smerig water kan.. dat hoort niet.. maar dat de auto zo gaat spuiten is nite goed..
overigens is (zeker bij de 1.0) de koppakking meestal wel lek, maar dat hoeft helemala niet erg te zijn.. ok.. tis natuurlijk niet goed, maar zolang een 1.0 rijdt zou ik ermee blijven rijden..
dat ontluchten moet gewoon even goed gebeuren dan,
-draai het ventieltje linksachter open (leg ergens in het zicht, anders ben je m zo kwijt)
-draai je temperatuur sensor er uit
-rechts op je radiateur zit een plug die je een kwart/halve (afhankelijk radiateur) kan draaien en dan omhoog trekken (wellicht even radiateur naar voren kantelen zodat je erbij kan.. deze zit op 2 plekjes vast met clipjes.
vul bij met koelvloeistof/water (zal niet puur koelvloeistof doen omdat dat geldverspilling zou zijn als het probleem blijft.. is het probleem opgelost wel even netjes doen natuurlijk!) totdat de temperatuursensor overstroomt, draai deze er weer goed in.. (niet TE vast, dan zegtie krak, maar wel vast genoeg)
de radiateur zal denk de volgende zijn die je weer dicht moet schroeven.
en daarna het ventieltje
doe dit wel bij koude motor, anders helpt het niet
succes
ik ga nu afsluiten, me vader is jarig en visite komt net binnen!