AXclub/rallye.nl trackday Malmedy 19 september (vol)

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

AXclub/rallye.nl trackday Malmedy 19 september (vol)

Post by denny »

Ik ben aan het eind van het jaar misschien van plan (als het via een andere organisatie niet doorgaat) een circuitdag te regelen.

Ik ben benieuwd hoeveel animo daar vanuit deze club voor is.
Zal zo rond eind september zijn. Zelf zat ik om de drempel laag te houden aan een circuit te denken in belgie Malmedy. Hier kun je lekker een hele dag rijden dan voor een prijs waar je bij zandvoort 2 uurtjes de baan op kunt. Sommige mensen kennen het circuit wel.

Dit circuit is mij goed bevallen, veel kort en technisch werk en weinig kans op schades.

Dus als er serieuse interesse is, is dit goed te realiseren. Bij ongeveer 20 deelnemers verwacht ik dat de prijs op zo'n 120€ ex borg zal uitkomen (heb ik betaald in maart dit jaar).

Het streefgetal is dus ook 20 serieuze mensen.

bij genoeg animo zal ik contact opnemen voor actuele prijzen.

Dus als je serieuze interesse hebt laat het dan even weten. No timewaisters please.

op verzoek van bossie wat meer info ;)

Image

(beschrijving afkomstig van rallye.nl en aangepast door moi)

Het terrein wordt gebruikt om rij-opleidingen en trainingen te geven. Het parcours is erg technisch en daardoor goed geschikt voor de Ax'en/Rallye's. Hoge snelheden worden niet bereikt, hooguit ca. 130-140 voor aanremmen van het lange rechte stuk. Deze trackday is een mooie gelegenheid om de basics van het rijden met de auto goed onder de knie te krijgen.

De kosten voor deze dag bedragen €120 per deelnemer exclusief borg. De borg bedraagt €50. De borg wordt na het evenement teruggestort indien er geen schade aan het parcours is gemaakt. Zorg dus dat je met respect rijdt voor de mede-rijders én het parcours.

Dit evenement zal er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn. Op Zolder of Zandvoort zie je elkaar nauwelijks met 40 deelnemers, hier op EPMA is de max gelegd op 20 deelnemers.

Tenslotte zijn niet rijdende aanhang/ clubleden ook van harte welkom. Buiten het rijden op het circuit moet het een gezellige happening worden waar je ook leuke nieuwe contacten kunt opdoen. Dus als je nou niet zelf in de gelegenheid bent om te komen rijden, maar toch graag zo dicht mogelijk bij de actie wil zijn, dan is dat een ideale kans.
Fotografen en filmcrew zijn uiteraard ook meer dan welkom.

REGLEMENT VOOR HET GEBRUIK VAN DE INFRASTRUCTUREN VAN DE PSVA

1 PISTE : Opening van het terrein om 8u30*

Begin van het gebruik van de piste om 9u00, einde om 17u00. (met en pauze tussen 12u30 en 13u00).

Het parcours zal vóór het begin van het evenement bepaald worden met de PSVA-verantwoordelijke en zal slechts na overleg met deze veranderd kunnen worden.

Voor veiligheidsredenen, wordt geen enkel voertuig die niet meedeelt aan het evenement toegestaan op het terrein. Parkeren is mogelijk langs de weg die langs de piste loopt.

De huur van de piste omvat slechts het gebruik van het geasfalteerde deel.
Het epoxy-gedeelte kan ook gebruikt worden, op voorwaarde dat er een voorafgaande overeenkomst is gemaakt en onder controle van de PSVA-verantwoordelijke.

De touwen van de bochten zijn goed gemarkeerd (bandenstapel, kleurrijk
schuim) en kunnen niet "gesneden" worden; de PSVA-verantwoordelijke zal, ter plaatse, op de goede naleving van het gebruik van de piste toezien, en zal in het bijzonder toezien op de naleving van dit punt evenals de uitbreiding van het einde van de bochten over het asfalt.

De pisteverantwoordelijke (PSVA) mag op elk moment een piloot uitsluiten voor gevaarlijk rijden of voor het niet respecteren van de instructies die tijdens de ochtendbriefing werden gegeven. "Drifters" zijn niet toegelaten

De piste zal in orde gebracht worden op het einde van de dag (banden, schuim, afval).

2 VOERTUIGEN

Enkel de voertuigen waarvan de bestuurder een vrijstelling getekend heeft, zal het terrein mogen betreden.
Enkel de voertuigen met uitlaten in overeenstemming met de wegenwetgeving zullen toegestaan worden. Geen enkele vrije uitlaat zal toegestaan worden. Het geluidsniveau zal gecontroleerd worden door een geluidsmeter. De limiet is 85 DB.

3 ORGANISATIE

De duur van runs zal met de PSVA-verantwoordelijke ter plaatse bepaald worden, hij moet een inspectietoer tussen de runs kunnen doen.

De piloten moeten deelnemen aan de ochtendbriefing en de instructies hierboven respecteren. De dag is een dag zonder alcohol tot het einde van het gebruik van het terrein.

* Mogelijkheid tot vroegere opening voor voorbereiding


Aanmeldingen en betalingen

Even hierbij een lijstje met aanmeldingen/betalingen tot nu toe

Image
Last edited by denny on MonJul13, 2009 11:49:22 AM, edited 10 times in total.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Zet mij maar op het lijstje Denny. Lijkt me erg leuk. Heb je meer info over Malmedy? (zit op het werk en ben te lui om te zoeken ;) )

1. Denny
2. Bossie
3.
4.
Image Image Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Bossie wrote: 1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4.
5.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

TTF wrote:
Bossie wrote: 1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5.
Dit is serieus een aanrader, ook voor mensen zonder circuitervaring.
Snelheid ligt niet echt hoog, ben met de 106 niet aan de derde versnelling toegekomen.
Vriend(in) kan mee en lekker midden op het terrein bij een soort chaletje zitten, dus het is gewoon een leuk daagje uit!

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney

Heel gaaf en wat kleiner circuit, er is ruimte om foutjes te maken zonder dat je gelijk word afgestraft. Aanrader dus :)
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Rooney wrote:1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
Kijk dat is het betere werk! Lijkt me erg leuk, goede verhalen indd over gehoort!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Happytree wrote:
Rooney wrote:1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
Kijk dat is het betere werk! Lijkt me erg leuk, goede verhalen indd over gehoort!
quoten en untaggen lijkt me overzichtelijker :P

1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
7. citrofenwick

serieuse interesse hier

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

lijstje wrote:
1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
7. citrofenwick
8. Drake
Och het was vorige keer ook fun, kom denk wel met de 306 dan (de first was niet echt geschikt voor malmedy).

Aanrader voor de mensen die willen proeven van circuitrijden maar eigenlijk niet het circuit op durven. Voor de die-hards is er echter ook genoeg uitdaging te vinden.

Speciaal voor Bas zijn er ook op het circuit zelf geen bomen te vinden :wink: .

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Drake wrote:Speciaal voor Bas zijn er ook op het circuit zelf geen bomen te vinden :wink: .
haha, die zit, echter staan er op de getoonde foto wel erg veel bomen rondom, het lijkt bijna op een bos.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:
lijstje wrote:
1. Denny
2. Bossie
3. Stefan
4. Browny
5. Rooney
6. Happytree
7. citrofenwick
8. Drake
9. v.andriessen

Jeeehaaa! effe de boel uittesten!! Ik dacht dat je het over spa francorchamps had, maar das geloof ik takke duur, 3 keer zandvoort zegmaar...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: interessepeiling circuitdag

Post by v.andriessen »

denny wrote: Image

Niet eens een pitlane :shock: ook geen pacecar zeker :wink:
fijn dat die bomen zo ver weg staan :)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Er wordt die dag terplekke een route uitgezet. Pitlane word dan ook gemaakt. Het is gewoon vrij rijden. Hebben geen pacecar nodig denk ik dan. Je rijd de baan op wanneer je zin hebt en gaat eraf wanneer je zin hebt in principe.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

denny wrote:Er wordt die dag terplekke een route uitgezet. Pitlane word dan ook gemaakt. Het is gewoon vrij rijden. Hebben geen pacecar nodig denk ik dan. Je rijd de baan op wanneer je zin hebt en gaat eraf wanneer je zin hebt in principe.
Het waren maar grapjes hè :wink:

Het lijkt me onwijs gaaf om daar met de club een dag te organiseren!! :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Nou denny, ik denk dat we met gemak die 20 man gaan halen, bij rallye zijn er echt nog wel 10 te porren

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Mits de datum past heb ik wel interesse.
Met welke auto maakt niks uit lees ik hier :shock:

Ben je 23juni op Zandvoort?

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Het circuit wil ik niet opgaan, maar als ik tijd heb, kom ik wel kijken.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Browny wrote:Nou denny, ik denk dat we met gemak die 20 man gaan halen, bij rallye zijn er echt nog wel 10 te porren
misschien kan ik via m'n broer ook wel een lijntje leggen naar de ford club?! Maar wel met auto's tot 1600cc denk ik dan hè, want tussen de cossies wil ik niet rijden....( maar misschien ook weer wel, aangezien het een technisch parcour is en zij met turbolag temaken hebben... mmmm)

Hoe meer hoe beter, toch? of niet? wordt het dan te druk???

laat maar.... khad 'm net aan de lijn... z'n fiesta gaat eruit en andere leden van de fordclub met een fiesta kent ie niet. Dikke pech voor hunnie!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

max is ook 20 auto's

ik ga eerst hier en vanuit rallye.nl alles bij elkaar proberen te krijgen. Als dat niet lukt leggen we de lijnen verder naar buiten. Max is ongeveer 20 auto's

Snelle auto's in principe geen probs. vorige keer reden er ook exiges etc mee. ging goed.

@ axirally nee auto maakt mij geen drol uit. als het maar gezellig word.

Contact met EPMA is iig opgenomen.

Kijken is zowiezo geen probleem. Auto's die niet deelnemen komen wat mij betreft niet het terrein op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Sander_Prinsen
AX Starter
AX Starter
Posts: 12
Joined: TueJun09, 2009 2:04:50 PM
Location: Ossendrecht
Contact:

Post by Sander_Prinsen »

Lijkt me leuk om het eens te combineren met de AX club. Samen met Rallye.NL moeten we de 20 toch wel kunnen halen lijkt me.

Snelle wagens kunnen wel, maar het baantje is duidelijk beter geschikt voor kleiner spul. Veel korte bochtjes, nauwelijks rechte stukken. Vorige keer was er een Exige (nou ja, omgebouwde Speedster) met 400+pk bij, daar was de baan te klein voor zeg maar, die zat constant tussen 1e en 2e versnelling te wisselen...

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Sander_Prinsen wrote:Lijkt me leuk om het eens te combineren met de AX club. Samen met Rallye.NL moeten we de 20 toch wel kunnen halen lijkt me.
Denk dat het combineren gewoon nodig is sander. Anders kom je nooit aan het aantal deelnemers ben ik bang.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply