Hoeveel dieselaars zijn er hier die zowel links als rechts een eindpijp van de uitlaat hebben hangen , dat ga ik waarschijnlijk binnenkort proberen te maken
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Dieselen blijft top. Ik moet mn d-riem gaan vervangen, incl spanrol en waterpomp. Totaal geen zin in aangezien hij volgend jaar toch niet door de keuring komt....
Als er ooit iemand een leuke 1.4 / 1.5 d ziet staan
Kakelbont wrote:Dieselen blijft top. Ik moet mn d-riem gaan vervangen, incl spanrol en waterpomp. Totaal geen zin in aangezien hij volgend jaar toch niet door de keuring komt....
Als er ooit iemand een leuke 1.4 / 1.5 d ziet staan
dan vervang je 'm toch gewoon niet... ik vind dat ie het gewoon nog een jaar moet blijven doen de dealer zei tegen mij 80000 km of 5 jaar
toevallig zag ik een uur geleden op marktplaats een ax 1.4 diesel voor 650 euro. op grijs kenteken (net als die van mij) en van mei 1993 met een jaar apk.
staat wel in groningen, is wel ver weg voor jou....(dat kost je ca. 18 liter z.b.o. en 6 liter diesel
Ik heb em zien staan ja. Zat er ook al over te denken. Maargoed, eerst deze helemaal oprijden.
Dattie volgend jaar maart waarschijnlijk niet door de keuring komt zit em in de remmen en roestende achteras. Is allemaal wel tte maken hoor, maar is een enorm teringwerk. ALLES zat vorige keer al tegen, elk boutje moet uitgeboord worden. Daar heb ik geen zin meer in.
Heb je eerst zo"n 2 tank systeem gemaakt terwijl je wist dat hij niet meer door de apk kwam Of is dat niet zo veel werk zo"n extra tankgebeuren onder je auto hangen
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden
Het gebruik is ong 1:23
Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van.
Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar) Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden Het gebruik is ong 1:23 Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van. Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar) Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel
1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.
Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden Het gebruik is ong 1:23 Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van. Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar) Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel
1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.
JIj haald de 140 tenminste, die van mij red dat niet
Nu met gereviseerde kop en nieuwe pakkingen.
Vaarwel olie lekkage!!!!!!!!!!!!!! :wave
Michel uit Almelo wrote:Ik heb ook een 1.4 diesel uit 1995. over de 300.000 km gereden Het gebruik is ong 1:23 Olie verbruik??? wat is dat??? totaal geen last van. Wel veel andere slijtage aan de auto zoals koppeling, aandrijfas, schakelstang, remmen (en dat bijna allemaal achter elkaar) Maar het blijft een top bakkie!!! daar geen misverstanden over haha
Michel
1 op 23 haal ik echt niet, 1 op 22 met het nieuwe blokkie wil nog wel, en dat zijn meeste snelwegkilometers. Gisteren met pijn en moeite ff de 140 aangetikt, motortje moet ff losgereden worden, heeft een jaar stilgestaan.
JIj haald de 140 tenminste, die van mij red dat niet
Was ook met heel veel pijn en moeite, klein beetje heuveltje af om gang te maken, en daarna bleef ie wel op de 140 hangen
140 red ik wel maar prettig is anders, goed kan het niet zijn heb ik het idee. Trouwens hebben jullie de v power diesel versie van meneer shell al eens geprobeerd? heb het idee dat hij er een behoorlijk stuk pittiger van gaat rijden, maar ja dat mag ook wel met 1 euro 15 per liter
Eerst noemden ze het Shell Pura "goed voor het milleu"
Maar niemand geeft een fuck om het milleu dus dat verkocht niet. Dus nu is het ineens "adrenaline je motor"
Die troep mik ik er niet in. Ik gooi liever wat plantaardige adrenaline in m'n tank. En als je je motor schoner wil hebben, doet een flesje injectireiniger voor diesels dat veel beter als pura aka v-power.
Ondanks dat jullie er een (beetje) negatief over zijn, is mijn ervaring goed, ik merk toch echt wel verschil, ik rijd nu weer op de normale diesel en hij is toch trager dan met v power. straks als de tank leeg is ga ik nog een keer v power tanken om tot een goed oordeel te komen.
@kakelbont:
Mijn ax heeft over de 300.000 gelopen,is het dat nog verstandig om te gaan mengen met zonnebloem olie? De motor is verder in prima conditie,geen lekkages enz. starten en lopen en totaal geen rook ontwikkeling uit de uitlaat. Wat is jou mening/advies?
Michel uit Almelo wrote:Ondanks dat jullie er een (beetje) negatief over zijn, is mijn ervaring goed, ik merk toch echt wel verschil, ik rijd nu weer op de normale diesel en hij is toch trager dan met v power. straks als de tank leeg is ga ik nog een keer v power tanken om tot een goed oordeel te komen. @kakelbont: Mijn AX heeft over de 300.000 gelopen,is het dat nog verstandig om te gaan mengen met zonnebloem olie? De motor is verder in prima conditie,geen lekkages enz. starten en lopen en totaal geen rook ontwikkeling uit de uitlaat. Wat is jou mening/advies?
Michel
Moet geen probleem zijn verder om dat bij te gaan mengen, zolang je het niet te gek maakt, anders kom je met koud weer in de problemen, dan wordt het te dik om aangepompt te krijgen
Half om half is wel de max hoor. Met normale temperaturen. Zodra het buiten kouder wordt (onder de 10 graden ofzo) zou ik er zonder ombouw niet teveel ingooien.
Niet alleen krijgt de pomp het dan niet verstouwd (extra slijtage) maar ook is de verbranding dan verre van optimaal. (extra stinken naar pannekoeken, en meer roetuitstoot, en dus ook meer roetaanslag inwendig in de motor. Kleppen etc.)