verzekering

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
willem
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 97
Joined: FriJun20, 2003 7:54:54 AM
Location: houten

verzekering

Post by willem »

Weet niet waar ik dit moet posten dus dan maar hier. In tegenstelling tot wegenbelasting hanteren de meeste verzekeringen een leeftijd van 20 jaar als oldtimer. De ax op marktplaats kan dus wel over een jaar als oldtimer verzekerd worden.
Met strepen ga je harder.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dat is erg nuttige info Willem!!

dat wist ik niet, en als ik dat wel geweten had had ik vast niet besloten om mn 1.0 weg te doen :D haha

neej das heel handig om te wten aangezien ik eigenlijk een Porsche 924 voor 'erbij' wil hebben :oops:
Image

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

De ax op marktplaats? zegt veel mensen niets!
Voor meer info over oldtimers kun je mischien even zoeken op de rdw site.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

q01z wrote:neej das heel handig om te wten aangezien ik eigenlijk een Porsche 924 voor 'erbij' wil hebben :oops:


neem/spaar wat meer geld en koop een 944 welke velen malen mooier is dan een 924 en erg veel duurder zijn ze niet :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Joris wrote:De AX op marktplaats? zegt veel mensen niets!
Voor meer info over oldtimers kun je mischien even zoeken op de rdw site.


dat is omdat het verkooptopic waar die in stond al dichtgezet is. Ik vind 't jammer dat dat zo snel gebeurt... In dit geval was het zeker nog wel nuttig om 'm open te laten!

Oldtimerverzekering kan overigens vaak ook op zeldzame auto's.. vooral als 2e auto.

Een bekende van me rijdt een Porsche 944 Turbo uit '87 op een oldtimerverzekering..

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5026


Nu nog een klein stukje...... offtopic
Drake wrote:
q01z wrote:neej das heel handig om te wten aangezien ik eigenlijk een Porsche 924 voor 'erbij' wil hebben :oops:


neem/spaar wat meer geld en koop een 944 welke velen malen mooier is dan een 924 en erg veel duurder zijn ze niet :)


Een 944 is niet veel duurder in aanschaf, wel VEEL duurder in onderhoud. Heb ooit gehoord dat je een speciale tang nodig hebt om hier de spanrol los te krijgen, en dat het hele blok los moet en getild moet worden om de distributieriem + spanrol te kunnen vervangen. Zo meer van die dingen... De onderdelen zijn ook vele malen duurder. De 924 heeft een 125pk 2.0-liter Audi-motor, en verschillende onderdelen van het onderstel zijn ook uitwisselbaar. De 944 heeft een 2.5-liter Porsche motor met 160pk, onderdelen zijn redelijk zeldzaam aangezien deze motor niet zoveel gebouwd is.. de 944S (16V met 190pk) is nog zeldzamer. Een 924 Turbo (170pk) is een slimme optie; goedkope onderdelen en erg snel!

Een 944 Turbo is leuk als je echt hard wil gaan; de nieuwere modellen schoppen het met een chipje al tot 325 pk!
Last edited by kevin.broke on FriApr29, 2005 10:24:13 AM, edited 3 times in total.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

klopt dat is een semi oldtimer verzekering..

met een beetje geluk kan ik mn cabrio via mn moeder .. want ik ben nog geen 24 ook op een semi oldtimer verzekering, verzekeren..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Post Reply