Is iemand dit al gelukt?
Roept u maar!

Moderators: denny, vtspower, webmasters
webstertje1982 wrote:Ik heb de How to gelezen. Dat moet aan de hand van dat verhaal dus wel lukken. Maar ik vroeg me gewoon af of iemand het op een type 2 al gelukt is?
Hoe kan ik zien of mijn auto is voor bereid voor een toerenteller?
Glenn@nl wrote:Zijn alle toerentellers van AXen verder hetzelfde of is het zo dat een carb een ander type toerenteller heeft als een injectie-versie?
Ik weet dat de GTI een andere toerenteller heeft; maar zijn er ook nog verschillen tussen de single-point injecties en de carbs?
Drake wrote:Glenn@nl wrote:ja, maar dat verschil zit hem in de onsteking, een dis onsteking heeft een andere signaal, er zijn 2 soorten, 1 voor een onsteking met verdelerkap, en 1 voor een onsteking met dis.
ZX1.4i wrote:Drake wrote:Glenn@nl wrote:ja, maar dat verschil zit hem in de onsteking, een dis onsteking heeft een andere signaal, er zijn 2 soorten, 1 voor een onsteking met verdelerkap, en 1 voor een onsteking met dis.
En dan is er nog het verschil in type ECU, Bosch of Magneti Marelli en de bijbehorende revisie.
Glenn@nl wrote:Het toerental kan inderdaad worden afgetapt van de ontsteking;
Bij onder andere het Bosch MA3 injectiesysteem gaat dat helaas niet op, omdat deze gebruik maakt van de verdelerloze ontsteking (als ik het goed begrepen heb)
Figuur wrote:Mijn toerenteller doet het maar tot de 3000 toeren, daarboven valt hij terug naar 0. Iemand hier ooit ervaring meegehad?
Kdenk dat het tijd wordt voor een nieuwe teller+kabel.
jauh, mag het dashboard w??r open :crap