Motorrijtuigenbelasting

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Met wegen inderdaad ding even helemaal leeg plukken; als het al zo ver komt natuurlijk,

achterbank eruit, isolatielaag onder je bodemkleed vandaan, bijrijdersstoel, reserve wiel eruit, tank leeg, ruitenwisservloeistof tankje leeg :P en dan hopen dat je inderdaad opd e 700 komt, zou ik daarna dan wel eisen dat je minder mag betalen. Gezeur zeg!

Maar ik zou het gewoon echt niet pikken; slaat echt zo erg helemaal nergens op!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Probleem daarbij is dat de RDW een lijstje heeft waar je aan moet voldoen tijdens het wegen. Oa. moet je tank half vol zijn.

Maar er zijn natuurlijk altijd zaken die je weg kunt laten.
Image Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Bossie wrote:Probleem daarbij is dat de RDW een lijstje heeft waar je aan moet voldoen tijdens het wegen. Oa. moet je tank half vol zijn.


Hoe willen ze gaan controleren hoeveel benzine er in je tank zit :?
Kijk uit, een Cactussssss

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

pcrodent wrote:
Bossie wrote:Probleem daarbij is dat de RDW een lijstje heeft waar je aan moet voldoen tijdens het wegen. Oa. moet je tank half vol zijn.


Hoe willen ze gaan controleren hoeveel benzine er in je tank zit :?


Metertje saboteren en op vol zetten terwijl die leeg is (en dan zeggen, jaaa maaaar er moet 20 kilo af wannnntttt me tank is vol :D) mjaw, ik vind het echt maar onzin hoor. Die 750 kilo is toch geaccepteerd, kunnen ze toch niet zomaar even vinden dat die auto zwaarder is?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

even om te stangen, mijn GTI weegt 865kg op kenteken..
Image

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

bezwaarschrift is idd altijd een leuke.. Als je hoort dat iets van 10% ofzo van de snelheidsboetes word terugbetaald omdat de overheid het bezwaarschrift niet aan kan!!.. Is het het altijd waard om dat toch maar even te proberen
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

q01z wrote:even om te stangen, mijn GTI weegt 865kg op kenteken..


waar haal jij die extra kilo's vandaan? :lol:

rdw wrote:Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 785 kg
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik kan er ook nix aan doen..

Image

ik had overigens wel een verkeerd gewicht in mn hoofd..
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Marc heeft natuurlijk een importje, die is waarschijnlijk gewogen bij de herkeuring van de rdw.

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Maar is dat ook niet wat gebeurd is bij ester, of is dat geen import??

Anders is het wel heel raar dat ze meer moet betalen.. :)
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Ester
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: MonMay19, 2008 1:59:08 PM

Post by Ester »

Hoi,

Nee volgens mij is ie niet geimporteerd. De datum eerste toelating en datum eerste afgifte zijn hetzelfde als ik het kenteken bij de rdw opvraag. Kenteken is trouwens HF-FH-25 voor de liefhebbers.

Morgenochtend gaat het bezwaarschrift op de bus en dan moet de belastingdienst mij maar gaan uitleggen waarom ik meer moet betalen als een ander.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Ester

DLS
AX Master
AX Master
Posts: 1178
Joined: SatMay19, 2007 5:24:42 PM
Location: Lelystad

Post by DLS »

Hm het is idd geen import auto. Hij komt uit 1993..

[s]Wat is het orga nummer? Dan kan de 'geboorte' datum worden vastgesteld, en dan weet je het zeker dat het wel of niet een import is. Het Orga nummer staat in geel aan de linker kant (als je voor de auto staat) Bij de bevestiging van de ophanging voor..[/s]

Maar toch blijft het wel een heel bijzonder verhaal....


edit by Glenn@nl: Daniel, ga het nou niet moeilijk maken. Als de eerste toelating hetzelfde is als eerste afgifte, is het GEEN import auto :roll: Orga heeft daar helemaal niets maar dan ook niets mee te maken.
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

Helemaal niet laten wegen bij de RDW.

De belastingdienst/douane heeft een fout in z'n administratie zitten en dat moeten ze zelf oplossen. Wegen kost jou geld en zij hebben de fout gemaakt! Zou lekker worden als jij kosten moet gaan maken vanwege een fout die zij maken. Niet mee instemmen dus!

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik die inschakelen.
Anders bij een rechtswinkel (gratis) informeren hoe je het op kunt lossen: http://www.st-ab.nl/ad01c.htm

Ester
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 5
Joined: MonMay19, 2008 1:59:08 PM

Post by Ester »

Hoi,

Vandaag antwoord op mijn bezwaar gekregen en inderdaad zij zaten fout en ik krijg nu de teveel betaalde belasting weer terug. Maar goed dat ik het gewoon per 3 maanden per acceptgiro betaalde, anders was ik er niet achter gekomen dat ik teveel betaalde, want in de eerste brief was het me niet opgevallen.

Het zal mij wel benieuwen of de volgende rekening goed is....

Groetjes Ester

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Je maakt wat mee met de belastingdienst :lol:

Bij mij gebeuren er ook stapels rare dingen, iedere keer weer. Ben inmiddels in touw over rekeningen m.b.t. de YJ-88-LX... Zoek 'm maar eens op op rdw, die auto bestaat al sinds 2005 niet meer :lol:

Post Reply