koelslangen....
Moderators: Rock's, webmasters
koelslangen....
Vanmorgen op de heenweg zag ik opeens rook achter me auto.. dus gelijk gestopt.. gekeken, niets te vinden.. gedacht 'zal de choke wel zijn'
500m verder gereden.. zie ik ineens vanuit mn ooghoek mn temperatuurmetertje een sprint maken richting het rode..
dus gelijk gestopt.. kap open.. overal water.. nahja, overal.. aan accuzijde overal water en eecht teveel.. dus auto netjes geparkeerd en me vader maar eens opgebeld.
ik weet nog niet precies wat het is, heb me vanavond naar huis laten slepen.. en vermoed dat er ergens een koelslang geklapt is.. of athans.. dat hoop ik
MAAAR! de remmen deden het goed
500m verder gereden.. zie ik ineens vanuit mn ooghoek mn temperatuurmetertje een sprint maken richting het rode..
dus gelijk gestopt.. kap open.. overal water.. nahja, overal.. aan accuzijde overal water en eecht teveel.. dus auto netjes geparkeerd en me vader maar eens opgebeld.
ik weet nog niet precies wat het is, heb me vanavond naar huis laten slepen.. en vermoed dat er ergens een koelslang geklapt is.. of athans.. dat hoop ik
MAAAR! de remmen deden het goed
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
het valt toch tegen..
nadere inspectie bleek: SLUDGE en een soort bellenblaas systeem in de radiator vulbuis... hij is natuurlijk in heel korte tijd heel erg warm geworden, blijkbaar kon hij daar niet tegen.
de reden van het warm worden was duidelijk.. van de lange kachelradiatorslang (die naar voren loopt) zat er in het voorste stuk een flinke scheur (bijna 2cm denk) wat bij stationair draaien al in een flinke plas water resulteerde..
uiteraard alle slangen behalve die op voorraad, dus even 1tje uit de rode gesloopt..
motor warm laten draaien.. is me radiateur aan het smelten roll: en ja.. ik heb een hitteschild!
dus zometeen de radiateur ook uit de rode halen en die in de grijze hangen.. extra type2 hitte schildje erop en kijken of het werkt.. hij MOET dinsdag gekeurd worden..
@JS: nee dus
nadere inspectie bleek: SLUDGE en een soort bellenblaas systeem in de radiator vulbuis... hij is natuurlijk in heel korte tijd heel erg warm geworden, blijkbaar kon hij daar niet tegen.
de reden van het warm worden was duidelijk.. van de lange kachelradiatorslang (die naar voren loopt) zat er in het voorste stuk een flinke scheur (bijna 2cm denk) wat bij stationair draaien al in een flinke plas water resulteerde..
uiteraard alle slangen behalve die op voorraad, dus even 1tje uit de rode gesloopt..
motor warm laten draaien.. is me radiateur aan het smelten roll: en ja.. ik heb een hitteschild!
dus zometeen de radiateur ook uit de rode halen en die in de grijze hangen.. extra type2 hitte schildje erop en kijken of het werkt.. hij MOET dinsdag gekeurd worden..
@JS: nee dus
Zit zeker niet mee.
Begrijp niet waarom sommige mensen zoveel pech hebben...
Heb in 3.5 jaar tijd nog nooit langs de weg moeten stoppen voor een technisch probleem.
Heb jij nou gewoon zoveel pech of wij zoveel geluk?
Begrijp niet waarom sommige mensen zoveel pech hebben...
Heb in 3.5 jaar tijd nog nooit langs de weg moeten stoppen voor een technisch probleem.
Heb jij nou gewoon zoveel pech of wij zoveel geluk?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Drake wrote:geluk denk, ik heb ook nog nooit met een auto moeten stilstaan.
Ik heb in 1,5 jaar ook nog geen echte problemen ondervonden met mijn GT Carb. Twijfel al lange tijd aan mijn koppaking ivm slecht starten en diverse rookpluimpjes, maar opgeven doet hij echt niet.
Geluk of pech... Ik denk dat het rijgedrag ook van grote invloed is op het onderhoud van je AX. Ik wil hier niet mee zeggen dat Marc ragt ofzo, maar soms wekt hij die indruk wel stiekem bij mij
Freude am Fahren.
idd, mijn broertje ragt met zijn auto en daar gaat altijd wel wat aan stuk, ik ree altijd rustig met de volcane en heeel af en toe deed ik eens gek, en afgezien van normaal onderhoud had ik nergens last van. Soweiso is het allerbelangrijkste de warming up en cooling down van een auto ik laat de auto altijd 30 sec stationair lopen alvorens ik hem uit zet.
Ik laat hem ook nooit uitdraaien. En geef hem ook niet echt superveel tijd om op te warmen. Hoewel bij koude motor maak ik nooit meer dan 3000 toeren. Pas boven de 80 graden de rest.
Maar als ik van me werk wegrij moet ik bijna direct een 100 weg op. En dan is de motor nog ijskoud.
Maar als ik van me werk wegrij moet ik bijna direct een 100 weg op. En dan is de motor nog ijskoud.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Bedreven AX driver
- Posts: 43
- Joined: MonJun28, 2004 7:32:08 PM
master-arnie wrote:Klinkt raar, maar ongelijkmatig rijgedrag is het beste. Soms eens trappen en ook gewoon rustig rijden op zijn tijd. Zo moet je een nieuwe auto tegenwoordig zelfs inrijden.
dat weet ik idd maar al te goed dat dat het beste is...
ik rij altijd de eerste 12km niet boven de 3500toeren en met minimaal gas, echt serieus als een oud wijf (dan ben ik bij zierikzee en rij ik rustig een 80km trajectcontrole in, die overgaat in een 100km stuk waar je ook niet harder kan.. en dan de bebouwde kom in )
de problemen begonnen zo rond 4km van huis.. ik reed op dat moment echt rustig..
ik snap dat ik hier de gedachte opwek dat ik rag (vooral bij chris/jeffrey denk ) maar dat doe ik dus idd alleen met warme motor... en idd, dan wildie best welleens richting de 7500rpm schieten, als dan me kop ploft, lekker boeiend, eigen schuld.. maar dit is gewoon irritant! (overigens zie ik geen sludge meer, dus wellicht was het gewoon water dat tenslotte werkelijk OVERAL zat dat onder het kleppendeksel gekropen was ofzo)
overigens zitten er in de rode GT ook een berg extra metertjes (nog niet aangesloten, maar ach, hij heeft uberhaubt geen koelsysteem nu..) oliedruk/olietemperatuur /watertemperatuur als extra.. dan heb ik dus 2 watertemperatuur meters.. kan ik er iig 1tje geloven!
overigens be ik niet op me teentjes getrapt hoor ik weet van mezelf ook wel dat me auto af en toe flink op zn lazer krijgt en dattie daar kapot van zou kunnen gaan.. maar dat doet iedereen hier toch? anders had je beter een 1.1 kunnen kopen....