Hoeveel ax 1.4 diesel eigenaren zijn er hier?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

1.4deetje wrote:dus van de momenteel 778 AX leden zijn er 6 met een AX diesel.
Heb dus een vrij exclusief wagentje :lol:


niet alle mensen die zich aangemeld hebben zijn ook actief op het forum, dus de bijzonderheid ervan zal wel meevallen

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

Joh, meen je dat nou :?:
Ben gewoon ff aan het grappen dus niet al te serieus worden he :wink:
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

Hoeveel dieselaars zijn er hier die zowel links als rechts een eindpijp van de uitlaat hebben hangen :?: , dat ga ik waarschijnlijk binnenkort proberen te maken :lol:
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Dieselen blijft top. Ik moet mn d-riem gaan vervangen, incl spanrol en waterpomp. Totaal geen zin in aangezien hij volgend jaar toch niet door de keuring komt.... :roll:


Als er ooit iemand een leuke 1.4 / 1.5 d ziet staan :?:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Post by limovo »

Kakelbont wrote:Dieselen blijft top. Ik moet mn d-riem gaan vervangen, incl spanrol en waterpomp. Totaal geen zin in aangezien hij volgend jaar toch niet door de keuring komt.... :roll:


Als er ooit iemand een leuke 1.4 / 1.5 d ziet staan :?:



dan vervang je 'm toch gewoon niet... ik vind dat ie het gewoon nog een jaar moet blijven doen :)
de dealer zei tegen mij 80000 km of 5 jaar

toevallig zag ik een uur geleden op marktplaats een ax 1.4 diesel voor 650 euro. op grijs kenteken (net als die van mij) en van mei 1993 met een jaar apk.
staat wel in groningen, is wel ver weg voor jou....(dat kost je ca. 18 liter z.b.o. en 6 liter diesel 8)

groet ivo

___________________________________________________
ax 1.4 diesel - 339200 (ca. 40% z.b.o.)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik heb em zien staan ja. Zat er ook al over te denken. Maargoed, eerst deze helemaal oprijden.

Dattie volgend jaar maart waarschijnlijk niet door de keuring komt zit em in de remmen en roestende achteras. Is allemaal wel tte maken hoor, maar is een enorm teringwerk. ALLES zat vorige keer al tegen, elk boutje moet uitgeboord worden. Daar heb ik geen zin meer in.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

Heb je eerst zo"n 2 tank systeem gemaakt terwijl je wist dat hij niet meer door de apk kwam :?:
Of is dat niet zo veel werk zo"n extra tankgebeuren onder je auto hangen :?:
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

welnee das nie zoveel werk. Bovendien is zo'n beetje knutselen alleen maar leuk. :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

Ben je niet bang dat ze je een keer aanhouden met die zonnebloemolie van je?
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
Location: Almelo

Post by Michel uit Almelo »

Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar) :(
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha

Michel

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar) :(
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha

Michel


1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.

1.4deetje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 388
Joined: SatFeb19, 2005 9:40:44 PM
Location: nieuwegein
Contact:

Post by 1.4deetje »

IceByte wrote:
Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar) :(
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha

Michel


1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.


JIj haald de 140 tenminste, die van mij red dat niet :(
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

1.4deetje wrote:
IceByte wrote:
Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar) :(
Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha

Michel


1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.


JIj haald de 140 tenminste, die van mij red dat niet :(


Was ook met heel veel pijn en moeite, klein beetje heuveltje af om gang te maken, en daarna bleef ie wel op de 140 hangen

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
Location: Almelo

Post by Michel uit Almelo »

140 red ik wel maar prettig is anders, goed kan het niet zijn heb ik het idee. Trouwens hebben jullie de v power diesel versie van meneer shell al eens geprobeerd? heb het idee dat hij er een behoorlijk stuk pittiger van gaat rijden, maar ja dat mag ook wel met 1 euro 15 per liter :?

Michel

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

vpower diesel bleeek :x

Eerst noemden ze het Shell Pura "goed voor het milleu" :fluffle

Maar niemand geeft een fuck om het milleu dus dat verkocht niet. Dus nu is het ineens "adrenaline je motor" :Thnks

Die troep mik ik er niet in. Ik gooi liever wat plantaardige adrenaline in m'n tank. En als je je motor schoner wil hebben, doet een flesje injectireiniger voor diesels dat veel beter als pura aka v-power.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
Location: Almelo

Post by Michel uit Almelo »

Ondanks dat jullie er een (beetje) negatief over zijn, is mijn ervaring goed, ik merk toch echt wel verschil, ik rijd nu weer op de normale diesel en hij is toch trager dan met v power. straks als de tank leeg is ga ik nog een keer v power tanken om tot een goed oordeel te komen.
@kakelbont:
Mijn ax heeft over de 300.000 gelopen,is het dat nog verstandig om te gaan mengen met zonnebloem olie? De motor is verder in prima conditie,geen lekkages enz. starten en lopen en totaal geen rook ontwikkeling uit de uitlaat. Wat is jou mening/advies?

Michel

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Michel uit Almelo wrote:Ondanks dat jullie er een (beetje) negatief over zijn, is mijn ervaring goed, ik merk toch echt wel verschil, ik rijd nu weer op de normale diesel en hij is toch trager dan met v power. straks als de tank leeg is ga ik nog een keer v power tanken om tot een goed oordeel te komen.
@kakelbont:
Mijn AX heeft over de 300.000 gelopen,is het dat nog verstandig om te gaan mengen met zonnebloem olie? De motor is verder in prima conditie,geen lekkages enz. starten en lopen en totaal geen rook ontwikkeling uit de uitlaat. Wat is jou mening/advies?

Michel


Moet geen probleem zijn verder om dat bij te gaan mengen, zolang je het niet te gek maakt, anders kom je met koud weer in de problemen, dan wordt het te dik om aangepompt te krijgen

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 103
Joined: MonMay09, 2005 8:15:33 PM
Location: Almelo

Post by Michel uit Almelo »

Wat is dan een verantwoorde verhouding? 10 liter op een volle tank of iets dergelijks?


Michel

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Michel uit Almelo wrote:Wat is dan een verantwoorde verhouding? 10 liter op een volle tank of iets dergelijks?


Michel


10 liter op 30l diesel moet geen probleem zijn, half om half ook nog niet volgens mij

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Half om half is wel de max hoor. Met normale temperaturen. Zodra het buiten kouder wordt (onder de 10 graden ofzo) zou ik er zonder ombouw niet teveel ingooien.

Niet alleen krijgt de pomp het dan niet verstouwd (extra slijtage) maar ook is de verbranding dan verre van optimaal. (extra stinken naar pannekoeken, en meer roetuitstoot, en dus ook meer roetaanslag inwendig in de motor. Kleppen etc.)

Ombouwen dus :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply