Frikandellenmeeting/Nieuwjaarsborrel zat. 19-01-2008

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

ik stem ook in!!! de draag armen zijn deze keer niet doorgegaan... dus die moeten ook nog een keer (als ik de goeie hebt dan). En misschien toch nog andere veren... Hij hangt nog erg hoog op z'n poten...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ok,.... maar juist de zomerperiode is het goed te doen om zelf te sleutelen voor de deur.
Het mooie van de dellenmeeting is dat het vaak al een maand of 4 koud en nat is waardoor klussen zijn blijven liggen.....

Maarruhm,...... wat Chris al zegt..... samen klussen is altijd leuker....

Ik het in gedachten houden...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

v.andriessen wrote: En misschien toch nog andere veren... Hij hangt nog erg hoog op z'n poten...
nog ff een paar weekjes en flink wat km's wachten.
En door die 15" lijkt het ook hoger te staan, was bij mij ook een enorm verschil toen ik overschakelde vanaf de standaard 13" stalen velgjes.
Kijk ff bij m'n wie is wie, ik heb ook 4cm verlaagd en 15". Zo wordt het ongeveer. (jouw bandjes zijn trouwens ook nog eens heel ietsje platter)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rock's wrote:Ok,.... maar juist de zomerperiode is het goed te doen om zelf te sleutelen voor de deur.
Het mooie van de dellenmeeting is dat het vaak al een maand of 4 koud en nat is waardoor klussen zijn blijven liggen.....

Maarruhm,...... wat Chris al zegt..... samen klussen is altijd leuker....

Ik het in gedachten houden...
Daar heb je groot gelijk in Aad! Juist in de winter is die binnen locatie super. Maar het is wel zo dat je als me met meerdere bent veel meer oplossingen vind (meer weten meer dan 1) en dat er uit alle hoeken en gaten reserve onderdelen te voorschijn komen als je de fout in gaat o.i.d. Maar in de zomer zou het niet perse binnen hoeven, maja, zo'n locatie hebben we ook niet echt of wel?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Veren

Post by MrBBQ »

Browny wrote:
v.andriessen wrote: En misschien toch nog andere veren... Hij hangt nog erg hoog op z'n poten...
nog ff een paar weekjes en flink wat km's wachten.
En door die 15" lijkt het ook hoger te staan, was bij mij ook een enorm verschil toen ik overschakelde vanaf de standaard 13" stalen velgjes.
Kijk ff bij m'n wie is wie, ik heb ook 4cm verlaagd en 15". Zo wordt het ongeveer. (jouw bandjes zijn trouwens ook nog eens heel ietsje platter)
Het waren trouwens GT/Gti veren, weet niet of dat veel uitmaakt !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: Veren

Post by v.andriessen »

mr dean wrote:
Browny wrote:
v.andriessen wrote: En misschien toch nog andere veren... Hij hangt nog erg hoog op z'n poten...
nog ff een paar weekjes en flink wat km's wachten.
En door die 15" lijkt het ook hoger te staan, was bij mij ook een enorm verschil toen ik overschakelde vanaf de standaard 13" stalen velgjes.
Kijk ff bij m'n wie is wie, ik heb ook 4cm verlaagd en 15". Zo wordt het ongeveer. (jouw bandjes zijn trouwens ook nog eens heel ietsje platter)
Het waren trouwens GT/Gti veren, weet niet of dat veel uitmaakt !

Gr Mr Dean 8)
Dat het GT/gti veren zijn merk ik niet echt... hij helt nog best over in de bocht, maar de stabilisatie stang komt er nog op...

en wat betreft de verlaging... ik zal wel gewoon geduld moeten hebben.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Veren

Post by Browny »

v.andriessen wrote: Dat het GT/gti veren zijn merk ik niet echt... hij helt nog best over in de bocht, maar de stabilisatie stang komt er nog op...
???? GT veren? het waren toch verlagingsveren? Die zijn niet type gebonden.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

ja het waren verlagingsveren, maar ze kwamen van een GT of gti. Maar de maat is het zelfde. mischien heeft het iets te maken met stugheid van het staal of zo?!?!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hellen doet een ax met verlagingsveren en zonder stabi stang alsnog wel btw ;)

Zelfs mijn verlaagde en met stabistang en super stugge dempers/veren helt nog best veel over in bochten!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

v.andriessen wrote:ja het waren verlagingsveren, maar ze kwamen van een GT of gti. Maar de maat is het zelfde. mischien heeft het iets te maken met stugheid van het staal of zo?!?!
ok, waren ze al 2e hands??? Dan zullen ze namelijk niet nog verder inzakken. Dat doen alleen nieuwe veren volgens mij.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

ik geloof niet dat speederdd ze er onder heeft gehad... Dus waren ze wel nieuw....ig
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

eigenlijk

Post by MrBBQ »

Browny wrote:
v.andriessen wrote:ja het waren verlagingsveren, maar ze kwamen van een GT of gti. Maar de maat is het zelfde. mischien heeft het iets te maken met stugheid van het staal of zo?!?!
ok, waren ze al 2e hands??? Dan zullen ze namelijk niet nog verder inzakken. Dat doen alleen nieuwe veren volgens mij.
Eigenlijk waren ze nieuw, ik had ze onder GTI veerpoten gezet, deze niet gebuikt en toen verkocht aan Megator. Hij heeft ze uit elkaar gehaald en daarna weer verkocht aan van Andriesen... dus eigenlijk hebben ze nooit eerder onder een auto gezeten !

Gr Mr Dean 8)

p.s. zit er geen 1.1 motorblok in !
Saxo style is sexy style....

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Re: eigenlijk

Post by v.andriessen »

mr dean wrote:
Browny wrote:
v.andriessen wrote:ja het waren verlagingsveren, maar ze kwamen van een GT of gti. Maar de maat is het zelfde. mischien heeft het iets te maken met stugheid van het staal of zo?!?!
ok, waren ze al 2e hands??? Dan zullen ze namelijk niet nog verder inzakken. Dat doen alleen nieuwe veren volgens mij.
Eigenlijk waren ze nieuw, ik had ze onder GTI veerpoten gezet, deze niet gebuikt en toen verkocht aan Megator. Hij heeft ze uit elkaar gehaald en daarna weer verkocht aan van Andriesen... dus eigenlijk hebben ze nooit eerder onder een auto gezeten !

Gr Mr Dean 8)

p.s. zit er geen 1.1 motorblok in !
klopt! volcane 1.1, maar ik hoorde dat het gietijzeren motorblokken zijn... dus die zijn best zwaar....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

1.1i uit een volcane is van aluminium hoor

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

ha beter!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het zou kunnen dat het verlagingsveren voro een GTI zijn, dus voor een auto met een gietijzer blok
als je deze zet in een auto met een aluminiumblok, wordt de vering zeker stugger! maar niet lager.. de voorspanning is dan zeg maar te laag..
Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Die OMP veren zijn inderdaad voor gietijzeren blokken (GTI). Daar verlagen ze redelijk, ik denk niet dat ze heel veel inzakken omdat er niet veel gewicht ophangt. Bij mij is 'ie nog een cm gezakt ofzo na een weekje rijden.
ik heb dezelfde veren onder een GTI;
Image
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply