan het wel vervangen, weet hoe het zooitje in elkaar zit, ik zit alleen niet in de buurt, weet niet of dat een bezwaar is?Esther wrote:Maareh op wie van jullie heren mag ik een beroep doen?
Zoals ik al zei uiteraard tegen een redelijke vergoeding.
Wie wil dit doen voor 150 euro + een krat bier?
kosten zien we wel wat het wordt
In het weekend kan dat prima en eventueel met een bezoekje hier of daar gecombineerd worden dan. Het lijkt me echter wel handig van te voren een maximum prijs af te spreken...
Heb jij zelf toevallig een adresje voor onderdelen?