Veerpoot gezeik
Moderators: Rock's, webmasters
Veerpoot gezeik
Wat een heerlijke dag, not!
Heb ik gisteravond bij Robert de veerpoten (incl. remmerij) en achteras van de sport opgehaald, vandaag vrij genomen om ze er onder te zetten, drink nog een kop koffie, kijk alles hier op het forum nog eens na en begin dan vol enthousiasme.
Probleem 1. de sensorkabeltjes van de remmen zijn afgeknipt bij een van de twee poten, geen probleem die dingen heb ik nog dus effe netjes een nieuw verbindinkje gemaakt en ik kon weer verder.
Probleem 2. Krijg met geen mogelijkheid de aandrijfasmoer los, kan mijn dop 30 niet vinden en nadat ik een half uur heb lopen zoeken en eindelijk weer verder kan verander ik het stukje wat in de dop gaat tot een wokkel. GVD eerst maar naar de Praxis om daar een hefboomding te gaan halen waarover Joost het in een of andere thread het hier op het forum over had. Moet zeggen, toen ik thuiskwam had ik ze echt binnen 5 minuten los.
http://www.es-international.nl/TOOLS/au ... ecia50.jpg
Probleem 3. en daar ben ik nu nog steeds, heb alles er netjes onder uit gekregen. Even vergeten dat je niet aan de aandrijfas moet trekken omdat je vrouw anders begint te mauwen over olie op de oprit, maar verder geen echte problemen. Totdat ik probeerde om de fuseepen(weet niet precies de naam) weer terug te krijgen. Krijg dit echt met geen mogelijkheid voor elkaar. Nu heb ik net gelezen dat er mensen zijn geweest die de lipjes wat verder uit elkaar hebben geslagen dmv een schroevendraaier/breekijzer. En dat heb ik net dan nog wel even geprobeerd. Ondertussen is het echter ook nog gaan regenen en ben ik voor de tweede keer vandaag drijfnat. Ik heb het dus helemaal gehad voor vandaag.
Hoop dat het morgen beter gaat, heb morgen ook nog vrij maar was eigenlijk van plan om wat andere dingen te gaan doen. Weg vrije dag
Heb ik gisteravond bij Robert de veerpoten (incl. remmerij) en achteras van de sport opgehaald, vandaag vrij genomen om ze er onder te zetten, drink nog een kop koffie, kijk alles hier op het forum nog eens na en begin dan vol enthousiasme.
Probleem 1. de sensorkabeltjes van de remmen zijn afgeknipt bij een van de twee poten, geen probleem die dingen heb ik nog dus effe netjes een nieuw verbindinkje gemaakt en ik kon weer verder.
Probleem 2. Krijg met geen mogelijkheid de aandrijfasmoer los, kan mijn dop 30 niet vinden en nadat ik een half uur heb lopen zoeken en eindelijk weer verder kan verander ik het stukje wat in de dop gaat tot een wokkel. GVD eerst maar naar de Praxis om daar een hefboomding te gaan halen waarover Joost het in een of andere thread het hier op het forum over had. Moet zeggen, toen ik thuiskwam had ik ze echt binnen 5 minuten los.
http://www.es-international.nl/TOOLS/au ... ecia50.jpg
Probleem 3. en daar ben ik nu nog steeds, heb alles er netjes onder uit gekregen. Even vergeten dat je niet aan de aandrijfas moet trekken omdat je vrouw anders begint te mauwen over olie op de oprit, maar verder geen echte problemen. Totdat ik probeerde om de fuseepen(weet niet precies de naam) weer terug te krijgen. Krijg dit echt met geen mogelijkheid voor elkaar. Nu heb ik net gelezen dat er mensen zijn geweest die de lipjes wat verder uit elkaar hebben geslagen dmv een schroevendraaier/breekijzer. En dat heb ik net dan nog wel even geprobeerd. Ondertussen is het echter ook nog gaan regenen en ben ik voor de tweede keer vandaag drijfnat. Ik heb het dus helemaal gehad voor vandaag.
Hoop dat het morgen beter gaat, heb morgen ook nog vrij maar was eigenlijk van plan om wat andere dingen te gaan doen. Weg vrije dag
Frustratie volledig begrepen, weet nog toen ik met chris en rogier voorpoten wou verwisselen (maar die moesten ook nog uitelkaar voor veren en bovenstuk).. Zucht..
- As moeren wouden ook niet los, verlengstuk op gebroken
- Demper bovenin wou niet los, torx op verdraaid
- stuurkogel wou er niet uit, die beschadigt
- verkeerde aandrijfassen
of laatst,
- fusee ding tever uitgebogen
- stuurkogel schroefdraad verroot
- schjven die er niet afwillen
- stabi die vertikt terug te gaan
enz enz :P
Maar,
is een de fusee wel de juiste maat?
Moeilijk terug zou ik niet vertrouwen! Eruit is altijd een k*t klus, maar terug gaat bij mij altijd zonder enig probleem
uitbuigen heb ik 1 x gedaan (omdat ie er niet uit ging) Maar dat doe ik ook nooit meer, want mooi dat ik speling heb daar nu.
- As moeren wouden ook niet los, verlengstuk op gebroken
- Demper bovenin wou niet los, torx op verdraaid
- stuurkogel wou er niet uit, die beschadigt
- verkeerde aandrijfassen
of laatst,
- fusee ding tever uitgebogen
- stuurkogel schroefdraad verroot
- schjven die er niet afwillen
- stabi die vertikt terug te gaan
enz enz :P
Maar,
is een de fusee wel de juiste maat?
Moeilijk terug zou ik niet vertrouwen! Eruit is altijd een k*t klus, maar terug gaat bij mij altijd zonder enig probleem
uitbuigen heb ik 1 x gedaan (omdat ie er niet uit ging) Maar dat doe ik ook nooit meer, want mooi dat ik speling heb daar nu.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Veerpoot gezeik
Dat gevoel en situatie komt mij bekend voor...Aspeve wrote:Ondertussen is het echter ook nog gaan regenen en ben ik voor de tweede keer vandaag drijfnat. Ik heb het dus helemaal gehad voor vandaag.
Dat je op het punt staat om alles te vervloeken en dan gaat het regenen
Sterkte morgen!
ps, kun je toch veel kracht op die sleutel zetten.
wij hebben wel 's met zijn drie?n zitten sjorren, eentje op de rem trappen, eentje de AX tegen houden en eentje met een pijp van 2 m over de sleutel die moer lostrekken.
Het schijnt te helpen om een eventuele stabistang los te maken van de draagarmen.
Past een type2 fusee trouwens wel op een type1 veerpoot?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
moeilijk terug kan opzich best hoor, omdat hij er exact recht boven moet zitten.. en aangezien het een flink zwaar werk is de draagarm (mits goede rubbers!) naar beneden te houden..
maaruhm, om je niet helemaal uit je humeur te helpen.. is jouw ax niet een Type2? en de voorpoten type1? dara zit een verschil in fusseedikte in...
dus dan moet je andere draagarmen hebben! (type 1 dan wel te verstaan) of nieuwe fussee's laten persen...
succes!
maaruhm, om je niet helemaal uit je humeur te helpen.. is jouw ax niet een Type2? en de voorpoten type1? dara zit een verschil in fusseedikte in...
dus dan moet je andere draagarmen hebben! (type 1 dan wel te verstaan) of nieuwe fussee's laten persen...
succes!
Nou ik weet het echt effe niet meer hoor, ik vraag gvd nog in die andere thread of het past, ja hoor werd er gezegd. Ik vertrouw er op en nu lees ik in eens dat het misschien wel eens zo zou kunnen zijn dat het helemaal niet past. K*tzooi, sorry voor mijn frustraties maar dan haal ik morgen wel effe nadat ik alles nog een keer heb nagemeten en er zeker van ben dat het niet past, een veerklem en haal de veer eraf en bevestig die op mijn bestaande veerpoten.
Ik snap er onderhand niets meer van, shit.
Ik snap er onderhand niets meer van, shit.
balen dan dat ik (en rogier) dat thread niet hebben gezien!
krijg je dr van als ik 4 dagen niet online ben
af en toe wel jammer van een forum waar iedereen mag reageren, dat mensen de verkeerde antwoorden kunnen geven!
ombouwen naar je bestaande veerpoten is dan idd het 'makkelijkst' maar niet zonder veerspanners proberen! frustraties is tot daar aan toe, maar leg je vrouw nog maar es uit dat ze de ramen moet zemen als het besmeurt is met jouw bloed!
succes en sterkte!
krijg je dr van als ik 4 dagen niet online ben
af en toe wel jammer van een forum waar iedereen mag reageren, dat mensen de verkeerde antwoorden kunnen geven!
ombouwen naar je bestaande veerpoten is dan idd het 'makkelijkst' maar niet zonder veerspanners proberen! frustraties is tot daar aan toe, maar leg je vrouw nog maar es uit dat ze de ramen moet zemen als het besmeurt is met jouw bloed!
succes en sterkte!
Nou ja, misschien valt het allemaal mee. En ik heb het ook niet echt duidelijk erbij vermeld dat ik een type 2 had. Gedane zaken nemen geen keer dus daar maak ik me ook niet druk om. Ik kijk morgen gewoon hoe de fusee er in kan en als het niet kan dan haal ik netjes veerspanners bij een vriend van me.
Komt vast wel weer goed, was het alleen effe spuugzat, dat gekloot.
Komt vast wel weer goed, was het alleen effe spuugzat, dat gekloot.
ik ken het! daarom koop ik altijd vrij massieve telefoons (op mn huidige na dan), ze moeten namelijk tegen een stootje (van een muur) kunnen.. en die deuk bij het linkerachterlicht van cupje.. die is van maatje 43.. en tsja.. zo kan ik er nog wel meer noemen, die vouw in zn motorkap bijv.. (die gewoon krassen maakte op mn kleppendeksel.. ) die is van me hak..
sleutelen aan 'oude' auto's is nou eenmaal een rotwerk
koop dan ook een nieuwe auto! (zegt iedereen ook altijd tegen mij..)
sleutelen aan 'oude' auto's is nou eenmaal een rotwerk
koop dan ook een nieuwe auto! (zegt iedereen ook altijd tegen mij..)
ik heb dat toen wel gelezen...
En sinds de zeelandmeeting weet ik heel goed dat jij een type2 hebt.
Sorry dat ik dat toen over het hoofd heb gezien.
Je eigen veerpoten terugzetten met veerspanners is denk ik wel het beste nu.
(ik nog een beetje blij vanwege die hele mooie foto in de openingspost van dit topic )
En sinds de zeelandmeeting weet ik heel goed dat jij een type2 hebt.
Sorry dat ik dat toen over het hoofd heb gezien.
Je eigen veerpoten terugzetten met veerspanners is denk ik wel het beste nu.
(ik nog een beetje blij vanwege die hele mooie foto in de openingspost van dit topic )
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
haha, of dat we ringsleutel 13 in de bosjes moeten zoeken (a)q01z wrote: ik ken het! daarom koop ik altijd vrij massieve telefoons (op mn huidige na dan), ze moeten namelijk tegen een stootje (van een muur) kunnen.. en die deuk bij het linkerachterlicht van cupje.. die is van maatje 43.. en tsja.. zo kan ik er nog wel meer noemen, die vouw in zn motorkap bijv.. (die gewoon krassen maakte op mn kleppendeksel.. ) die is van me hak..
sleutelen aan 'oude' auto's is nou eenmaal een rotwerk
koop dan ook een nieuwe auto! (zegt iedereen ook altijd tegen mij..)
Maar, idd, sleutele aan oude auto is soms gewoon zwaar waardeloos, zeker als het een Citroën is die voor elke uitvoering andere dingen heeft verzonnen en dat vaak niet duidelijk vermeld. Maar, alles vind uiteindelijk een oplossing!
Tip voor de volgende keer, ga er iig niet vanuit dat dingen in een middag lukken, zeker niet een odnerstel verwisselen als er iets vaak vast gerot zit of VEEL niet uitwisselbare onderdelen in zitten...
succes!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mijn angstige vermoedens zijn werkelijkheid geworden, er is een verschil van 3mm ong. in het donker gemeten. Er is in ieder geval verschil, maar echt erg is het niet want ik heb de veren, enige kloterige is dat ik morgen alleen ben en dus op de fiets moet om die spanners te halen, jezus is zeker 5km tegen de wind, ik haat dat.
Kan ik trouwens die achteras nu ook niet gebruiken of maakt dat niets uit.
Kan ik trouwens die achteras nu ook niet gebruiken of maakt dat niets uit.
de achteras moet wel lukken.. MAAR dan moet je eerst even goed kijken (voordat je gaat beginnen) of alle koperen remleidingen op dezelfde plek komen te zitten.. en voorzichtig met een GOED passende sleutel kijken of je de nippeltjes los kan draaien, als dit niet lukt kan je dat beter ff een andere keer doen
Idd ik ga nu eerst effe alles terugzetten, moet alleen iemand zoeken voor het ontluchten, mijn buurvrouw
/begin blauwoogmodus
Maar ja hoe vraag je zoiets aan je buurvrouw;
Wil je mij even helpen ontluchten? Ja mijn auto dus he buurvrouw:D
/end blauwoogmodus
Het kwam van de sport en helaas niet van de GT.
/begin blauwoogmodus
Maar ja hoe vraag je zoiets aan je buurvrouw;
Wil je mij even helpen ontluchten? Ja mijn auto dus he buurvrouw:D
/end blauwoogmodus
Het kwam van de sport en helaas niet van de GT.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM