1.6i en APK

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Dat jouw AX 140pk heeft en als 1.0 op kenteken staat weerlegt het feit dat er problemen kunnen ontstaan vanwege foute registratie niet.

Op www.apk.nl staat:
De controle van het kentekenbewijs. Allereerst wordt gecontroleerd of de gegevens op het kentekenbewijs overeenkomen met de gegevens bij de RDW. Daarna wordt nog een aantal punten bekeken. Dat zijn de volgende:
1. Op de kentekenplaten moet dezelfde combinatie van letters en cijfers staan als op het kentekenbewijs.
2. In de auto moet hetzelfde chassisnummer staan als op het kentekenbewijs.
3. Op het kentekenbewijs moet de juiste brandstofsoort staan.
4. De op het kentekenbewijs vermelde bijzonderheden moeten kloppen. Bijvoorbeeld: als een auto is aangepast voor een minder valide bestuurder, dan moet dit op het kentekenbewijs staan.


De cilinderinhoud staat op het kentekenbewijs, het vermogen staat op het kentekenbewijs, dus wel degelijk kans dat ze moeilijk gaan doen... :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Mastenhose wrote:Dat jouw AX 140pk heeft en als 1.0 op kenteken staat weerlegt het feit dat er problemen kunnen ontstaan vanwege foute registratie niet.

Op www.apk.nl staat:
De controle van het kentekenbewijs. Allereerst wordt gecontroleerd of de gegevens op het kentekenbewijs overeenkomen met de gegevens bij de RDW. Daarna wordt nog een aantal punten bekeken. Dat zijn de volgende:
1. Op de kentekenplaten moet dezelfde combinatie van letters en cijfers staan als op het kentekenbewijs.
2. In de auto moet hetzelfde chassisnummer staan als op het kentekenbewijs.
3. Op het kentekenbewijs moet de juiste brandstofsoort staan.
4. De op het kentekenbewijs vermelde bijzonderheden moeten kloppen. Bijvoorbeeld: als een auto is aangepast voor een minder valide bestuurder, dan moet dit op het kentekenbewijs staan.


De cilinderinhoud staat op het kentekenbewijs, het vermogen staat op het kentekenbewijs, dus wel degelijk kans dat ze moeilijk gaan doen... :roll:
lezen
de papieren worden gecontroleerd icm RDW niet met de auto op de 4 genoemde punten na.
Ieder apk zou een vermogensbank moeten hebben of dergelijke om het anders te testen. :roll:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

rally
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 65
Joined: WedDec17, 2008 12:16:59 PM
Contact:

Post by rally »

Mastenhose wrote:Dat jouw AX 140pk heeft en als 1.0 op kenteken staat weerlegt het feit dat er problemen kunnen ontstaan vanwege foute registratie niet.

Op www.apk.nl staat:
De controle van het kentekenbewijs. Allereerst wordt gecontroleerd of de gegevens op het kentekenbewijs overeenkomen met de gegevens bij de RDW. Daarna wordt nog een aantal punten bekeken. Dat zijn de volgende:
1. Op de kentekenplaten moet dezelfde combinatie van letters en cijfers staan als op het kentekenbewijs.
2. In de auto moet hetzelfde chassisnummer staan als op het kentekenbewijs.
3. Op het kentekenbewijs moet de juiste brandstofsoort staan.
4. De op het kentekenbewijs vermelde bijzonderheden moeten kloppen. Bijvoorbeeld: als een auto is aangepast voor een minder valide bestuurder, dan moet dit op het kentekenbewijs staan.


De cilinderinhoud staat op het kentekenbewijs, het vermogen staat op het kentekenbewijs, dus wel degelijk kans dat ze moeilijk gaan doen... :roll:
Zoals ik al aangeef RDW keurd met steekproeven. A.P.K keuringsregels zijn over heel NL hetzelfde. Of je nou in valkenburg of in groningen woond. Voor de leden die twijfelen neem contackt op met de RDW of plaaselijk keurings station.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Joost wrote:
Mastenhose wrote:Dat jouw AX 140pk heeft en als 1.0 op kenteken staat weerlegt het feit dat er problemen kunnen ontstaan vanwege foute registratie niet.

Op www.apk.nl staat:
De controle van het kentekenbewijs. Allereerst wordt gecontroleerd of de gegevens op het kentekenbewijs overeenkomen met de gegevens bij de RDW. Daarna wordt nog een aantal punten bekeken. Dat zijn de volgende:
1. Op de kentekenplaten moet dezelfde combinatie van letters en cijfers staan als op het kentekenbewijs.
2. In de auto moet hetzelfde chassisnummer staan als op het kentekenbewijs.
3. Op het kentekenbewijs moet de juiste brandstofsoort staan.
4. De op het kentekenbewijs vermelde bijzonderheden moeten kloppen. Bijvoorbeeld: als een auto is aangepast voor een minder valide bestuurder, dan moet dit op het kentekenbewijs staan.


De cilinderinhoud staat op het kentekenbewijs, het vermogen staat op het kentekenbewijs, dus wel degelijk kans dat ze moeilijk gaan doen... :roll:
lezen
de papieren worden gecontroleerd icm RDW niet met de auto op de 4 genoemde punten na.
Ieder apk zou een vermogensbank moeten hebben of dergelijke om het anders te testen. :roll:
:oops: Ja, daar heb je een punt Joost, maargoed, heel kort door de bocht: voertuig wijkt af van de papieren dus zou de auto sowieso hergekeurd moeten worden bij de RDW...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply