toch weer inhouden...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

toch weer inhouden...

Post by first »

vanmorgen had ik weer het probleem met de ax. Volgens icebyte leek het mee te vallen. Vanmorgen op de weg naar enschede gaf hij weer geen gas bij, weer zwaar in te trappen gaspedaal, piepen was ook weer duidelijk bij gas geven en weer een ratelend geluid. Auto is zeker allergisch voor icebyte. Toen hij er was liet de auto niks merken, nu hield ie weer in.

Ik weet dat de dynamo piept. Kan dit het zijn wat het inhouden en ratelen veroorzaakt of een verstopt filter?????? Ik snap er niets meer van.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het zou kunnen dat je benzinepomp niet genoeg benzine leverd..

dus dat hij het wel doet, maar dan maar weinig brandstof geeft, hier zal je vooral bij kou wat van merken omdat de brandstof dan dikker is en dus lastiger pompt en de auto er ook nog eens meer van nodig heeft
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Kan van alles zijn!

Retour leiding niet goed
Acuu te leeg
Computer geen goede massa
Lamdasonde geeft verkeerde waardes door
Bougies die gaar zijn
Brandstof pomp die hapert
Vuile filters
Benzine leiding knik of lek ofzo

Succes :lol:
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

vreemd, motortje liep toch echt perfect, amper bijgeluiden, op misschien de dynamo na die je iets hoorde.
Blijft dr over een brandstof of ontstekingsprobleem, als het iets mechanish/motorisch zou zijn, dan moet ie het altijd doen, en niet zomaar ineens.
Hij is afgelopen zaterdag toch echt wel warmgereden, en toen deed ie echt niets bijzonders.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Het zou ook de ontstekingsmodule kunnen zijn, aangezien het alleen optreedt als ie warm is, als dat ding gaar is zou het zomaar kunnen, zou ook verklaren waarom ie het wel weer normaal doet als ie koud is.

Maar brandstofpomp, of vuil is uiteraard ook nooit uit te sluiten, gewoon de hele boel schoonmaken als dat ding hier is.

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Vergeet echter niet dat op het moment dat hij inhoudt het gaspedaal heel zwaar gaat. Net alsof je een baksteen intrapt!
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

tsja gaskabel of gasklep.. maar dat hadden jullie toch gecontroleerd?

geen hakken toevallig?
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:tsja gaskabel of gasklep.. maar dat hadden jullie toch gecontroleerd?

geen hakken toevallig?


Gaskabel ging soepel toen ik em met de hand bewoog.
Wat ik me ineens afvraag, is het probleem eigenlijk begonnen nadat de motor is afgespoten om de olielekkage op te sporen?

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Tussen het afspuiten van de motor en de problemen zit een week.

Verder ga ik kijken wat de dealer zegt en of ze de computer kunnen uitlezen en evt testen van de ontstekingsmodule en bobine.

Verder ga ik eens even injectiereiniger erbij gooien in de tank. Kijken of het een vervuild injectiehuis is.

Het moet toch ergens vandaan komen...
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Tommmm
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 187
Joined: SunOct23, 2005 9:41:40 AM
Location: Eindhoven

Post by Tommmm »

mmm, denk dat ik ongeveer dezelfde problemen heb als jij alleen in iets mindere maten. ben wel benieuwd wat eruit komt.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,

To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Wat voor ongein haalt jouw auto uit dan?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Ik heb net de dealer gesproken...die zijn van mening dat de computer uitlezen en dergelijke niet helpt. Zij hebben het erover dat er euro 98 zonder lood in moet, dat hij dan beter gaat lopen. Plus dat het een oude auto is die het probleem heeft en dat ik er geen aandacht aan moet schenken zolang hij loopt :? En ik moest zorgen dat ik de basis goed heb, houdt in nwe bougies en filters en dergelijke. Dat is ook het enige punt waar ik het nut van inzie.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Oke dit gaat misschien heel gek klinken. Maar zijn de zolen van je schoenen niet de boosdoener. Ik heb het wel eens als ze nat zijn dat mijn pedaal bijna niet in te drukken valt. Oplossing: Even mn hiel los van de mat en het gaat weer soepel.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

klinkt idd gek...maar ik denk dat ik erachter ben. Ik heb net de motorkap weer los gehad...buren weer gluren :? Het ratelachtige geluid is afkomstig van het injectiehuis en het zwaardere bijgeluid is volgens mij van de dynamo. Zit ik alleen nog met het piepen van het gaspedaal.

Piepen van de motor was ook van de dynamo. Auto wilde ook niet direct starten net. Toch defecte dynamo?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

nee dat is meestal een niet goed gespannen Vsnaar op de dynamo wat resulteert in slecht bij laden en vervolgens slechter starten etc.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Vanmorgen garage laten proefrijden. Hij blijkt ook in tehouden als hij koud is. Reden is wel duidelijk. De benzineslangen zijn gescheurd bij het injectiehuis. Er zitten scheurtjes in waardoor er vrijwel zeker benzine uitloopt.

Andere is een kwestie van de v-snaar aanspannen evt vervangen.

De bezineslangen, is dat erg dringend?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

De bezineslangen, is dat erg dringend?



Ik denk het wel, benzine lekkage in een ruimt waar het heet word.... ik zou ze maar snel fixen.

O ja, ik zelf zou er niet meer mee rijden totdat je geen lekkage van benzine meer hebt onder je motorkap.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als je de motor laat draaien zou je de benzine er dan uit moeten zien lopen. Er staat zo'n beetje 10 bar op die slangen. Ter vergelijking de waterdruk is ongeveer 4 bar. Kijk eens of de slangen nat worden.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

en tja dat vervangen is ook zo klaar.. hoogstens 10 euro aan slangen en een paar klemmetjes. ( vergis je niet die slangetjes zijn duur:S)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Ik heb er naar gekeken, maar kan er slecht bij. Ik heb een afpraak vrijdag bij de garage en ben dan ongeveer 40 euro kwijt. Zijn voornamelijk haarscheurtjes.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Post Reply