veerpoot vervangen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
bikemaster
AX Starter
AX Starter

veerpoot vervangen

Post by bikemaster »

Ik heb de veerpoot bijrijders kant onder de auto weg gehaald ivm slecht lager boven in de poot en lawaaierig wiel lager.
Het is een ax van 92 dus type 2 dat de onderste vc kogel dikker is dan bij een type 1 heb ik al ondervonden. :evil:
Hoe zit dat met een poot van een 106 past die er wel zo onder ??
o ja het is een 11 tge
mvg Roel

bikemaster
AX Starter
AX Starter

Post by bikemaster »

ik kan nog wel aan een veerpoot komen van een 106 diesel, maar daar is de veer zwaarder van zeker ? , de rest is wel gelijk dacht ik

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

eh, ff navragen bij de peugeotdealer welke maat kogel erin zit.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

je kan de poten uit elkaar halen en de bovenkant van de oude poot op je eigen poot zetten (die van je auto bedoel ik :D)

bikemaster
AX Starter
AX Starter

Post by bikemaster »

aha maar is de veer wel het zelfde dan ? want een poot van een 106 is toch gelijk aan die van een ax ?
Alleen ik was bang dat de veer van de 106 diesel zwaarder zou zijn dan van de ax 1.1 tge

AX_Powah
AX Master
AX Master

Post by AX_Powah »

nee die poten zijn niet gelijk! de stuurstangen van een 106 zitten op een andere plaats gemonteerd als bij de ax! dit gaat dus niet passen!!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

bikemaster
AX Starter
AX Starter

Post by bikemaster »

:cry: ik dacht dat ze van een ax type 2 wel gelijk waren, maar je weet zeker dat ze niet gelijk zijn ?
Want op de sloop zeiden ze namelijk ook dat ze wel gelijk waren graag had ik 100% zekerheid.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Het hangt een beetje van het type af. In de regel hebben 106jes en saxo's een grotere diameter veer. Maar zijn er helemaal geen ax veerpoten te vinden dan. Wiellager kost overigens maar 45 euro en als jij met een losse poot naar de garage gaat dan willen ze je echt wel helpen voor 6 tientjes incl lager.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

bikemaster
AX Starter
AX Starter

Post by bikemaster »

Bikemaster begint zijn ax al aardig zat te worden, anders ga ik de draagarm er ook onder weg slopen.
En zet er dan een type 1 draagarm op inc een veerpoot van een ax type 1 want daar kan ik wel aankomen.
Maar het liefste doe ik dat niet want die draagarm er af slopen is weer extra werk :evil:

bikemaster
AX Starter
AX Starter

Post by bikemaster »

het lager boven op de veerpoot is ook stuk, dat wielager is geen probleem die haal ik er zelf zo uit en zet er zo een nieuwe in.
Maar de zin he ! een andere poot compleet is makelijker :D
kost anders ook maar een geeltje (25 euri) hier een poot compleet dus minder euri weg en minder werk.
Maar het is ondertussen al veel werk geworden zo als altijdt, want die !@@#$$^%$ aandrijfas ging de bak ook nog uit.
Daar zat ik nou net op te wachten :cry: dus niet toen poot gehaald was type 1 , weer terug andere poot gehaald , was tijpe 2 maar wiellager stuk.
Dus hoop werk voor niets, ik zal er maar een nachtje over slapen, en anders een nieuw wielager halen want ik ben het ook wel zat eigelijk.
Maar ik vetrouw die poot niet want de auto kraakte als een gek door een hobbel heen, dus voor het zelfde geld is de demper niet goed meer.
Last edited by bikemaster on MonMar20, 2006 7:58:16 PM, edited 1 time in total.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Dat lagers aan de bovenkant kost meen ik rond de 20 euro.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

bikemaster
AX Starter
AX Starter

Post by bikemaster »

ik kocht de ax trouwens voor 375 euri bj ...-05-1992 een 5 deurs en een 2 ton gelopen, wij hebben hem als 2e auto :D
ik heb hem zaterdag ff bekeken op de brug en apk mag over 6 maanden geen probleem zijn, want dan moet er een nieuwe op.

Post Reply