en wéér een Slopel met schade erbij...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

en wéér een Slopel met schade erbij...

Post by MBa@NL »

...en daarmee dus ook de linker voorzijde van mijn TRS :cry:

Iemand nog uitleg nodig waarom er in de topictitel "wéér" staat? :evil:

Morgen de schade maar even opnemen en de rest van het verhaal typen want als ik dat nu doe dan bestaat het voor 99% uit vloeken...

om toch even kort te zijn over de schade... spatscherm is gevouwen en het knipperlicht is kapot (maar dan ook echt kapot). Hoe het er onder uitziet zien we morgen op de dag wel...

P.S. m'n haat tegen Opels van na 2000 begint ondertussen steeds groter te worden (er is geloof ik maar echt een héle kleine selecte groep die wel normaal kan rijden maar die zijn volgens mij voor Nederland op 1 hand te tellen...)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dsa zwaar kl*te michel! :(

hopelijk valt de schade nog een beetje mee en wordt het door de 'dader' gewoon netjes vergoed..
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Een financiële vergoeding is in dit geval slechts een schrale troost.

En Michel, ik vloek wel ff met je mee hoor! (En niet te zuinig ook!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Nou, lekker dan weer.... Hoop dat de schade meevalt!
AX GTI '91

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

met zo'n oude auto is de verzekering ook snel geneigd om te roepen "was niet zo veel waard, total loss" en dus geen vergoeding of iets dergelijks. Of je moet je auto laten taxeren, schijnt weer dure grap te zijn.

Was 't een harde klap? Mijn achteras is krom, tenminste, dat is het vermoeden, en daar kom je pas na verloop van tijd achter :?

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

raoel wrote:met zo'n oude auto is de verzekering ook snel geneigd om te roepen "was niet zo veel waard, total loss" en dus geen vergoeding of iets dergelijks. Of je moet je auto laten taxeren, schijnt weer dure grap te zijn.
Valt mee gewoon zorgen dat de auto er perfect bij staat als de schade expert komt, dus goed wassen, poetsen enz..

ik kreeg voor de gti een aardig bedrag waar je een hele knappe ax voor terug kan kopen :)

Maar schade is altijd vervelend, succes met de afhandeling:)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kl*te Michel,

idd zorgen dat hij er verder strak bij staat.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

raoel wrote:Was 't een harde klap?
gelukkig niet, reedt op dat moment 50 en had al een hele kleine remweg achter de rug dus de impact zal misschien met 30 â 40 geweest zijn.

Nu maar afwachten wat de verzekering er van zegt...

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Jeetje Michel dat is zonde, tis te hopen dat je iig nog een net bedrag terug krijgt van de verzekering, wij zijn naar alacar geweest en die konden ons aardig matsen, ze zijn zowel taxateur als schade hersteller.
En idd er is maar een select groepje in NL die het autorijden nog serieus neemt, de rest in leasebakken (natuurlijk niet allemaal) rijden een stuk slordiger, het is toch hun auto niet :roll: kansloos zeg ik je.
Ben wel benieuwd naar eventuele foto's.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Tssss... zonde van die schitterende TRS :(
Echt zwaar balen.
Hopelijk alleen een zijscherm.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

BALEN!!!!!!!!

Ik hoop dat je een passende vergoeding krijgt. Bij de bx-club hebben trouwens verschillende mensen hun auto's getaxeerd (best schrikken hoe hoog dat soms kan zijn voor een oude auto) om bij schade voldoende gecompenseerd te worden.

Succes met de afhandeling!!!!!

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

:evil: het zit ook niet mee, stop je zo veel aandacht in een auto-tje, rijdt er weer zo'n slopel tegaan..... Succes met het herstellen van de schade.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Damn, slecht om te horen Michel. Hopelijk heb je het snel weer gefixed. Voortaan toch maar bij Opels uit de buurt blijven ;)
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

michellllll, dat meen je niet :shock:


stomme slopels, en waarom de trs ook he, dammmnnnnn

Mocht je nog onderdelen zoeken, ik heb ook nog een hoop he!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Hier maar even de foto's:

Foto's van gisternacht
Image
Schade bij m'n TRS

Image
schade aan de Slopel


Foto's van vandaag, schade lijkt gelukkig beperkt tot een zijscherm en een knipperlicht (en een verbogen linker bumpersteun)

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Door de opgeduwde bumpersteun is het spul aan de voorkant wat ontwricht

Image
bumpersteun links is zo ingedrukt dat de bumper behoorlijk uit z'n fatsoen gerukt is.

Om even een verhaal te schrijven:

Eerst even een foto voor de uitleg:

Image

Op de foto zie je een rood puntje, daar is het gebeurd...

Op de afbeelding zie je een grote rotonde met waarvan ik op de afbeelding van rechts kwam.

Ik moest rechtsaf de A16 op, dit is 1 baan die daar heen gaat (met op de weg een duidelijke pijl naar rechts) en daarnaast heb je twee banen die de rotonde op gaan (met op de weg een duidelijke pijl rechtdoor.

Ik had mijn richtingaanwijzer netjes uit naar rechts en net voor ik de verkeerlichten (ter hoogte van de rode stip) onderdoor rijdt steekt er een Slopel de richtingaanwijzers uit en komt daarmee gelijk naar rechts mijn baan op. dit gebeurde zo dicht voor me waardoor remmen gewoon onmogelijk was.

Op meerdere fronten was de andere partij fout, haar verkeerslicht was rood (de mijne groen), er stond een dubbele doorgetrokken streep en ze veranderd van rijrichting op een moment dat dit niet meer mogelijk is.

Na het ongeluk een stukje verderop gestopt en eers maar even de schade (in het donker) opgenomen. Bleek dus dat er nog steeds ook bijrijders zijn die kun verstand ergens op een plaats hebben zitten waar dit niet hoort te zitten. Die mensen dachten dus serieus dat een kapot knipperlicht hoort en dat m'n zijscherm geen deuk had maar dat dit ook zo hoorde :roll: vandaar ook dat er op die Slopel echt duidelijke schade zat en er best wel een klap was...

Bij het invullen van de schadeformulieren werdt het er ook niet makkelijker op want de suftr*t (kan er gewoon niets anders van maken) die achter het stuur zat die bevestigde mijn verhaal en gaaf haar fout toe maar vond het niet nodig om dit op papier te zetten... Mijn verhaal staat zoals het gebeurd is in elk geval duidelijk op papier.

Nu maar afwachten wat de verzekering er van maakt...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

nu maar hopen dat de verzkering niet moeilijk doet.. :roll:

maar de schade lijkt idd mee te vallen michel!

sterkte met het herstel
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik hoop dat de verzekering begrijpt dat jouw verstralers er ook spontaan zijn uitgeschoten en dat ze nergens meer te vinden waren.... :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Rock's wrote:Ik hoop dat de verzekering begrijpt dat jouw verstralers er ook spontaan zijn uitgeschoten en dat ze nergens meer te vinden waren.... :wink:
en dat zn velgen plots staal waren, ipv 16" lichtmetaal?
Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

q01z wrote:
Rock's wrote:Ik hoop dat de verzekering begrijpt dat jouw verstralers er ook spontaan zijn uitgeschoten en dat ze nergens meer te vinden waren.... :wink:
en dat zn velgen plots staal waren, ipv 16" lichtmetaal?
ergens heb ik een vermoeden dat dat niet gaat werken ;)

en over verstraler gesproken... ben blij dat ik ze nog niet gemonteerd heb...

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Nou michel, zoals je het verteld blijkt maar weer dat de slopel betuurder(ster) een volkomen KANSLOOS figuur is, eerst door rood en dan over een doorgetrokken streep iemand aanrijden, das toch echt dom.
Iig denk ik dat de TRS niet total-loss zal zijn, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Post Reply