iemand ervaring met v-power?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

q01z wrote:zelfs MET navigatie de verkeer de kant op kunnen rijden..


Hij stond uit, ik vertrouwde op Rob ;)
Kijk uit, een Cactussssss

blueduck
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 396
Joined: ThuAug04, 2005 2:29:31 AM
Location: Nieuwegein

Post by blueduck »

Mijn auto begon laatst een beetje in te houden. Gewoon midden op de snelweg dat heel ff alle lampjes op t dash op standje disco gingen en mn motor afsloeg. Gas ff los en weer intrappen en dan liep ie weer. Gebeurde heel af en toe, 2 of 3 keer op een tank. Toen heb ik een halfvolle tank 95 afgevuld met 98 en daarbij nog een flesje injectiereiniger. Is inmiddels alweer 3 tankbeurten geleden, maar hij draait weer als een zonnetje.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"

ArjenLS
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 50
Joined: SatMar04, 2006 9:54:34 AM

Post by ArjenLS »

blueduck wrote:Mijn auto begon laatst een beetje in te houden. Gewoon midden op de snelweg dat heel ff alle lampjes op t dash op standje disco gingen en mn motor afsloeg. Gas ff los en weer intrappen en dan liep ie weer. Gebeurde heel af en toe, 2 of 3 keer op een tank. Toen heb ik een halfvolle tank 95 afgevuld met 98 en daarbij nog een flesje injectiereiniger. Is inmiddels alweer 3 tankbeurten geleden, maar hij draait weer als een zonnetje.


hee bekend verhaal :o ga ook maar eens een flesje injectiereiniger in mn tank dumpen 8)

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

met 95 in de tank optrekken in te lage versnelling geeft bij mij een geluid wat er niet is als het 98 in zit.

is me verteld dat 't aan octaangehalte ligt


inhouden op snelweg heb ik ook regelmatig, maar zonder de lampjes disco. injectiereiniger ligt inmiddels al klaar om er bij de eerstvolgende tankbeurt in te gaan.
ben benieuwd.
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Hoe zit dat eigenlijk met BP ultimate? Dat heeft namelijk wel een hoger octaangetal.
Vorige week v-power getankt, op die tank 530km gereden en er ging daarna 32 liter in. Best vaak in de file gestaan toen, dus het is niet helemaal een een nette meting.
Zal wel psygologisch zijn, maar ik heb het gevoel alsof ie minder snel gaat 'schokken' bij extreem lage toerentallen. (tsja, voor die 5 cent extra moet ik mezelf in ieder geval aanpraten dat het nut heeft :P )
Wat je extra betaald zul je er in ieder geval niet uithalen doordat het 'zuiniger' is.

Omdat we deze wagen nog niet zolang hebben, lijkt het alsof hij op iedere tank steeds een stukje zuiniger rijdt, terwijl ik er best sportief mee rij.
Dat zal er wel mee te maken hebben dat de vorige eigenaar er erg rustig mee gereden heeft.
Altijd meer PK's dan jou!

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

Bas_S wrote:
Zal wel psygologisch zijn, maar ik heb het gevoel alsof ie minder snel gaat 'schokken' bij extreem lage toerentallen. (tsja, voor die 5 cent extra moet ik mezelf in ieder geval aanpraten dat het nut heeft :P )

.


dan ben ik psygologisch net zoals jij :wink: die van mij rijdt echt beter op v power (heb ook diesel)
blaffende woofers bijten niet ;-)

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

mijne loopt ook veel beter op v-power.. op 95 schokkerd hij tijdens de opwarmfase en dat heeft hij helemaal nie als er v-power in de tank zit.. kost meer maar rijd bij mij vele malen beter.. (bij mijn vorige auto merkte ik t alleen in mijn portemonnee, verder niet..)

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

nu lees ik best veel van het is wel 5 cent duurder maar op een volle tank van 40 liter is dat net 2 euro en als je dan de gedachten hebt dat het werkt wat maakt dan die 2 euro uit ja of je moet 4x in de week tanken maar dan reed je al wel diesel :wink:

ik tank ook v-power en merk dat mijn motor nu rustiger draait en of hij sneller is dat zal wel tussen de oren zitten en nog een voordeel je krijgt er van die leuke auto'tjes bij 8) als je nu v-power tankt

groetjes hans
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Mijn vorige antwoord reed ik nog met een 1.1, met m'n GTI tank ik alleen maar 98 omdat 'ie dan een stuk soepeler loopt en stationair schokt hij ook een stuk minder.
Altijd meer PK's dan jou!

Rick
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 41
Joined: MonOct09, 2006 4:12:13 PM
Location: Spijkenisse

Post by Rick »

Heren,

Nou kan ik natuurlijk een beetje bevooroordeeld zijn, maar ik werk bij Shell :roll:

V power maakt echt verschil, en zoals jullie zelf al vertelden: in Duitsland is de samenstelling van V power merkbaar anders als hier. Dat komt omdat V power hier op basis van euro 95 is geproduceerd.

Echt verschil is pas te merken met hoge rendament motortjes, zoals de minder bedeelden hier :roll: met een 1.0 of 1.1 zal je er meer van merken als een GTi. De motor rijdt na enige malen tanken soepeler en zal bij lagere toeren merkbaar "vrolijker" zijn. En als je na 2 keer tanken het gemiddelde verbruik berekent zal je zien dat hij echt zuiniger rijdt op V Power.

Ik zou niet durven te tanken bij Texaco of BP :x
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.

wipa
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: MonOct09, 2006 9:38:52 PM
Location: enschede

Post by wipa »

Ik ga toch echt voor de BP Ultmate....bevalt met het beste.

RedPolak
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: FriOct13, 2006 7:21:31 PM
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by RedPolak »

Ik zie een paar keer injectoren-reiniger. Ik rij een 1.1 carb. Werkt dat ook of heb ik dan weer speciaal spul nodig?
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

RedPolak wrote:Ik zie een paar keer injectoren-reiniger. Ik rij een 1.1 carb. Werkt dat ook of heb ik dan weer speciaal spul nodig?


Daar heb je carb reiniger voor. Is ook verkrijgbaar in hetzelfde paarse flesje als de inj reiniger. Dus ff opletten bij de benzinepomp of de halfords.

Ik heb trouwens ook mijn eerste ferrari!
Maar merk nog niet zoveel in mijn 1.1i
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Mijn auto rijdt er geen druppel zuiniger mee, ook niet soepeler.

Nu eens een maandje ordinaire euri 98 proberen... en anders gewoon weer de goedkoopste 95 zooi die ik kan vinden, als ik toch geen verschil merk?!
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mwa, als mijn vorige AX jarenlang 675km haalde op een tank en na ??n keer er BP Ultimate in geknikkerd te hebben daarna minstens 735km op een tank kon rijden (ook bij weer gewoon BP 95 tanken!), dan kan het niet anders dan dat dat Ultimate spul iets goeds met je blok doet! ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Mijn ervaringen met ultimate zijn ook beter als v-power.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

wipa
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: MonOct09, 2006 9:38:52 PM
Location: enschede

Post by wipa »

van de week Vpower 100 in duitsland getankt.
Kijken hoe dat bevalt....auto lijkt wat sneller op te pakken

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Ik tank Total excellium en dat bevalt ook wel goed.

Flamme
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 183
Joined: TueMar01, 2005 1:26:50 PM
Location: Dedemsvaart

Post by Flamme »

maat van me die rijd een NIEUWE caddy en tankpas van de zaak, verschil met vpower was iets van 100/150km op een tank meer!!! dus vpower is wel zuiniger diesel dan
:twisted: Manipuleren kun je leren :twisted:

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik heb Vpower een maandje geprobeerd in mijn plaisir, vier keer getankt, drie ferrari's, maar reed net zo zuinig als met de 95 van de Shell expres.
Verder ook niks gemerkt, ik ben nu weer terug aan de 95.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply