Winterbanden...

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Ik gooi het op de logica :) , deze test kan je zoals die is gedaan niet serieus nemen als zijnde een vergelijkende test.
Begrijp me niet verkeerd dat ik de uitkomst niet geloof, alleen als je het goed wilt testen is dit niet de manier.
En de uitkomst van deze test bevestigt waarschijnlijk jouw verwachtingspatroon, er zijn ook tests die juist het tegendeel bewijzen van de hierom bestreden test.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

er is idd niet perfect getest om mijn standpunt te ondersteunen; men wilde winterbanden onderling testen, niet de zomerband.

toch vind ik dit een opvallend resultaat... maar goed, binnenkort komt onze vergelijkende test :D

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ook ik kan het echt wel duidelijk merken dat ik op winterrubber sta, heb toch 4 gloednieuwe zomerbandjes met voldoende profiel, met dat noodweer hier in het oosten was ik echt nergens, totaal geen grip.

Ik rij op zowel zomer als winterbandjes van 155/70/R13

Deze test maakt mij echt niet wijs dat winterrubber slechter presteerd als zomerbanden onder dezelfde omstandigheden

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

kakanox wrote:er is idd niet perfect getest om mijn standpunt te ondersteunen; men wilde winterbanden onderling testen, niet de zomerband.

toch vind ik dit een opvallend resultaat... maar goed, binnenkort komt onze vergelijkende test :D


En zelf testen is idd het beste, dan weet je waar je aan toe bent :)
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

een goede zomerband met een slechte winterband vergelijken is idd in dit geval wel redelijk gelukt.. :P

al zeg ik niet dat deze geteste banden slecht zijn overigens hoor..

maar ik ben het met citrosan eens.. autoweek heeft wel vaker van deze testen, het zou me nix verbazen als ze meer zomerbanden getest hebben en alleen steeds de beste resultaten erbij gezet hebben... het blijft tenslotte AutoWeek... die zijn net zo erg als de consumentenbond.....
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ben benieuwd, ga nog meer info opvragen nl. :D

Anouschka
AX Master
AX Master
Posts: 1285
Joined: ThuDec09, 2004 1:22:01 PM
Location: Nijkerk
Contact:

Post by Anouschka »

Dit ruikt naar een topic waarin kakanox weer eens koste wat het kost gelijk wil hebben. :roll: Sorry dat ik het zeg maar het valt me de laatste tijd gigantisch op dat alles wat jij hebt zogenaamd geweldig is, en wat een ander heeft niet.

Ik heb zelf ook winterbanden en ik merk dat ik veel meer grip heb. Heb het gister uitgebreid getest en het rijdt echt zo veel beter!

Verder mag iedereen zelf weten wat ie doet, maar ik heb erg veel profijt van mijn winterbanden. En dat hoor ik van veel meer mensen. :)

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik ben nog altij tevreden met mijn zomerbanden. En volgens deze test heeft Kakanox, met mij, wel redelijk gelijk.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Anouschka wrote:Dit ruikt naar een topic waarin kakanox weer eens koste wat het kost gelijk wil hebben. :roll: Sorry dat ik het zeg maar het valt me de laatste tijd gigantisch op dat alles wat jij hebt zogenaamd geweldig is, en wat een ander heeft niet.


PB me maar even voorbeelden. Als ik me niet vergis heb ik toch wel bijzonder enthousiast gereageerd op AX-dingen op het forum hier. En hemel ik mezelf echt niet altijd op ofzo.

Dit ruikt eerder naar een topic waar Kevin weer eens baalt van de maatschappij zoals die is. En niet zonder reden, in deze :)

4 miljoen x 300 euro, reken eens uit hoeveel dat ongeveer is Nous? :D

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 356
Joined: TueAug23, 2005 2:27:07 PM
Location: Maarssen

Post by GTE »

't is toch niet jouw geld :wink:
ik rook, zal jij ook wel verspilling van geld vinden, boeie 8)
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

roken is voor je eigen plezier. en het is NOG niet mijn geld nee.

Da's net zoals met die zorgtoeslag wat veel mensen een best goed initiatief vonden... het kost ons nu bijna 200 euro per maand!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

kakanox wrote:roken is voor je eigen plezier. en het is NOG niet mijn geld nee.

Da's net zoals met die zorgtoeslag wat veel mensen een best goed initiatief vonden... het kost ons nu bijna 200 euro per maand!


dan moet ik toch echt vragen wat je gaat verdienen.. en of je een zorgtoeslag hebt! Je was toch nog student?

Ow ja.. ook niet onbelangrijk.. wat is je dekking dan?

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Zorgtoeslag is een grote fars. Ik zet net een paar honderd euro boven de grens on toeslag te krijgen. Maar ik ga volgend jaar wel meer dan 2x zoveel betalen voor zijn ziektekostenverzekering!!!!!!

Maar dit ging over winterbanden.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik denk dat winterbanden weldegelijk nut hebben,........ anders zouden ze niet verkocht worden.... dan zou de ANWB wel lopen te janken samen met de consuentenbond enzo........

Winterbanden worden getest voordat ze op de markt komen, een zaklamp die geen licht geeft komt toch ook niet op de markt.......
Verders worden ze altijd weer geoptimaliseerd, dit om de concurentie voor te blijven.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Rock's wrote:Ik denk dat winterbanden weldegelijk nut hebben,........ anders zouden ze niet verkocht worden.... dan zou de ANWB wel lopen te janken samen met de consuentenbond enzo........

Winterbanden worden getest voordat ze op de markt komen, een zaklamp die geen licht geeft komt toch ook niet op de markt.......
Verders worden ze altijd weer geoptimaliseerd, dit om de concurentie voor te blijven.


een zaklamp die geen licht geeft komt niet op de markt, maar als er zaklampen op de markt komen die in de winter minder zouden moeten reflecteren op sneeuw en het scheelt uiteindelijk geen donder hoor je niemand piepen.
Mijn punt was vooral dat winterbanden wel werken, maar alleen maar echt presteren op sneeuw - op ijs is er geen grip dus ook geen grip te verbeteren, tenzij je spikes hebt. En op water verlies je m.i. gewoon kostbare meters met hard remmen t.o.v. zomerse regenbanden of iig banden met een looprichtinggebonden profiel. Ik begon dit topic omdat het gevoel dat ik had nog eens vet ondersteund werd door een test die ik tegenkwam.

en @ Brutus: ik studeer in de avonduren, heb gewoon een fulltime baan. en 200 euro zorgkosten = met z'n tweetjes, waar we eerst nog geen 40 euro kwijt waren. Gerekend voor de basisbundel dan.
Ga nog ff kijken of het ergens anders goedkoper kan, bij onze huidige verzekering weg dus, maar vind het verschil compleet idioot.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

195/45/15 zomerbandjes naar 165/65/14 winterbandjes moet toch een hele verbetering zijn in de winter!




OFFtopic: en wat mensen vergeten is dat er minder ingehouden wordt op het salaris. :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

...hele topic gelezen, maar ben er nog steeds niet uit.
Wel doen? Niet doen?
Velgen heb ik zat (13", originele AX Volcane) , dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Neije banden moet ik sowieso, want m'n huidige banden (Michelin Energy 155/70R13) zijn beetje op.
Vandaar ook dat ik al eerder een topic over neije banden had geopend.
Maar dattopic ging eigenlijk voornamelijk over de banden die om m'n neije Ecco's moeten komen.
Echter door alle verhalen (en fabels) over winterbanden twijfel ik nu toch of ik om de huidige velgen dan toch maar winterbanden moet laten leggen.

Dus: wel doen? Niet doen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

als je de velgen toch hebt liggen zou ik daar lekker winterrubber ondergooien, uiteindelijk gaan je normale banden ook langer mee omdat je dr minder mee rijd, en je houd je velgjes netjes ivm zout e.d.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

DOEN!!!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Ik denk dat er voor alles wat te zeggen is.
Zomerbanden goed in de zomer en droge wegen.
Regenbanden goed op nat wegdek en aquaplanning.
Winterbanden goed vanaf 5 graden boven nul (en lager) en bij ijzel.
Zo is er altijd wat met banden:
Hebben ze veel grip dan slijten ze hard.
Slijten ze niet hard dan is de rolweerstand weer slecht.
Rolweerstand is goed maar het rolgeluid is te hard enz...

Ik kan me niet voorstellen dat Duitsland gek is geworden door iedereen verplicht te stellen om vanaf een bep. periode op winterbanden te gaan rijden. Ook de vakantiegangers.
In Nederland zijn het aantal aanrijdingen afgelopen jaar opnieuw gestegen. Voornamelijk kop/staart aanrijdingen waarvan veel in de winterdagen. Dus ook hier overweegt men hetzelfde te gaan doen als in Duitsland.
Tijdens slipcursussen laten ze je zelfs het verschil tussen verschillende soorten banden voelen. Het zal dus weldegelijk nut hebben.

Alles bij elkaar komt het er dus op neer dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je onder je auto stopt. Als je op zomerbanden staat moet je daar dus rekening mee houden in de winter en als het stort van de regen.

Post Reply