Hoeveel ax 1.4 diesel eigenaren zijn er hier?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

citro-power wrote:
Kakelbont wrote:De 1.5 is wel iets vlotter ja, en betrouwbaarder. En veeel duurder :?


Kijk, als je met een 1.5 rustig 120/130 kunt rijden is het oke. Normaal rijd ik ook niet harder. Heeft in de spits ook weinig zin en kost alleen maar benzine.

Maar een 1.5 is idd redelijk duur. Zag er een paar staan met dik 200.000km op de klok en daar vroegen ze nog 2000/2400 euro voor. Dat is niet misselijk.


120 is een normale kruissnelheid, ook voor een 1.4, zo heel veel verschilt het ook niet, meen dat dr nog geen 5pk verschil in zit tussen beide typen

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik denk dat ik het beste gewoon eens kan gaan zoeken en een proefrit ga maken. Op dit moment staat er hier in de buurt ff geen. En ben eens benieuwd wat ik dan voor mijn auto terug krijg. Normaal zou mijn Saxo volgens mij meer moeten opleveren dan een oudere AX.

Stijn
AX Starter
AX Starter
Posts: 13
Joined: WedJul23, 2003 10:53:21 PM

Post by Stijn »

Mijn AX haalt 1 op 25 bij 100 km/h , als je gaat scheuren gaat hij ook zuipen. (1 op 13) Heb ik in Dld uitgeprobeerd. :P

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

citro-power wrote:Ik denk dat ik het beste gewoon eens kan gaan zoeken en een proefrit ga maken. Op dit moment staat er hier in de buurt ff geen. En ben eens benieuwd wat ik dan voor mijn auto terug krijg. Normaal zou mijn Saxo volgens mij meer moeten opleveren dan een oudere AX.


Dieseltjes vragen ze over het algemeen nog wel het een en ander voor, zeker type2, ik heb mazzel dat de mijne lekker weinig km's gelopen heeft met dit nieuwe blokkie dr in, komt een eventuele verkoop weer ten goede.
Ik zou ook ns over de grens kijken, in duitsland vind je ze namelijk nog wel eens met erg lage km standen.

Een saxo diesel is misschien ook een optie, ligt hetzelfde motortje in, zijn alleen wel wat duurder in de aanschaf

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik heb eens rond gekeken. En het gaat een diesel worden. Maar geen AX :cry:
Ik wil toch iets vlotters. Maar het blijft wel een Citroën. Waarschijnlijk een Xsara.

Ik heb ook nog even gedacht aan LPG. Maar mijn garage vond dat voor mij toch niet zo'n goed idee.

Ik weet nog niet wat er met de Saxo gebeurt. Of ik ruil hem in of mijn vriendin gaat erin rijden. Ligt eraan wat een Xsara diesel gaat kosten

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Dan kan je ook kijken naar een ZX TD, die zijn ook redelijk vlot denk ik, zitten op 90pk dacht ik

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

diesel is idd betrouwbaarder. Als je heel veel geluk hebt vind je jonge een 205 1.8 TD met < 150.000 km, kan je evt. ook importeren, hebben een lekkere restwaarde. Ze zijn ook lekker fel. Een 309 is in principe nagenoeg dezelfde auto. 306 Turbodiesel is ook erg lekker, Xsara wordt redelijk prijzig.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

205 TDi (met de orginele happer op de moterkap dus, en die zit er voor de intercooler :wink: ). maar die zijn vrij zeldzaam wel erg leuk speelgoed. zou mijn keus zijn voor een diesel.

AX 1.5 diesel is anders ook niet heel traag, rijd heel erg soepel.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ofvoor de handige mensen een 205 met een 2100 xm turbo diesel motor..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Een 205, 309, ZX e.d. zal het wel niet worden.

Als ik nu weer een nieuwe auto ga kopen wordt het er echt een voor lange tijd. Ik heb deze Saxo ook pas 1,5 jaar.

Een Xsara is nog wat jonger dus die lijkt me wel wat. Ik wil zo wie zo het liefst weer een Citroën. En dan blijft er niet veel over.
Een XM is te groot.
Alles met een C is vaak te jong, duur of te groot.
Een BX en CX zijn wel mooi maar weer wat te oud en dus veel km's. Misschien een Xantia, maar dat is 5 deurs. Dus een Xsara coup? blijft volgens mij dan over.

Post Reply