Aandachtspunten AX

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

meningen verschillen hier, ik zou het polyesteren.

en ja je wiel moet er af om er goed bij te kunnen, en verwijder de tektiel goed rondom, wie weet zit er nog meer roest in de buurt.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Frits wrote:Hoe bedoel je nieuw stuk inzetten?

Heel de wielkast uitslijpen en opnieuw inlassen?

Het is nu nog een gat van 2cm.


de hele wielkast is niet nodig slechts een klein stukje...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Frits
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunJan01, 2006 8:02:14 PM
Location: Heeswijk Dinther

Post by Frits »

Ik zou het slijpen gelijk doen als ik goed kon lassen, zo ie zo heb ik geen las apparaat, en lassen kan ik niet op professioneel niveau, kan beetje mig mag of tig lassen, maar niet hoogwaardig dat ik op een auto durf.

Kun je dit laten doen dan en hoe duur kost het om het helemaal te fixen?
Denk dat ik voor poli ga.
AX Speurder

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik zou niet eens wat dichtmaken aan dat mini gaatje *-) Maar goed ik heb alleen echt grote gaten dichtgemaakt want dat geeft zon herrie :P

Wat je zoiezo moet doen, ook als je gaat lassen, ALLE roest weg schuren/slijpen/vijlen whatever

En het blanke metaal (ev na lassen) behandelen met primer + lak of tectiel o.i.d.

Welke oplossing je dan ook kiest, verder roesten zal het iig niet.
En 1 kant, idd, aanrijdingen, altijd met 1 kant in de bosjes gestaan; of juist altijd met 1 kant in de regen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

SaXoKe
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: ThuFeb28, 2008 2:49:14 AM

Post by SaXoKe »

leuke topic om te lezen, vooral nu k opzoek geslagen ben naar een AX...

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

grietje wrote:
Niets slechts tegen over de 1.0 maar daar rijd je gewoon echt defensief mee, je rijd dan echt in een sloom klein autootje.



Hahaha...ècht niet: gááán met die handel, gewoon gas erop!
Wat dat betreft doet 'Pino' qua accelleratie niet onder voor de 1.1i First van m'n schoonzusje, alleen is die sneller.

Een bonkende aandrijfas is een beetje een standaard bijkomstigheid bij een AX, maar ze kunnen er heel oud mee worden..
Tis alleen vervelend het steeds aan te moeten horen.
Let op roestschade aan kokerbalken en op de beruchte koppakking (kan de AX zelf niets aan doen, hebben al deze TU-motorblokken).
Een serie II of III heeft inderdaad betere stoelen en een moderner interieur, maar zo Spartaans als de 1.0E heeft ook wel wat.
Onderdelen kosten twee keer niets, verzekering en wegenbelasting nog minder.
Da's bij een Saxootje wel anders....
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Post Reply