waarom sterft m'n AX net v??r de meeting?

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply

wat voor motor zoek je voor je kapotte AX?

Poll ended at TueFeb22, 2005 8:41:06 PM

1.4 monopoint
4
36%
1.6 monopoint
3
27%
1.4 multipoint
1
9%
een even slome 1.1
3
27%
 
Total votes: 11

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

waarom sterft m'n AX net v??r de meeting?

Post by kevin.broke »

Jep, het is waar, hij laadt niet meer bij (v-snaar gesprongen) en hij loopt om onverklaarbare reden warm... Heb ook al een kapotte klep, dus dit wordt motortje wisselen..

k*tz**i...

ghehe...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

je hebt ook wel pech ook he kevin..

succes met het zoeken van een nieuw blok.. ennuhm je weet dat ik wel meehelp met liften he :D
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Das mooi kl*te voor je....kost weer een vracht eurie.. :?

Suc6 met de reparatie...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bedankt voor de (huil)schouder en alvast bedankt voor de hulp marc...

heb jij nog iets aan die oude 1.1? voor onderdelen ofzo?

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

1.6 multipoint is het toch??

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1587 cm3
boring x slag 78,5 x 82,0 mm
compressieverh. 9,6:1
max. vermogen 66 kW (90 pk)
5600tpm
max. koppel 135 Nm
3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld


1.6 monopoint is dan zeker zelf knutselen??

De 106 Ralley is trouwens op het laatst met 103 pk/ 132 NM 1.6 TU motor geleverd. Dat is nog net even wat meer dan de Saxo 1.6 leverde. (toch is mijn axje sneller op de 100)

Als je snel en goedkoop wil is een 1.4 monopoint ook geen slecht idee! Staan volgens mij meerdere te koop hier op het forum.

Succes!

(volgens mij vind je het helemaal niet zo heel erg?)
Last edited by Rob GT on SatFeb19, 2005 9:18:44 PM, edited 2 times in total.
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rob GT wrote:1.6 multipoint is het toch??


heb je in mono EN multipoint.. sander heeft ook mono :) das makkelijker inbouwen omdat je met de kabelboom niet zo hoeft te knoeien

ik zou ook voor een 1.4 gaan.. hoef je je onderstel ook niet aan te passen
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Je hebt alleen 1.6 multipoint. 1.6 monopoint dan ga je zelf aan het beunen en ik vraag me af of er wel een passende injector is. Laatste keer dat ik onder mn kap keek zag ik 4 injectoren dus ik hou het erop dat ik multipoint heb.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dan neem ik alles terug!
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dan ben ik verkeerd ge?nformeerd.. maar wat zou ik nu eigenlijk allemaal aan moeten passen om zo'n 1.6 onder m'n kap te krijgen?

ik wil eigenlijk alles zo origineel mogelijk laten, zelfs gewoon m'n 4-bak behouden...

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als ik jou was zou ik gewoon voor een knappe 1.4 gaan dan. Om het veilig te doen moet je zoveel aanpassen. het enige wat je anders origineel houd is je carrosserie
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply