Dronken mensen achter het stuur.....

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

v.andriessen
AX Master
AX Master

Post by v.andriessen »

Tijmen wrote:
Pgoddijn wrote:Naja, verzekering zal Sas en de andere gedupeerden wel een centje geven, maar die gast komt er zeker niet vanaf met een terugval in z'n schadevrije jaren...
En terecht! Verplicht op eigen kosten cursus laten doen waarin de (mogelijke) gevolgen van drankrijden zichtbaar worden, opnieuw rijexamen en een werkstraf om zich nuttig te maken voor de maatschappij. Zo'n fuckup is het niet waard om van onze belastingcenten in een cel te zitten.

Suc6 met je autootje en (voor nu) met het tijdelijke vervoer.
op nieuw z'n rijbewijs halen??? :shock: levenslange rijontzegging, wat dacht je daar van? Nu waren het nog auto's, wat als het een paar fietsers waren geweest die nu levenslang arbeid ongeschikt waren? :?
En een paar maanden cel :D , lijkt me ook een beter plan dan een beetje vegen op een school plein. :wink:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Aangezien Bas auto aan het rijden is, Sas aan het slapen, Vincent opweg naar huis en paul en Cindy waarschijnlijk ook al slapen.. zal ik maar ff kort samenvatten wat we gedaan hebben vh weekend!

Gistermorgen kwam dus het nieuws naar buiten dat de AX1.1 van Saskia niet meer in rijdbare toestand verkeerde, waarop Paul en Cindy besloten dan maar de GT te fixxen zodat Sas daarmee morgen naar dr werk kan.

Echter moest er aan de GT nog wel wat gebeuren! De versnellingsbak was (naar zeggen Paul/Cindy) helemaal aan gort en maakte enge geluiden.. en de motor bevatte wel genoeg olie, maar dat zat voornamelijk aan de buitenzijde vh blok! Dus ook die moest vervangen worden..
Gelukkig had Paul nog een 1.4 + een goede bak liggen uit zn TGS, dus een donor was snel voor handen..

Gister (rond uurtje of 2) begonnen met demonteren.. Chris kwam perfect op tijd met de motortakel van Bas aangereden, zodat we het blok eruit konden liften en verder konden gaan met het prepareren en schoonmaken van de te installeren onderdelen.
rustig op ons gemakje door gesleuteld en rond een uurtje of 4 hing het nieuwe blok weer terug en konden we beginnen aan de randapparatuur.

Aangezien paul/cindy niet zo gecharmeerd zijn van het verdelerkapsysteem, moest het geheel ook worden omgebouwd naar Dis en worden voorzien van een ander injectiesysteem, wat voor Paul en Cindy geen grote uitdaging is.. maar voor mij wel leuk om te zien (monopoints zijn niet zo mijn ding..)

vandaag rond uurtje of 1 es verder gegaan met het afbouwen van het geheel, wat helaas door het koude en natte weer niet zo vlotjes ging aangezien het gewoon niet zo lekker sleutelt met een bak water in je nek en op de grond liggen in plassen e.d.

Vincent was ondertussen ook voor het moraal ter versterking gekomen en kon af en toe ff heen/weer rijden om nog wat onderdelen op te halen met Sas en Cindy.. en natuurlijk om het iedereen te vertellen als er iemand een grapje ging maken ;)

eerste keer starten ging niet zo lekker, de accu zat niet meer zoveel peut in.. en daardoor had de brandstofpomp eigenlijk te weinig druk om de leidingen lekker vol te zetten zodat hij aan zou slaan, bovendien bleek iemand (ik ;)) een bougiekabel niet helemaal erop gedrukt te hebben waardoor hij op Cil2 niet vonkte.. korte pauze voor de accu en het motortje liep als een zonnetje :)

kortom een geslaagd project! met als resultaat, een hoop moeie/natte sleutelaars.. en een blije saskia! (nou wat wil je nog meer :))

en nu, ga ik op standje knock-out

sas, balen vd 1.1, maar deze GT is ook leuk om in te rijden en nu veel sneller als de auto's van Bas!
paul/cindy, bedankt voor de gastvrijheid, de gezelligheid en de 5mei hal
bas, saskia haalt je in
vincent, :D
Ramona, bedankt voor de bediening
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Hulde aan allen, en Saskia veel plezier met de vervanger.

Geen foto's Marc, te nat?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Henk Bats wrote:Hulde aan allen, en Saskia veel plezier met de vervanger.

Geen foto's Marc, te nat?

Groetjes, Henk
foto's zat!
op de camera van de slapende Saskia ;)

ik heb geen camera.. (ja iPhone met flutlens.. en ergens een minolta met een accu die net lang genoeg meegaat om vanaf de lader naar de garage te lopen.. en ja het is een goed idee om de lader in de garage t eleggen ;))
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

kleutscher wrote: nu is het nog alleen maar materieele schade maar dat kon ook anders zijn.
de hel in met die gozer. onverantwoord :!:
pcrodent wrote:Awh :(

kl*te zeg... omdat er weer 's zo'n hufter moet drinken & rijden. Ik hoop dat je 'm helemaal kaalplukt!
Ik ben het volledig met bovenstaande eens, en de rest van alle comments, wat is dit balen zeg :shock:.
ik hoop dat deze persoon zijn rijbewijs per direct door de shredder gaat, levenslange rij-ontzegging, en wordt bestraft voor 'poging tot doodslag' omdat er nog altijd wel iemand had kunnen fietsen daar.
Rock's wrote:
Rock's wrote: Iig wel fijd dat het niet zok ei is geweest die er vervolgens snel vandoor ging en jou met de schade achter laat
Kolere,... ik ga nu echt ff uitzoeken of er niet een paar knoppen omgedraaid zitten op mijn toetsenbord .....
Ach Aad, jij kruipt naakt achter de pc, dat is beter als naakt in de auto, het is je vergeven.
q01z wrote:Ramona, bedankt voor de bediening
Henk Bats wrote: Geen foto's Marc, te nat?
q01z wrote:foto's zat!
Ik ben benieuwd :lol:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Wow, binnen 48 uur van 1.1 TGE naar 1.4 GT!

Je zat er waarschijnlijk niet perse op te wachten, maar dat maakt niet uit. Ik vind het echt een geweldige prestatie van allemaal! Auto'tje over, onderdelen erbij, sleutelen! En dit zonder brug, vind ik (nogmaals) een geweldige prestatie!

Sas, geniet ervan, de rest (Paul, Cindy, Bas, Marc en Vincent); mijn respect hebben jullie verdient door te laten zien dat je zo iemand bijstaat! :Thnks
Image

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Zo Marc je kan nog wel eens gelijk hebben dat ik in bed lag toen jij het verhaal maakte. Was een beetje op zeg maar.
Maar goed, ben blij dat de GT weer rijdt en ben nog veel blijer dat Sas weer mobiel is!
Ow Sas, mag ik ook nog eens een rondje?
X
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

sAXskia
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by sAXskia »

Cin jij moet zefs in de GT rijden :D
Marc bedankt voor het typen van het verhaal, hoef ik het lekker niet meer te doen en alleen maar foto's te plaatsen straks ;)

Toen ik naar me werk ging starte het GTtje eerst niet :( ik helemaal sip maar ja ik heb gewoon pech handen denk ik want de pa van Bas die ging erin zitten en HOPPA meteen starten ghehe misschien had ie het koud ;)
Na me werk meteen starten en lopen en daarna deed hij het ook weer vrolijk :D We gaan nog wel even de v-snaar bijstellen want die piept elke keer als ik gas geef dus misschien dat hij het daarom niet direct wilde doen omdat de accu niet helemaal wordt opgeladen.

Nou vanaaf foto's en een update!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

mooi dat je er iig weer mee heen/weer hebt kunnen rijden Sas :)
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Jongens, wat een geweldige prestatie weer! Echt toP! (y)

Had graag mee willen helpen, ware het niet dat mijn hele zaterdag verpest was door maar weer eens de zoveelste migraine-aanval. :evil: en het zondag eigenlijk de bedoeling was dat we (m'n ventje en ik) naar 'n vriend van m'n wederhelft in Rotterdam zouden gaan, hetgeen overigens ook niet is doorgegaan vanwege een ruitenwisser-servo die er ergens tussen Middelharnis en Nieuwe Tonge maar gewoon geen zin meer in had. :evil:
Heb nog op een vluchthaventje vlak voor Nieuwe Tonge nog een poging gedaan de drijfstang terug op het kogeltje op de motor-hevel te klikken, maar van klikken was geen sprake en tot overmaat van ramp ging de wind er ook nog met m'n bril vandoor! :evil:
Bril wel terug maar nu met stukje uit 't linker glas. :(
Na een woede-explosie naar 't weer toe meteen rechtsomkeert gemaakt (met een ruitenwisser die het na twee slagen opnieuw voor gezien hield :roll:) en thuis even tot bedaren gekomen te zijn de schuur in gedoken om daar een andere servo uit de archieven te vissen (welke naderhand de originele servo van 't dieseltje was en ik nu ook weer precies weet w'rom ik dat onding er destijds uit heb gehaald) en die in de stromende regen nog 'even' (in 12 minuten) verruild heb door dat onding in 't dieseltje.
Moraal van dit verhaal: jullie waren dus echt niet de enige die op zondag in de stromende regen nog aan 'n AX hebben gesleuteld! :wink:

(Hoor hier en daar wat zacht gemompel over: "had je dan niet de GTI-Volcane kunnen pakken om mee naar R'dam te rijden?". Antwoord is simpel: NEE! Dat stomme ding was eind vorige week al stront-jaloers geworden op de wiellager-kunstjes van de diesel en wilde daar dus even de overtreffende trap van laten zien: een jankend wiellager waarvan het gekraak voelbaar (!) is in 't stuur bij 40km/h!)

M'goe, ik lul te veel in andermans topics. :oops:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MrBBQ
AX Master
AX Master

hulde

Post by MrBBQ »

HULDE AAN DE HARDWERKDENDE AXLEDEN,
DIE SAS WEER MOBIEL GEMAAKT HEBBEN.
ECHT SUPER ???

GR.MRBBQ 8)
Saxo style is sexy style....

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Echt een geniale AXIE en mooi dat het zo kan!!!
Wat zijn er toch een leuke mensen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Goed bezig !!! :fluffle
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Post Reply