AXclub/rallye.nl trackday Malmedy 19 september (vol)
Moderators: Browny, webmasters
AXclub/rallye.nl trackday Malmedy 19 september (vol)
Ik ben aan het eind van het jaar misschien van plan (als het via een andere organisatie niet doorgaat) een circuitdag te regelen.
Ik ben benieuwd hoeveel animo daar vanuit deze club voor is.
Zal zo rond eind september zijn. Zelf zat ik om de drempel laag te houden aan een circuit te denken in belgie Malmedy. Hier kun je lekker een hele dag rijden dan voor een prijs waar je bij zandvoort 2 uurtjes de baan op kunt. Sommige mensen kennen het circuit wel.
Dit circuit is mij goed bevallen, veel kort en technisch werk en weinig kans op schades.
Dus als er serieuse interesse is, is dit goed te realiseren. Bij ongeveer 20 deelnemers verwacht ik dat de prijs op zo'n 120€ ex borg zal uitkomen (heb ik betaald in maart dit jaar).
Het streefgetal is dus ook 20 serieuze mensen.
bij genoeg animo zal ik contact opnemen voor actuele prijzen.
Dus als je serieuze interesse hebt laat het dan even weten. No timewaisters please.
op verzoek van bossie wat meer info
(beschrijving afkomstig van rallye.nl en aangepast door moi)
Het terrein wordt gebruikt om rij-opleidingen en trainingen te geven. Het parcours is erg technisch en daardoor goed geschikt voor de Ax'en/Rallye's. Hoge snelheden worden niet bereikt, hooguit ca. 130-140 voor aanremmen van het lange rechte stuk. Deze trackday is een mooie gelegenheid om de basics van het rijden met de auto goed onder de knie te krijgen.
De kosten voor deze dag bedragen €120 per deelnemer exclusief borg. De borg bedraagt €50. De borg wordt na het evenement teruggestort indien er geen schade aan het parcours is gemaakt. Zorg dus dat je met respect rijdt voor de mede-rijders én het parcours.
Dit evenement zal er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn. Op Zolder of Zandvoort zie je elkaar nauwelijks met 40 deelnemers, hier op EPMA is de max gelegd op 20 deelnemers.
Tenslotte zijn niet rijdende aanhang/ clubleden ook van harte welkom. Buiten het rijden op het circuit moet het een gezellige happening worden waar je ook leuke nieuwe contacten kunt opdoen. Dus als je nou niet zelf in de gelegenheid bent om te komen rijden, maar toch graag zo dicht mogelijk bij de actie wil zijn, dan is dat een ideale kans.
Fotografen en filmcrew zijn uiteraard ook meer dan welkom.
REGLEMENT VOOR HET GEBRUIK VAN DE INFRASTRUCTUREN VAN DE PSVA
1 PISTE : Opening van het terrein om 8u30*
Begin van het gebruik van de piste om 9u00, einde om 17u00. (met en pauze tussen 12u30 en 13u00).
Het parcours zal vóór het begin van het evenement bepaald worden met de PSVA-verantwoordelijke en zal slechts na overleg met deze veranderd kunnen worden.
Voor veiligheidsredenen, wordt geen enkel voertuig die niet meedeelt aan het evenement toegestaan op het terrein. Parkeren is mogelijk langs de weg die langs de piste loopt.
De huur van de piste omvat slechts het gebruik van het geasfalteerde deel.
Het epoxy-gedeelte kan ook gebruikt worden, op voorwaarde dat er een voorafgaande overeenkomst is gemaakt en onder controle van de PSVA-verantwoordelijke.
De touwen van de bochten zijn goed gemarkeerd (bandenstapel, kleurrijk
schuim) en kunnen niet "gesneden" worden; de PSVA-verantwoordelijke zal, ter plaatse, op de goede naleving van het gebruik van de piste toezien, en zal in het bijzonder toezien op de naleving van dit punt evenals de uitbreiding van het einde van de bochten over het asfalt.
De pisteverantwoordelijke (PSVA) mag op elk moment een piloot uitsluiten voor gevaarlijk rijden of voor het niet respecteren van de instructies die tijdens de ochtendbriefing werden gegeven. "Drifters" zijn niet toegelaten
De piste zal in orde gebracht worden op het einde van de dag (banden, schuim, afval).
2 VOERTUIGEN
Enkel de voertuigen waarvan de bestuurder een vrijstelling getekend heeft, zal het terrein mogen betreden.
Enkel de voertuigen met uitlaten in overeenstemming met de wegenwetgeving zullen toegestaan worden. Geen enkele vrije uitlaat zal toegestaan worden. Het geluidsniveau zal gecontroleerd worden door een geluidsmeter. De limiet is 85 DB.
3 ORGANISATIE
De duur van runs zal met de PSVA-verantwoordelijke ter plaatse bepaald worden, hij moet een inspectietoer tussen de runs kunnen doen.
De piloten moeten deelnemen aan de ochtendbriefing en de instructies hierboven respecteren. De dag is een dag zonder alcohol tot het einde van het gebruik van het terrein.
* Mogelijkheid tot vroegere opening voor voorbereiding
Aanmeldingen en betalingen
Even hierbij een lijstje met aanmeldingen/betalingen tot nu toe
Ik ben benieuwd hoeveel animo daar vanuit deze club voor is.
Zal zo rond eind september zijn. Zelf zat ik om de drempel laag te houden aan een circuit te denken in belgie Malmedy. Hier kun je lekker een hele dag rijden dan voor een prijs waar je bij zandvoort 2 uurtjes de baan op kunt. Sommige mensen kennen het circuit wel.
Dit circuit is mij goed bevallen, veel kort en technisch werk en weinig kans op schades.
Dus als er serieuse interesse is, is dit goed te realiseren. Bij ongeveer 20 deelnemers verwacht ik dat de prijs op zo'n 120€ ex borg zal uitkomen (heb ik betaald in maart dit jaar).
Het streefgetal is dus ook 20 serieuze mensen.
bij genoeg animo zal ik contact opnemen voor actuele prijzen.
Dus als je serieuze interesse hebt laat het dan even weten. No timewaisters please.
op verzoek van bossie wat meer info
(beschrijving afkomstig van rallye.nl en aangepast door moi)
Het terrein wordt gebruikt om rij-opleidingen en trainingen te geven. Het parcours is erg technisch en daardoor goed geschikt voor de Ax'en/Rallye's. Hoge snelheden worden niet bereikt, hooguit ca. 130-140 voor aanremmen van het lange rechte stuk. Deze trackday is een mooie gelegenheid om de basics van het rijden met de auto goed onder de knie te krijgen.
De kosten voor deze dag bedragen €120 per deelnemer exclusief borg. De borg bedraagt €50. De borg wordt na het evenement teruggestort indien er geen schade aan het parcours is gemaakt. Zorg dus dat je met respect rijdt voor de mede-rijders én het parcours.
Dit evenement zal er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn. Op Zolder of Zandvoort zie je elkaar nauwelijks met 40 deelnemers, hier op EPMA is de max gelegd op 20 deelnemers.
Tenslotte zijn niet rijdende aanhang/ clubleden ook van harte welkom. Buiten het rijden op het circuit moet het een gezellige happening worden waar je ook leuke nieuwe contacten kunt opdoen. Dus als je nou niet zelf in de gelegenheid bent om te komen rijden, maar toch graag zo dicht mogelijk bij de actie wil zijn, dan is dat een ideale kans.
Fotografen en filmcrew zijn uiteraard ook meer dan welkom.
REGLEMENT VOOR HET GEBRUIK VAN DE INFRASTRUCTUREN VAN DE PSVA
1 PISTE : Opening van het terrein om 8u30*
Begin van het gebruik van de piste om 9u00, einde om 17u00. (met en pauze tussen 12u30 en 13u00).
Het parcours zal vóór het begin van het evenement bepaald worden met de PSVA-verantwoordelijke en zal slechts na overleg met deze veranderd kunnen worden.
Voor veiligheidsredenen, wordt geen enkel voertuig die niet meedeelt aan het evenement toegestaan op het terrein. Parkeren is mogelijk langs de weg die langs de piste loopt.
De huur van de piste omvat slechts het gebruik van het geasfalteerde deel.
Het epoxy-gedeelte kan ook gebruikt worden, op voorwaarde dat er een voorafgaande overeenkomst is gemaakt en onder controle van de PSVA-verantwoordelijke.
De touwen van de bochten zijn goed gemarkeerd (bandenstapel, kleurrijk
schuim) en kunnen niet "gesneden" worden; de PSVA-verantwoordelijke zal, ter plaatse, op de goede naleving van het gebruik van de piste toezien, en zal in het bijzonder toezien op de naleving van dit punt evenals de uitbreiding van het einde van de bochten over het asfalt.
De pisteverantwoordelijke (PSVA) mag op elk moment een piloot uitsluiten voor gevaarlijk rijden of voor het niet respecteren van de instructies die tijdens de ochtendbriefing werden gegeven. "Drifters" zijn niet toegelaten
De piste zal in orde gebracht worden op het einde van de dag (banden, schuim, afval).
2 VOERTUIGEN
Enkel de voertuigen waarvan de bestuurder een vrijstelling getekend heeft, zal het terrein mogen betreden.
Enkel de voertuigen met uitlaten in overeenstemming met de wegenwetgeving zullen toegestaan worden. Geen enkele vrije uitlaat zal toegestaan worden. Het geluidsniveau zal gecontroleerd worden door een geluidsmeter. De limiet is 85 DB.
3 ORGANISATIE
De duur van runs zal met de PSVA-verantwoordelijke ter plaatse bepaald worden, hij moet een inspectietoer tussen de runs kunnen doen.
De piloten moeten deelnemen aan de ochtendbriefing en de instructies hierboven respecteren. De dag is een dag zonder alcohol tot het einde van het gebruik van het terrein.
* Mogelijkheid tot vroegere opening voor voorbereiding
Aanmeldingen en betalingen
Even hierbij een lijstje met aanmeldingen/betalingen tot nu toe
Last edited by denny on MonJul13, 2009 11:49:22 AM, edited 10 times in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Dit is serieus een aanrader, ook voor mensen zonder circuitervaring.TTF wrote:Bossie wrote: 1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5.
Snelheid ligt niet echt hoog, ben met de 106 niet aan de derde versnelling toegekomen.
Vriend(in) kan mee en lekker midden op het terrein bij een soort chaletje zitten, dus het is gewoon een leuk daagje uit!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
quoten en untaggen lijkt me overzichtelijkerHappytree wrote:Kijk dat is het betere werk! Lijkt me erg leuk, goede verhalen indd over gehoort!Rooney wrote:1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
7. citrofenwick
serieuse interesse hier
Och het was vorige keer ook fun, kom denk wel met de 306 dan (de first was niet echt geschikt voor malmedy).lijstje wrote:
1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
7. citrofenwick
8. Drake
Aanrader voor de mensen die willen proeven van circuitrijden maar eigenlijk niet het circuit op durven. Voor de die-hards is er echter ook genoeg uitdaging te vinden.
Speciaal voor Bas zijn er ook op het circuit zelf geen bomen te vinden .
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Drake wrote:lijstje wrote:
1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
7. citrofenwick
8. Drake
9. v.andriessen
Jeeehaaa! effe de boel uittesten!! Ik dacht dat je het over spa francorchamps had, maar das geloof ik takke duur, 3 keer zandvoort zegmaar...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Re: interessepeiling circuitdag
denny wrote:
Niet eens een pitlane ook geen pacecar zeker
fijn dat die bomen zo ver weg staan
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Er wordt die dag terplekke een route uitgezet. Pitlane word dan ook gemaakt. Het is gewoon vrij rijden. Hebben geen pacecar nodig denk ik dan. Je rijd de baan op wanneer je zin hebt en gaat eraf wanneer je zin hebt in principe.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Het waren maar grapjes hèdenny wrote:Er wordt die dag terplekke een route uitgezet. Pitlane word dan ook gemaakt. Het is gewoon vrij rijden. Hebben geen pacecar nodig denk ik dan. Je rijd de baan op wanneer je zin hebt en gaat eraf wanneer je zin hebt in principe.
Het lijkt me onwijs gaaf om daar met de club een dag te organiseren!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
misschien kan ik via m'n broer ook wel een lijntje leggen naar de ford club?! Maar wel met auto's tot 1600cc denk ik dan hè, want tussen de cossies wil ik niet rijden....( maar misschien ook weer wel, aangezien het een technisch parcour is en zij met turbolag temaken hebben... mmmm)Browny wrote:Nou denny, ik denk dat we met gemak die 20 man gaan halen, bij rallye zijn er echt nog wel 10 te porren
Hoe meer hoe beter, toch? of niet? wordt het dan te druk???
laat maar.... khad 'm net aan de lijn... z'n fiesta gaat eruit en andere leden van de fordclub met een fiesta kent ie niet. Dikke pech voor hunnie!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
max is ook 20 auto's
ik ga eerst hier en vanuit rallye.nl alles bij elkaar proberen te krijgen. Als dat niet lukt leggen we de lijnen verder naar buiten. Max is ongeveer 20 auto's
Snelle auto's in principe geen probs. vorige keer reden er ook exiges etc mee. ging goed.
@ axirally nee auto maakt mij geen drol uit. als het maar gezellig word.
Contact met EPMA is iig opgenomen.
Kijken is zowiezo geen probleem. Auto's die niet deelnemen komen wat mij betreft niet het terrein op.
ik ga eerst hier en vanuit rallye.nl alles bij elkaar proberen te krijgen. Als dat niet lukt leggen we de lijnen verder naar buiten. Max is ongeveer 20 auto's
Snelle auto's in principe geen probs. vorige keer reden er ook exiges etc mee. ging goed.
@ axirally nee auto maakt mij geen drol uit. als het maar gezellig word.
Contact met EPMA is iig opgenomen.
Kijken is zowiezo geen probleem. Auto's die niet deelnemen komen wat mij betreft niet het terrein op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: TueJun09, 2009 2:04:50 PM
- Location: Ossendrecht
- Contact:
Lijkt me leuk om het eens te combineren met de AX club. Samen met Rallye.NL moeten we de 20 toch wel kunnen halen lijkt me.
Snelle wagens kunnen wel, maar het baantje is duidelijk beter geschikt voor kleiner spul. Veel korte bochtjes, nauwelijks rechte stukken. Vorige keer was er een Exige (nou ja, omgebouwde Speedster) met 400+pk bij, daar was de baan te klein voor zeg maar, die zat constant tussen 1e en 2e versnelling te wisselen...
Snelle wagens kunnen wel, maar het baantje is duidelijk beter geschikt voor kleiner spul. Veel korte bochtjes, nauwelijks rechte stukken. Vorige keer was er een Exige (nou ja, omgebouwde Speedster) met 400+pk bij, daar was de baan te klein voor zeg maar, die zat constant tussen 1e en 2e versnelling te wisselen...
Peugeot 205 1.6 Rallye (1988) (WIP)
Citroën C4 Coupé HDI (110pk) (2007) (v/d zaak)
Denk dat het combineren gewoon nodig is sander. Anders kom je nooit aan het aantal deelnemers ben ik bang.Sander_Prinsen wrote:Lijkt me leuk om het eens te combineren met de AX club. Samen met Rallye.NL moeten we de 20 toch wel kunnen halen lijkt me.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.