Welk merk remblokken?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Welk merk remblokken?
Ok?, ik wil nieuwe remblokken op mijn AX.
Ferodo ken ik al. Type DS2500 hoor ik goeie verhalen over. Geschikt voor openbare weg (hoeven niet warm geremd te worden), maar ook bestand tegen circuitgebruik.
Ander merk is Textar. Hoor ik ook tevreden verhalen over.
Wat zijn jullie ervaringen en/of tips?
Ferodo ken ik al. Type DS2500 hoor ik goeie verhalen over. Geschikt voor openbare weg (hoeven niet warm geremd te worden), maar ook bestand tegen circuitgebruik.
Ander merk is Textar. Hoor ik ook tevreden verhalen over.
Wat zijn jullie ervaringen en/of tips?
-
- AX driver
- Posts: 38
- Joined: MonJun16, 2003 3:20:12 AM
- Location: purmerend
- Contact:
redscorpionstings wrote:Valeo zijn(originele) Franse remschoenen van de Franse auto fabriekant ook goed en niet duur grrrrrrrrr :darkangel
ja maar die dingen beginnen bij 3 keer een bijna noodstop toch echt wel heel flink te faden met als resultaat geen remwerking. ik geloof dat textar een minder gunstig wrijvingsvergelijking heeft dan de ferodo's. mintex is ook erg goed maar moet wel warm gereden worden en is dus s winters niet echt te gebruiken zowie zo zat de voor mij gunstigste mintex geloof ik pas op het zelfde remvermogen als originele pads bij zo'n 100 graden.
Plotseling remen op de snelweg hoef je dus niet te proberen met die dingen (ze waren btw wel stabiel tot zo'n 600 graden oid :D) ik zou voor de ferodo gaan maar dat is voornl omdat ik niet echt bekent ben met de textar.
heb je ook al eens aan gegroefde schijven gedacht ??
groetjes
denny
ps kijk wel uit dat je geen overkill aan remvermogen gaat fabriceren. wielen die meteen blokeren als je naar het pedaal kijkt is niet prettig. zoeken naar een voor jouw goede balans kost gewoon wat experimenteer werk. persoonlijk vind ik het prettig dat als ik rem het voelt alsof er een anker uitgegooit word. kun je leuk met de achterkant spelen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Pffff......
Kuch! Uche....
Even wat stof van een oud draadje afblazen. Inmiddels lopen er hier toch al een aantal rond die circuits onveilig maken. Ik ben benieuwd wat er nu aan ervaring en kennis op gebied van remblokken hier rondloopt.
Post hier je ervaringen! Welke merk+type bevallen goed, of juist slecht, voor- en nadelen, enzovoorts.
Antoine
Kuch! Uche....
Even wat stof van een oud draadje afblazen. Inmiddels lopen er hier toch al een aantal rond die circuits onveilig maken. Ik ben benieuwd wat er nu aan ervaring en kennis op gebied van remblokken hier rondloopt.
Post hier je ervaringen! Welke merk+type bevallen goed, of juist slecht, voor- en nadelen, enzovoorts.
Antoine
EBC Greenstuff.
Voordelen zelf ondervonden:
- Duidelijk meer frictie dan standaard remblokken.
- Blijven goed werken bij hoge temperaturen. Remmen bij mij zelfs beter als ze goed heet zijn.
- De remstof die ze afgeven hecht niet aan je lichtmetalen velgen. Oftewel sponsje erover en ze zijn weer schoon.
Nadelen:
- Dubbel zo duur als standaard remblokken. Dacht dat ze iets van 75 Euro waren.
- Ze zullen wel sneller slijten.
Voordelen zelf ondervonden:
- Duidelijk meer frictie dan standaard remblokken.
- Blijven goed werken bij hoge temperaturen. Remmen bij mij zelfs beter als ze goed heet zijn.
- De remstof die ze afgeven hecht niet aan je lichtmetalen velgen. Oftewel sponsje erover en ze zijn weer schoon.
Nadelen:
- Dubbel zo duur als standaard remblokken. Dacht dat ze iets van 75 Euro waren.
- Ze zullen wel sneller slijten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Browny wrote:en greenstuff moet je echt warm rijden, das bij die ferodo niet zo.
Ze schijnen trouwens niet sneller te slijten maar juist minder snel wat ik van het citrosport lid met de mosterdkleurige saxo begreep. (ff z'n naam kwijt)
Dat echt warm rijden merk ik niet in ernstige mate. Wel dat ze het duidelijk beter gaan doen als ze heet zijn. Dan pakt je pendaal meteen bovenin vast. Maar dat ze zo snel aan gort gaan lijkt me sterk. Het zijn juist remmen bedoelt voor zwaardere omstandigheden.
http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html
Bij mij slijten ze vrij rap vind ik zelf. Maar dat zal wel aan mijn rijstijl liggen. En het weinige remstof was doorslaggevend voor mij.
Anders zou je EBC Redstuff kunnen nemen he. Maar of die er voor een AX is. Geen idee.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Red stuff is meer circuit waardig, en die moet je zeker warm remmen!
Voor straatgebruik en licht circuitgebruik kun je beter voor Green Stuff gaan.
Die Ferodo's zijn ook super! Als je geen bezwaar hebt tegen remstof op je velgen zou ik iig voor Ferodo gaan
Voor straatgebruik en licht circuitgebruik kun je beter voor Green Stuff gaan.
Die Ferodo's zijn ook super! Als je geen bezwaar hebt tegen remstof op je velgen zou ik iig voor Ferodo gaan
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven