met veel pijn

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

met veel pijn

Post by mandy »

heb ik geen ax meer . de ax werd te gevaarlijk en koste me laatste tijd te veel . kon de portemonee erachter houden :| hij roeste zoop benzine en met deze prijzen is dat niet zo fijn ;) de remblokjes waren ook om het half jaar helemaal op . hij was gewoon niet meer te redden . het was een wonder dat ik elke dag heel op mijn werk kwam .

groetjes mandy
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Altijd ontzettend jammer. :(

Roest is altijd een zeer lastig te verhelpen probleem. Kostbaar ook.
Benzine zuipen was op zich best op te lossen,wat naar mijn idee veroorzaakt werd door aanlopende remmen, aangezien je ook al meldde dat je remblokjes om het half jaar op waren.
En dat betekent dat je remklauwen aan een revisie toe waren.
Op zich ook geen schokkende kosten, maar 't kost wel geld en tijd om 't op te knappen.

Maar gaat er wel weer een andere AX komen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

de roest zat echt in de kofferbak keek zo naar buiten :| ook de lak was niet goed meer blanke laklaag liet helemaal los . en hij trilde ook heel erg kon geen 120 meer rijden 100 was echt maximum :oops:

helaas is er geen ax voor terug gekomen , heb nog gekeken voor een saxo , maar het is een vw polo geworden :oops:
ik vind het echt heel jammer , maar het is niet anders .
groetjes mandy
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ondanks dat er een topic over loopt wat betreft niet-AXen op dit forum, blijf je wat mij betreft gewoon welkom hoor. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

fijn om te horen ;)
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mandy wrote:de roest zat echt in de kofferbak keek zo naar buiten :| ook de lak was niet goed meer blanke laklaag liet helemaal los . en hij trilde ook heel erg kon geen 120 meer rijden 100 was echt maximum :oops:


Alhoewel ik wel begrijp dat je de ax weg hebt gedaan,

waren de problemen volgens mij niet zo erg als dat jij dacht ;) Roest is lastig, ik geef toe, maar een gat in de kofferbak is niet zo erg :P
En als je blokjes te snel opgaan, klopt er iets niet aan de remmen, en dat verklaart het trillen en onzuinig lopen waarschijnlijk ook wel ;)

Maar goed, een auto zonder problemen is ook wel lekker, alleen met weinig geld en oudere auto's loop je altijd wel tegen meer onderhoud aan.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

is volgens mij altijd een afweging,

blijf je rijden in je auto, vervang je wat onderdelen en gooi je er weer een smak geld tegenaan, waarna je in ieder geval weet dat alles weer goed is,

of koop je een nieuwe auto (weer een smak geld) waarbij je niet weet wat je de komende tijd gaat krijgen? (misschien wel nog meer kosten).

Voorremmen is volgens mij wel te doen ('k ga het op de Waggel proberen), roest zou ik niet weten :?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

raoel wrote:is volgens mij altijd een afweging,

blijf je rijden in je auto, vervang je wat onderdelen en gooi je er weer een smak geld tegenaan, waarna je in ieder geval weet dat alles weer goed is,

of koop je een nieuwe auto (weer een smak geld) waarbij je niet weet wat je de komende tijd gaat krijgen? (misschien wel nog meer kosten).


Ook dat inderdaad, ' andere' auto weet je niet tegen welk onderhoud je tegen aan gaat lopen.... en schijven/blokjes, olie e.d. heb je ntrlk in elke auto...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Aaawh, die leuke rode plaisir is weg... :(
Sterkte!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

grietje wrote:
raoel wrote:is volgens mij altijd een afweging,

blijf je rijden in je auto, vervang je wat onderdelen en gooi je er weer een smak geld tegenaan, waarna je in ieder geval weet dat alles weer goed is,

of koop je een nieuwe auto (weer een smak geld) waarbij je niet weet wat je de komende tijd gaat krijgen? (misschien wel nog meer kosten).


Ook dat inderdaad, ' andere' auto weet je niet tegen welk onderhoud je tegen aan gaat lopen.... en schijven/blokjes, olie e.d. heb je ntrlk in elke auto...


de auto die ik nu heb is altijd goed onderhouden . heeft alle beurten gehad en zodra hij iets hoorde stond hij ermee in de garage .
ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de ax toen echt uit nood had en er maar een half jaartje in wilde rijden . dat halve jaartje is bijna 3,5 jaar geworden :lol: het beestje was gewoon echt helemaal op .
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

Rio97 wrote:Aaawh, die leuke rode plaisir is weg... :(
Sterkte!


ja rogier hij is foetsie :cry: zo leuk was hij de afgelopen tijd niet meer , of ik had hem helemaal opnieuw moeten laten spuiten . dat was hij ook echt niet meer waard . plus alle roest waarvan de kofferbak het ergste was .
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

jammer zeg.. Succes met je nieuwe bakkie :)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Zonde zeg!

Veel plezier met je nieuwe wagen!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Wat ik me dan afvraag... waar zijn je unieke velgen gebleven?
Image

mandy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 176
Joined: SunApr02, 2006 4:18:00 PM
Location: Oss-city

Post by mandy »

heb die er natuurlijk niet onder laten zitten ;) die staan hier nu nog in de schuur ze staan aangeboden op mp . Als ik een goed bod krijg zijn ze weg . ;)
groetjes mandy
mis mijn axje . na 3,5 jaar trouwe dienst heb ik hem moeten laten gaan .
R.I.P

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

mandy wrote:heb die er natuurlijk niet onder laten zitten ;) die staan hier nu nog in de schuur ze staan aangeboden op mp . Als ik een goed bod krijg zijn ze weg . ;)
groetjes mandy


waar ligt de hoogte van een goed bod dan :) ?

Post Reply