AX Totall loss verklaard. (Toch opbouw verslag vanaf pag5)

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

zijn inderdaad renault motoren, en die doen het best prima!

m'n ouders hebben in principe hetzelfde blok :) (in de Laguna, alleen dan iets groter.. tweeliter met multipointinjectie..)

en GTE hier op het forum heeft er ook één, in z'n R5 GTE. Alleen die is weer iets kleiner (1721cc ipv 1794). Wel ook MPI.

Die motortjes zijn ong. net zo doorontwikkeld als de TU in de AX.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Vanmiddag bij de schadehersteller langsgeweest. Dagwaarde was 3350 ipv 3300. Jee weer 50 euro.

Maar ze vinden het doodzonde om hem niet te repareren. Ze hadden echt alles uitgezocht. En ze achten de kans groot dat ze uitkomen met het bedrag als ik zelf wat onderdelen aanlever.

Ze zijn het niet mee eens dat het chassis zijn stijfheid verloren heeft. Het staat onder spanning maar de kreukelzone is niet gebruikt. De veerpootbrug, stabilisatorstang en draagarmbrug hebben het zaakie zo bij elkaar gehouden dat ik opzij geketst ben.

Schadedelen zijn:

Voorbumper
Zijscherm
Deur
Veerpoot
Draagarm
Stuurstang / stuurkogel
Richtingaanwijzer
Wielkastverbreder
Dorpelverbreder
Deurskirt

Een veerpoot heb ik liggen van een 106 rallye. En mijn veer was nog goed. Hopen dat de demper nog recht is.

De wielkastverbreder en dorpelverbreder is een probleem. Eigenlijk het grootste probleem.

De redding van de AX lijkt goed mogelijk te zijn dankzij mijn uitwijkactie en de veerpootbruggen. (Die dingen zijn dus echt wel nuttig en veilig).

Het deel van de dorpel het dichtst bij het wiel is wat ingeduwd. Daarom staat het dak en de dorpel onder spanning. Dat wordt dan teruggetrokken. Het chassis was nog hard. Geen roest dus dat was geen probleem.

Als dit doorgaat zal het ff duren. Maar misschien komt ie de weg wel weer op. En dan wordt het tijd voor een rolkooi.

Is nu gewoon mijn geluk dat de schadeherstellers het een gaaf autotje vinden en er lol inzien. Zodoende de dagwaarde omhoog hebben gezet en me matsen met de herstelkosten. Anders had het niet gegaan.

Maar is informeren wat 1 velg kost. Ze wilde hem spuiten omdat ie er nog goed uitzag. Mits die nog recht was natuurlijk. Maar na zo'n klap vol erop koop ik liever 1 nieuwe velg. Als dat uberhaupt mogelijk is. Band was nog heel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Mark wrote:Voorbumper 50 eur
Zijscherm mwah 10tje
Deur 10tje
Veerpoot Aad heeft nog een sloper???
Draagarm 50 eur nieuw
Stuurstang / stuurkogel 12 eur/ 14 eurbuitenzijde /20 eur binnenzijde
Richtingaanwijzer 15 eur imitatie
Wielkastverbreder GT setje compleet 35 eur
Dorpelverbreder
Deurskirt

Een veerpoot heb ik liggen van een 106 rallye. En mijn veer was nog goed. Hopen dat de demper nog recht is.

De wielkastverbreder en dorpelverbreder is een probleem. Eigenlijk het grootste probleem.

maar als ik heel eerlijk mag zijn je kan beter een andere GT/GTI pakken. voor 1000 eur.
Daar een super blokje inleggen + uitlaat toebehoren a 1000 eur :roll:
en voor 1300 eur de auto kaal aanleveren zodat deze compleet strak gemaakt gespoten kan worden.

Maar goed ook ik rij nog steeds mijn AXje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Komen dan wel nieuwe onderdelen op. Als ik redelijk uit de kosten kom vind ik het best. Kost weer zoveel extra tijd en moeite om een andere ax te kopen en die om te bouwen. Als ze hem zo goed kunnen maken...

Voorlopig kijk ik even hoe het zo gaat lopen. Heeft toch geen haast meer als ik me volvo heb.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Mark wrote:De wielkastverbreder en dorpelverbreder is een probleem. Eigenlijk het grootste probleem.


Nouja die zitten op elke GT... is bijvoorbeeld een minder groot probleem als de verbreder voor de deur of de achterste, waar je er eentje hebt met gleuf ipv vlak :)

(volgens mij had Daan uit abcoude nog een skirtset zonder de achterste deel... zie aangeboden)

Joost wrote:maar als ik heel eerlijk mag zijn je kan beter een andere GT/GTI pakken. voor 1000 eur.
Daar een super blokje inleggen + uitlaat toebehoren a 1000 eur :roll:
en voor 1300 eur de auto kaal aanleveren zodat deze compleet strak gemaakt gespoten kan worden.

Maar goed ook ik rij nog steeds mijn AXje


tsja met het kopen van een nieuwe wagen weet je ook niet wat je krijgt natuurlijk

je hebt idd echt geluk met die schadeherstellers Mark!! :D

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mark wrote:Dorpelverbreder
Deurskirt


Deze heb ik nog wel liggen, kun je zo krijgen. Staan toch maar een beetje in de gangkast te staan.
Zijn hetzelfde als die je had, de non-GT skirts om te kitten met cannelure (gleuf).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Rio97 wrote:
Mark wrote:Dorpelverbreder
Deurskirt


Deze heb ik nog wel liggen, kun je zo krijgen. Staan toch maar een beetje in de gangkast te staan.
Zijn hetzelfde als die je had, de non-GT skirts om te kitten met cannelure (gleuf).


Zie PB. Dat zou heel mooi uitkomen. Die zijn waarschijnlijk het grootste probleem. Dan alleen nog een wielboog. Die is ook splinters geslagen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Een wielboog heb ik niet meer.
Misschien kunnen andere clubleden een beetje op de sloop of zolder gaan kijken... ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

pb me ff wat je precies nodig hebt aan spulletjes? ik kreeg gisteren een aanbod en ga zodoende misschien weer een GT'tje slopen... :lol:

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Het zou wel echt gaaf zijn als je deze AX weer op de weg zou krijgen. Wat heb je dan een mazzel zeg. Laten we hopen dat het te doen is dan.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

1 velg kan ik bestellen. 100 euro. Alleen nog een skirt voor boven mijn wiel (wielboog) en dan ben ik er denk.

Gozer gebeld die mijn auto bestickert heeft. Die heeft de bestanden nog en kan mijn deur zo overnieuw stickeren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik lees je topic weer eens door, fijn om te lezen dat het weer - min of meer - de goeie kant op gaat! :)
Kijk uit, een Cactussssss

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Nou Volvo 440 voor de deur. Maar de kap kan al niet meer open. Kabel afgebroken. En de kachel doet ut niet. Radiateur wordt alleen onder heet en boven koud.

Zucht. Kan ik nog niet rijden. Wat heb ik met auto's die niet kunnen rijden. Morgen maar is terug gaan. Dit gaat ook niet werken zo. Misschien is het een luchtbel. Maar ja als die k*t kap niet open kan kommie er ook zo lekker bij.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Laat ik nou een hele nette snelle Peugeot 106 Rallye Phase 2 hebben waarvoor ik een ander liefhebbend baasje zoek.... Niks voor jouw? Die CV met afstandbediening zit er al in, als je elektrische ramen wilt moet je die ff regelen. :wink:
Freude am Fahren.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Tjongejonge... Alles onderdelen met redelijke haast bij elkaar gezocht... Om morgen op vakantie te gaan naar turkije. Alles ligt sinds gisteren bij de schade hersteller.

Dorpelskirt en Deurskirt Thx RIO97!
Wielskirt Thx Ivar

Nieuwe velg ligt er. En een 106 veerpoot die ze weer om kunnen bouwen.

Belt net de reisorganisatie. www.zonplan.nl Zijn ze FAILIET! 1 dag voor vertrek. Soms heb je ook echt een golf van pech lijkt wel he.

Zucht... Volgens mij als me ax weer rijdt monteer ik matrassen rondom.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Mark wrote:Tjongejonge... Alles onderdelen met redelijke haast bij elkaar gezocht... Om morgen op vakantie te gaan naar turkije. Alles ligt sinds gisteren bij de schade hersteller.

Dorpelskirt en Deurskirt Thx RIO97!
Wielskirt Thx Ivar

Nieuwe velg ligt er. En een 106 veerpoot die ze weer om kunnen bouwen.

Belt net de reisorganisatie. www.zonplan.nl Zijn ze FAILIET! 1 dag voor vertrek. Soms heb je ook echt een golf van pech lijkt wel he.

Zucht... Volgens mij als me AX weer rijdt monteer ik matrassen rondom.


Inderdaad zeg. Hoeveel pech kun je hebben! Succes. Ga je nu ergens anders naartoe of wat?
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Ze moeten je wel hebben hea..

Je krijgt toch wel je geld terug????
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zo das wel flink balen hoor! Krijg je wel je centen terug via dat sgr of niet?
Freude am Fahren.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Had van te voren gecontroleerd of ze aangesloten waren bij het garantiefonds. Dus ja na het nodige papierwerk zou je je geld weer terug moeten krijgen.

Mwahhh.. Heb eigenlijk wel genoeg verzekeringen en papierwerk gezien de laatste tijd. :?

Gelukkig doet de volvo ut op het moment goed. Kan me weer verplaatsen van A naar B zonder het gevoel dat ik de rest moet gaan lopen. :P

Edit: Dan wel met koptelefoon op... Die dierentuin onder de kap bij gas los is er nog steeds. Maar 't komt niet uit de motor. Dus het zal wel :D .
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Nou weer terug van vakantie. Meteen maar het schadebedrijf langsgeweest.

AX staat inmiddels op de richtbank:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Gaat toch nog een hoop geld inzitten. Helaas. Maar dat was verwacht.

Nieuwe draagarmen aangeleverd. Nieuwe aandrijfassen komen morgen binnen. Nieuwe toplagers voor de veerpoten. En dat schoteltje onder de toplagers komen dinsdag binnen.

Met spoed moet ik dus nieuwe schokbrekers regelen. Want die zijn ook stuk. Heel licht krom. Maar krom is krom. Daar komen dus Billstein B8 dempers voor in de plaats.

Alles moet ik voor woensdag binnen hebben en dan gaat ie weer opgebouwd worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Locked