iemand ervaring met v-power?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

iemand ervaring met v-power?

Post by first »

Ik heb het advies gekregen om een keer v-power te tanken met de auto.

Theorie erachter is dat de gewone benzines zwavel en andere troep afzet op onder andere je kleppen en dat daardoor de motor naar verloop van tijd vuil en wat meer gaat drinken. V-power zou de afzetting eraf halen en de motor zou schoner gaan lopen en minder verbruiken.

Heeft iemand ervaring met v-power?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

advies vd garage? :shock:

neem een flesje injectiereiniger.. hebben ze ook bij tankstation! dat werkt veel beter.. al die schoonmaaktroep die een beetje in vpower zit, zt dan geconcetreerd in zo'n flesje!
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Psies!

Injectiereiniger werkt veel beter dan dure benzine, wat volgens mij gewoon geen f*ck uit maakt.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

dan heb ik een tegengesteld antwoord, want ik heb er wel goeie ervaringen mee en tank het altijd
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

v-power tank ik niet..

wel weer BP-ultimate.. en Texaco98

of Texaco98 met octaan boost :roll:
Image

dyane69
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: FriNov11, 2005 1:06:36 PM
Location: Sint-Oedenrode

Post by dyane69 »

Wat dacht je van een octaangehalte van 104, okay moet er bij zeggen dat het LPG is :lol:

Ik hoef in ieder geval niet na te denken wat ik in de tank moet gooien in ieder geval...

Maar heeft meer voordelen dan je denkt, geen afzetting op je kleppen, schonere verbranding, beter voor het milieu en niet onbelangrijk bijna een derde van de prijs van gewone benzine :!:

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

En ook schraler, dus meer slijtage ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

peter wrote:dan heb ik een tegengesteld antwoord, want ik heb er wel goeie ervaringen mee en tank het altijd


vandaar dat verbruik van de 16v :wink:

Ik vind het eerlijk gezegd ook maar onzin, in NL schijnt het ook maar nep te zijn want de meest werkzame stof zit er in NL niet in ivm milieueisen.
In Duitsland zit het er wel weer in ofzo, en dat schijnt wel te werken.
De diesel is wel weer hetzelfde dacht ik.

Tim @X
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 371
Joined: ThuJun12, 2003 6:16:05 PM
Location: Montfort (Limburg)

Post by Tim @X »

V-power maakt alleen wat uit in je beurs, tenminste volgens mijn monteur
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face

Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear

Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain

Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 98
Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
Location: De Heurne
Contact:

Post by simsken »

Mijn broer tankt voor de autocross altijd v-power in Duitsland, prestaties zijn duidelijk merkbaar,

Blijft een stuk koeler en meer vermogen (ga niet in de 10tallen pk's denken :roll:

Maar gewoon voor op de weg?? ik weet niet of het verschil maakt. Een keer de motor goed plagen in combinatie met zo'n reiniger doet veel meer.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

simsken wrote:Mijn broer tankt voor de autocross altijd v-power in Duitsland, prestaties zijn duidelijk merkbaar,


Maar dat is ook andere V-power dan in Nederland :wink:

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

de 16v loopt nog niet goed, maar het verschil heb ik met de chic wel vernomen....enige wat meetbaar is is het verbruik, en dat is van 1:10 naar 1:11 gegaan.
Image

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 98
Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
Location: De Heurne
Contact:

Post by simsken »

v-power zal vast wel een betere verbranding leveren, waardoor hij zuiniger en koeler blijft (en schoner) en dus daardoor ook soepeler

Maar ik denk niet dat je een motor schoon moet rijden met v-power, neem dan zo'n reiniger in combinatie met de motor even flink aan de staart trekken.

Maar v-power is tegenover gewone benzine een duur(der) goedje en ik denk dat je in totaal ondanks het lagere verbruik toch duurder uitkomt.

Ik denk dat v-power pas echt merkbaar is bij het lang en zwaar belasten van de motor (bijvoorbeeld de sportieve rijder :) )

Maar gewoon in het dagelijks verkeer? het zal hooguit wat in verbruik schelen en iets soepeler lopen. Daarin tegen wordt je zelf minder soepel vanwege een dunnere portomonnee

first
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 641
Joined: TueNov15, 2005 9:37:18 PM
Location: arnhem

Post by first »

Ik heb er nu euro 95 met injectie reiniger inzitten. Auto rijdt 1:14. Eens kijken of dat nog zuiniger kan. De vorige ax begon ook met 1:14 en ging daarna naar 1:16 en zelfs 1:18.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

V-power en andere quality benzines lijken me idd meer voor het schoonhouden dan voor het schoonrijden.

In de vakantie tankte ik in Frankrijk steeds euro98 ipv 95, dat scheelt daar maar 1 of 2 ct per liter. Dat haal je er dan zeker weer uit door het betere verbruik. Maar hier in NL zit er meer prijs verschil tussen 95 e.a. benzines.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Kennen jullie nog Shell Pura? Goed voor het millieu enzo, reclame met nemo visjes zwemmend in de schone zee door shell pura brandstof.

Nou, niemand geeft dus een fuck om het milleu, dus daarom heet het nu Shell v-power en is het inneens niet goed meer voor het milleu maar voor je auto. :|

Allemaal oplichterij dus als je het mij vraagt.

Injectiereiniger is idd wel goed spul :idea:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

[quote="first"]Ik heb er nu euro 95 met injectie reiniger inzitten. Auto rijdt 1:14. Eens kijken of dat nog zuiniger kan. De vorige AX begon ook met 1:14 en ging daarna naar 1:16 en zelfs 1:18.[/quote]

Ga maar eens een uurtje op de snelweg 140-150 rijden (wel eerst goed warm rijden natuurlijk), dan brand alle troep die er in zit ook weg! Mijn ervaring is dat dit veel beter werkt dan alle reinigers enzo ...

Nick
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: MonFeb13, 2006 3:09:39 PM
Location: Montfort

Post by Nick »

Het verbruik ligt er zowiezo aan of je altijd plankt of rustig rijdt, als je vaak plankt zou DUITSE V-Power waarschijnlijk helpen :lol:
20-08-2007 wordt geschiedenis geschreven :lol:
Voer voor je hoedenplank, tast toe proef die woofer...

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Sinds vandaag een negatieve ervaring met betrekking tot V-power: de shell waar ik benzine wilde halen voor m'n eendje had geen 98, alleen 95 V-power :twisted: :(
Dus toen moest ik benzinepomp-roulette doen en doorrijden naar de volgende. Maar ja. Rijden in een eend is altijd een avontuur :D
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zelfs MET navigatie de verkeer de kant op kunnen rijden..

maar, idd.. altijd een avontuur..

overigens heb ik vandaag bij een 'witte pomp' getankt.. en tsja, hij was echt leeg.. dus nu alleen nog maar die benzine erin, en ondanks dattie wel HARD loopt, looptie niet zuiver.. geen zuivere koffie gelukkig issie alweer half leeg, dus vd week maar weer ff Texaco halen
Image

Post Reply