Waarom is een 1.0 zo licht?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Saxo.VTS.16v wrote:Ik denk dat het gewicht van die 1.1i Volcane een typefoutje is. Ik heb een 1.1i Volcane uit '94 en die heeft een ledig gewicht van 687 kg. Ze zullen de 8 wel voor een 0 hebben aangezien bij de RDW. 687 kg klinkt ook iets aannemelijker voor een auto met meer plastic dan een 10E.


Wilde dat ook net zeggen...

Mijn AX Volcane is ook 687 kg.

Zelf bij de verzekeraars is een AX volcane bekend als een ax met 687 kg!

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Mijn 5 deurs AX 1.1 TRE uit '89 weegt 676kg! 8)

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Rob GT wrote:Enne, leon... je hebt dus een 1.0 van zo'n 650 KG gestript. Zijn een kooi en GTI motor en wat extra platen dan zo zwaar dat je op 788 KG uitkomt? Mijn GTI weegt 785 op kenteken, en die is dan toch echt niet gestript! :shock:


Sorry voor de late reactie, maar ik heb het razend druk en dus weinig tijd om te internetten. Maar vanavond moest het weer eens, vond ik :roll:

Ja inderdaad, ik had een 637 kg 1.0 gekocht. Maar met alle (verplichte) voorzieningen voor de rally wordt ie toch een portie zwaarder. Neem ook eens een motor, bak, incl. kabelboom+computer enz. uit een GTI, kijk eens wat dat meer weegt tov zo'n 1.0 carb. motor met 4 bak. Dan nog een rolkooi, 2 kuipstoelen, een brandblusinstallatie, een losse brandblusser, hoodpins, tripmaster, voetensteun navi, carterplaat, tankbeschermer, enz, enz. Het lijkt niks, totdat je het allemaal op een hoop gooit en gaat wegen :wink:
Als je je GTi ombouwd conform de huidige rally-eisen, denk ik dat ie zeker tegen de 950 kg gaat wegen. En dan nog eens 2 volwassen personen erin van gemiddeld ieder 70 kg, dan moet die GTi behoorlijk aan de bak om snel vooruit te kunnen :shock:
Wat zegt men ook alweer; om 10 kg vooruit te trekken hebben je 1 pk nodig :wink:
Groet en gaef gaas !

Post Reply