kl*te achterassen

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

kl*te achterassen

Post by grietje »

grmbl

is die ax aan de voorkant lekker laag, denk ik, ach, achterkant ook nog ff

Maar dat WIL dus gewoon niet, kl*te ding. Echt ALLES zit onmogelijk vast. Dus na 4 uur klootte nog geen steek verder :S


Nu heb ik een GT die aan de voorkant lekker laag is maar aan de achterkant op zijn hoogst staat, jippie
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

alles goed in de kruipolie zetten en een hele hoop geduld,gaat het allemaal goed komen :D
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

chieltje wrote:alles goed in de kruipolie zetten en een hele hoop geduld,gaat het allemaal goed komen :D
haha, nou


Ik krijg de borging van mn naaf moeren niet eens los :P en de trommels van de nieuwe as zitten vast gerot, dus ook die gaan er niet af, maar moeten er dus wel af......
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

:S waarom moeten je trommels er af?

Wij zijn trouwens wel aardig langer dan 4 uur bezig geweest om de as los te krijgen en te verlagen. Ik sta er dus ook niet van te kijken dat je zo lang bezig bent geweest en dat het niet is gelukt :roll:
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bossie wrote::S waarom moeten je trommels er af?

Wij zijn trouwens wel aardig langer dan 4 uur bezig geweest om de as los te krijgen en te verlagen. Ik sta er dus ook niet van te kijken dat je zo lang bezig bent geweest en dat het niet is gelukt :roll:
Maar na 4 uur je trommels nog niet eens los hebben ;)

Deze as verlagen kan zoiezo niet.
Ik heb een verlaagde as liggen, maar die heeft kromme trommels, ik MOET die van me oude as er dus af hebben.
En aangezien ik dat beter kan doen als die as er nog opzit (tegendruk) begon ik daarmee.

Ik had 2 weekend dagen ervoor uitgetrokken, op zn minst, maar nu na een hele zaterdag heb ik dus nog niet eens de trommels los.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

monteur in garage had mijn achteras heetgestookt, toen ging het wel los.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Tip: sportschool :lol:

En verder vind ik Duff zijn onderschrift wel passen :wink:

Haha, nee hoor! Succes ermee!!
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Rob GT wrote:Tip: sportschool :lol:

En verder vind ik Duff zijn onderschrift wel passen :wink:

Haha, nee hoor! Succes ermee!!
sportschool? hmm, Grietje heeft grotere spierballen als mij.
:roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik heb een of ander vaag stuk gereedschap (ooit eens uit de opruiming bij een autoonderdelenhandel gekocht) wat speciaal is voor demontage van die trommels.. Lenen???
Nog nooit gebruikt, maar het ziet er ingenieus uit en zou voor een ax te gebruiken moeten zijn volgens de auto-onderdelenhandel..

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Browny wrote:Ik heb een of ander vaag stuk gereedschap (ooit eens uit de opruiming bij een autoonderdelenhandel gekocht) wat speciaal is voor demontage van die trommels.. Lenen???
Nog nooit gebruikt, maar het ziet er ingenieus uit en zou voor een AX te gebruiken moeten zijn volgens de auto-onderdelenhandel..
benieuwd :P:D Fototje?

Maja ik ben dus blijven hangen bij de naafmoer, krijg de borging er niet uit.

Nu kan ik deze as wel in zijn geheel demonteren en andere trommels zoeken voor de andere as, maar goed, die naafmoer moet er dan ook uit 8-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Browny wrote:Ik heb een of ander vaag stuk gereedschap (ooit eens uit de opruiming bij een autoonderdelenhandel gekocht) wat speciaal is voor demontage van die trommels.. Lenen???
Nog nooit gebruikt, maar het ziet er ingenieus uit en zou voor een AX te gebruiken moeten zijn volgens de auto-onderdelenhandel..
met 3 van die poten die je om het trommelhuis plaatst en dan het middenste gedeelte aandraaien oid? dat had q01z namelijk bij op de vorige frikandellen-meeting.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Kun je niet gewoon een dop met ratel op die moer zetten en dan een stuk pijp op je ratel? Die borgingen draai je er dan zo uit (er van uit gaande dat de borging puur een stukje van de rand van de moer is die in de inkeping van de naaf is geslagen, net als bij aandrijfassen)
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:
Browny wrote:Ik heb een of ander vaag stuk gereedschap (ooit eens uit de opruiming bij een autoonderdelenhandel gekocht) wat speciaal is voor demontage van die trommels.. Lenen???
Nog nooit gebruikt, maar het ziet er ingenieus uit en zou voor een AX te gebruiken moeten zijn volgens de auto-onderdelenhandel..
met 3 van die poten die je om het trommelhuis plaatst en dan het middenste gedeelte aandraaien oid? dat had q01z namelijk bij op de vorige frikandellen-meeting.
dat is een poelie trekker, niet voor bedoelt maar wel heel handig
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bossie wrote:Kun je niet gewoon een dop met ratel op die moer zetten en dan een stuk pijp op je ratel? Die borgingen draai je er dan zo uit (er van uit gaande dat de borging puur een stukje van de rand van de moer is die in de inkeping van de naaf is geslagen, net als bij aandrijfassen)
Ik had een dop op mijn 'zware kracht sleutel' , geen ratel, die gaat stuk.
Gewoon een soort stok waar die dop op kan en die een meter lang is bijna. Eerst daar mee gedaan, geen beweging in te krijgen.
Daarna verlengd met nog een stuk buis, met zijn tweeen aan gehangen, trekken, duwen e.d.

En toen ging het nog echt niet, en we tilde de auto ook op.
Auto stond in de versnelling op de handrem

Borging had ik er al grotedeels uitgemept, maar was wel extreem ingemept door de vorige garage/whatever.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

al geprobeerd de draagarmen los te slaan? (zie anders ff de fotos in mijn wie is wie)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Maak er anders eens een foto van. Ben wel benieuwd hoe ze de borging er in hebben geslagen.
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bossie wrote:Maak er anders eens een foto van. Ben wel benieuwd hoe ze de borging er in hebben geslagen.
Zal ik doen

Denk dat ik gewoon niet sterk genoeg ben of het krachtmoment niet goed ofzo. Miss toch ff langs garage rijden en met luchttol oid los laten halen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

grietje wrote:Ik had een dop op mijn 'zware kracht sleutel' , geen ratel, die gaat stuk.
Een ratel gaat niet stuk. We pakken de mijne binnenkort wel effe, wedden dat ie los gaat? 8)

Heb weleens een complete uitlaat (van een 1.1 carb, dus met de downpipe vast aan de lange buis) op m'n ratel gehad, gekke ding gaf geen krimp...

Post Reply