Knaker de knak
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Knaker de knak
Hallo,
De laatste paar dagen komt er een harde krak/kraak/knak uit de motorruimte als ik hard rem of optrek. Nu zijn de aandrijfassen zo goed als overleden. Zou dat kraken hier iets mee te maken kunnen hebben, of moet ik zo snel mogelijk bij de garage langs gaan omdat er iets af gaat breken
Zijn er mensen die dit ook wel eens gehad hebben?
De laatste paar dagen komt er een harde krak/kraak/knak uit de motorruimte als ik hard rem of optrek. Nu zijn de aandrijfassen zo goed als overleden. Zou dat kraken hier iets mee te maken kunnen hebben, of moet ik zo snel mogelijk bij de garage langs gaan omdat er iets af gaat breken
Zijn er mensen die dit ook wel eens gehad hebben?
knakkerdeknak uit de motorruimte bij gasgeven of afremmen.
oftuwel, bij massaverplaatsing van de motor!
ik zou zeggen, controleer je motorsteunen eens, grote kans dat er of 1 kapot is, of kapot aan het gaan is..
controleer vooral die onder je accu ook even, die wil nog wellus losbreken!
aandrijfassen zou kunnen, maar lijkt me niet.. ik zou eerst dit even controleren..
overigens, als je aandrijfas breekt sta je stil, niet meteen, maar rijden zal je niet meer lukken!
oftuwel, bij massaverplaatsing van de motor!
ik zou zeggen, controleer je motorsteunen eens, grote kans dat er of 1 kapot is, of kapot aan het gaan is..
controleer vooral die onder je accu ook even, die wil nog wellus losbreken!
aandrijfassen zou kunnen, maar lijkt me niet.. ik zou eerst dit even controleren..
overigens, als je aandrijfas breekt sta je stil, niet meteen, maar rijden zal je niet meer lukken!
Kunnen heel goed de aandrijfassen zijn. Dat had ik een tijd terug ook met m'n vorige AX. Leek juist een hitteschild te zijn die aanliep ergens. Na vervangen van aandrijfas was het over. Als je assen al zo gaar zijn, toch maar wel snel vervangen. Nieuw hoeft niet duur te zijn, ik had ze toen voor 75 euro per stuk. Inzetten kan je makkelijk zelf.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Kan ook een spoorstangkogel zijn, in dat geval moet je het geluid ook kunnen horen als je stilstaat en aan het stuur draait. Als dit zo is, als een speer naar de garage en laten vervangen voordat je nog maar een meter verder rijd. Kan erg gevaarlijk als dat ding breekt, kun je niet meer sturen.
Xantia 1.9D Sensation (Import)
Ik heb in mijn vorige AX, 70.000 km gereden met een stel versleten assen, dus voor brekende assen ben ik niet bang.
De knak, alsof er twee metalen delen zeer kortstondig over elkaar schuiven (zoals bij het uitzetten van 2 gekoppelde metalen door hitte) komt 90% van de keren voor tijdens het remmen en alleen als ik recht uit rij. Daarnaast heb ik er op de snelweg minder last van dan in de bebouwde kom. Dus als ik langzamer rij en hard rem knakt het eerder. Dan is de last verplaatsing wel het grootst (motorsteun). Maar ook de krachten op de assen zijn dan toch het hoogst? Het geluid lijkt overigens van rechts voor te komen.
Bij een kapotte motorsteun gaat dan niet de hele auto vibreren bij een bepaald toerental?
De knak, alsof er twee metalen delen zeer kortstondig over elkaar schuiven (zoals bij het uitzetten van 2 gekoppelde metalen door hitte) komt 90% van de keren voor tijdens het remmen en alleen als ik recht uit rij. Daarnaast heb ik er op de snelweg minder last van dan in de bebouwde kom. Dus als ik langzamer rij en hard rem knakt het eerder. Dan is de last verplaatsing wel het grootst (motorsteun). Maar ook de krachten op de assen zijn dan toch het hoogst? Het geluid lijkt overigens van rechts voor te komen.
Bij een kapotte motorsteun gaat dan niet de hele auto vibreren bij een bepaald toerental?
hele auto hoeft nite te vibreren, en sommige doen dat al zonder kapotte steun
maar controleren om het zeker te weten he.. het klinkt niet gezond..
dus ik zou toch ff die hele auto uit elkaar halen
nah de steun onder de accu sneuvelt vrij vaak tegenwoordig (valt mee hoor, maar je hoort het wel eens)
tijdens remmen/gasgeven belast je de assen idd ook meer, daar heb je gelijk in.. alleen knakken lijkt me niet iets dat uit de assen hoort te komen..
maar controleren om het zeker te weten he.. het klinkt niet gezond..
dus ik zou toch ff die hele auto uit elkaar halen
nah de steun onder de accu sneuvelt vrij vaak tegenwoordig (valt mee hoor, maar je hoort het wel eens)
tijdens remmen/gasgeven belast je de assen idd ook meer, daar heb je gelijk in.. alleen knakken lijkt me niet iets dat uit de assen hoort te komen..