APK punten

Alle vragen en antwoorden over APK, samengevat in 1 forum

Moderator: webmasters

Post Reply
Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueNov14, 2006 4:03:13 PM

APK punten

Post by Emanboy »

Hallo allemaal,

Vandaag is me auto voor de APK afgekeurd. Dit zijn de punten:

- roest achter in de wielkast (regel ik zelf)
-Koplampen afstellen
- Co2 Te hoog

Heb 2 vragen:
Mijn koplampen, hoe moet ik die afstellen? (heb een gti multi point).

En kan mijn co2 te hoog zijn doordat ik super 98 tank?

Alvast bedankt,
Emanuel
GTI aka MIR

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

roest achter de de wielkast moet wel heel erg zijn om hem daarop af te kunnen keuren.

koplampen afstellen ?

wat was er niet goed? het lichtbeeld of de hoogte?

CO2 te hoog, lambda
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueNov14, 2006 4:03:13 PM

Post by Emanboy »

Ja is wel erg, maar heb morgen een afspraak met een jongen. Die last het voor me.

De hoogte van de koplampen is niet goed. Ik heb zo'n draaiknop om de hoogte van binnenuit de verstellen. Maar dat knobbeltje zit niet vast aan me koplampen :? Geen idee hoe dat kan, daarom hangen ze echt naar beneden.

Lambda schoonmaken bedoel je? Of andere lambda sensor. Ik rij alleen stadskilometers. Miss dat hij daardoor vervuild kan raken?
GTI aka MIR

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Emanboy wrote:Ja is wel erg, maar heb morgen een afspraak met een jongen. Die last het voor me.

De hoogte van de koplampen is niet goed. Ik heb zo'n draaiknop om de hoogte van binnenuit de verstellen. Maar dat knobbeltje zit niet vast aan me koplampen :? Geen idee hoe dat kan, daarom hangen ze echt naar beneden.

Lambda schoonmaken bedoel je? Of andere lambda sensor. Ik rij alleen stadskilometers. Miss dat hij daardoor vervuild kan raken?
Dat knoppeltje zit geklikt op de koplamp.. dus ff terug klikken of als ie niet meer goed vast klikkt.. kunje er ook een tyripje omdoen zodat ie blijft zitten

Uitstoot kan van alles zijn, kat, lamda.. probeer de lamda eens te meten, of injectie reiniger en geef de auto er eens van langs (als ie warm is)

btw, mijn gti is net weer goedgekeurd wel 6 maanden te laat :oops:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Emanboy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueNov14, 2006 4:03:13 PM

Post by Emanboy »

Oke, bedankt voor de tips. Maar hoe kan ik de lamda meten? En heeft super 98 er niets mee te maken?

Ga deze week toch maar 95 erin doen, en dan injectie rijniger. Misschien dat het helpt :)
GTI aka MIR

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Emanboy wrote:Oke, bedankt voor de tips. Maar hoe kan ik de lamda meten? En heeft super 98 er niets mee te maken?

Ga deze week toch maar 95 erin doen, en dan injectie rijniger. Misschien dat het helpt :)
95 in een GTI niet doen!

Zoiezo heb ik geleerd, toen mijn uitstoot te hoog was dat ik juist 98 moest gaan tanken.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Waarom geen 95 in een GTi (multipoint)?
't Is gewoon een 1.4 blok hoor.

Dat zo'n ding nou eenmaal kl*te stationair loopt op 95 (en nog meer irritante eigenschapjes), komt alleen maar doordat er standaard waardeloze software in de ECU zit!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Waarom geen 95 in een GTi (multipoint)?
't Is gewoon een 1.4 blok hoor.

Dat zo'n ding nou eenmaal kl*te stationair loopt op 95 (en nog meer irritante eigenschapjes), komt alleen maar doordat er standaard waardeloze software in de ECU zit!
omdat een GTI met 95 gaat pingelen, net als de porsche. Lopen ze onzuiniger, minder vermogen e.d.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

maar om 'm daarmee net door de apk te halen is 't toch goed? daarna gewoon weer voor de 98 gaan.....
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

grietje wrote:
MNM(tm) wrote:Waarom geen 95 in een GTi (multipoint)?
't Is gewoon een 1.4 blok hoor.

Dat zo'n ding nou eenmaal kl*te stationair loopt op 95 (en nog meer irritante eigenschapjes), komt alleen maar doordat er standaard waardeloze software in de ECU zit!
omdat een GTI met 95 gaat pingelen, net als de porsche. Lopen ze onzuiniger, minder vermogen e.d.
gelukkig hebben niet alle gti's daar last van :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Wanneer heb je voor het laatst een onderhoudsbeurtje uitgevoerd? Zou anders je luchtfilter controleren/vervangen, bougies controleren/vervangen, injectiereiniger toevoegen en er is een paar keer een goed stuk mee gaan rijden ff je stadsritjes eruit blazen dat scheelt een hoop. en als je hem weer brengt voor herkeuring zorg dat je motor in elk geval lekker warm is. Dat kan ook al schelen met je viergasmeting (Co-Meting)
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

rally
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 65
Joined: WedDec17, 2008 12:16:59 PM
Contact:

Post by rally »

Djoeri wrote:Wanneer heb je voor het laatst een onderhoudsbeurtje uitgevoerd? Zou anders je luchtfilter controleren/vervangen, bougies controleren/vervangen, injectiereiniger toevoegen en er is een paar keer een goed stuk mee gaan rijden ff je stadsritjes eruit blazen dat scheelt een hoop. en als je hem weer brengt voor herkeuring zorg dat je motor in elk geval lekker warm is. Dat kan ook al schelen met je viergasmeting (Co-Meting)
Gewoon een spuitbus remmereineger halen van € 2,50 luchtfilterhuis er af de motor starten 1 man in de auto gas geven en dan de reineger in de injectie spuiten dit een paar keer herhalen en dan komt alles goed.

gizmo
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunSep14, 2008 11:37:27 AM
Location: delft

Post by gizmo »

Ha Marco, ook hier moet ik jou even bij springen. Originele ECU software van de GTI multi is inderdaad waardeloos. Groep-N is ie weer rustig op 900 rpm en nog is veel leuker om te rijden!

Vraag: Waar zou ik mijn AXje moeten laten keuren (woon in delft). Ik heb weer wat dingen bij garages gezien waar ik niet blij van wordt.... heb liever dat ze niet aan mijn auto zitten, misschien kent iemand een garage waar geen beunhazen werken?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

gizmo wrote:Ha Marco, ook hier moet ik jou even bij springen. Originele ECU software van de GTI multi is inderdaad waardeloos. Groep-N is ie weer rustig op 900 rpm en nog is veel leuker om te rijden!

Vraag: Waar zou ik mijn AXje moeten laten keuren (woon in delft). Ik heb weer wat dingen bij garages gezien waar ik niet blij van wordt.... heb liever dat ze niet aan mijn auto zitten, misschien kent iemand een garage waar geen beunhazen werken?
Van Bemmelen in Delft. Ampereweg! Gespecialiseerd in Citroën en Peugeot. Hebben ook een grote voorraad gebruikte onderdelen, zodat een auto tegen leuke prijzen gerepareerd kan worden.
Anders zou je nog kunnen kijken bij Millenaar in Den Hoorn, maar weet niet of die nog APK's doet. Z'n zoon deed dat volgens mij altijd en die is helaas overleden.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

gizmo
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunSep14, 2008 11:37:27 AM
Location: delft

Post by gizmo »

thanks Mastenhose! van Bemmelen ga ik dan deze maand nog bezoeken. Zelf kan ik geen afkeur puntjes bedenken, behalve dat ik zelf de distri een keer wil vervangen. Oh en wie-o-wie weet waar je moertjes kan vinden om de plastic handrem moertjes te vervangen. Aangezien de busjes die dit normaal doen zijn doorgeboord :?

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

gizmo wrote:thanks Mastenhose! van Bemmelen ga ik dan deze maand nog bezoeken. Zelf kan ik geen afkeur puntjes bedenken, behalve dat ik zelf de distri een keer wil vervangen. Oh en wie-o-wie weet waar je moertjes kan vinden om de plastic handrem moertjes te vervangen. Aangezien de busjes die dit normaal doen zijn doorgeboord :?
Hebben ze vermoedelijk ook wel daar. Heb ff geen idee wat je precies bedoeld overigens!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

gizmo
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunSep14, 2008 11:37:27 AM
Location: delft

Post by gizmo »

euhm als je een handremkabel monteerd dan schroef je hem door een busje je trommel in, dat schroefdraad van het busje = weg. nu heeft een vriend voor mij zelfs een busje gedraaid maar nu schijnt het schroefdraad engels te zijn ofzo. ik neem aan dat ik niet de enige ben met het probleem dat handremkabels vast roesten aan de trommel?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kabeltje kost 15 euro ongeveer. NIEUW!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Apk in Delft altijd eerst bij AA autoservice langs.
Zit achter Koolschijn.

Van Bemmelen is ook prima, maar daar moet je een afspraak maken, auto achterlaten etc.
Bij de AA wordt de auto direct nagelopen en krijg je eventueel wat huiswerk mee.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

gizmo
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunSep14, 2008 11:37:27 AM
Location: delft

Post by gizmo »

Euhm Joost, je denkt toch niet dat ik het over oude kabels heb!

Ik heb dus nieuwe handremkabels maar die moet je toch afstellen/schroeven door een busje wat vast zit aan je achterplaat van je trommel... nou dat scrhoeven gaat niet lukken zonder schroefdraad. dus dan komt alle krachten op de stel moer die van plastic is (typisch frans) :x te staan wanneer je je handrem gebruikt. iig. niet sterk genoeg voor handrembochtje

:(

Post Reply