wanneer kwam de laatste generatie AX?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
Ray
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: WedDec29, 2004 12:12:09 PM

wanneer kwam de laatste generatie AX?

Post by Ray »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, zoek een AX voor mijn vrouw. Ik zag een '92 met die ronde bumbers, echter is dit het laatste model??

was een 1.1i

laat ff even weten aub.

Ray

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Post by limovo »

paar duidelijke verschillen:

type I

oranje knipperlichten voor, citroen-logo links op motorkap, vierkant dashboard, vierkante achterspoiler onder achterruit, achterlichten duidelijk rood, oranje, wit.

type II

witte knipperlichten voor, citroen-logo midden op motorkap, afgerond dashboard, afgeronde achterspoiler onder achterruit, achterlichten een stuk donkerder

voor handig vergelijken van uitvoeringen kijk op www.autoweek.nl onder "carbase"

_______________________________________________________________________________
ax 1.4 diesel (type II) - 316500

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

type 2 kwam ongeveer vanaf '92

echter zijn er in de periode 91/92 een aantal dingen die niet kloppen omdat citroen van oude onderdelen af moest ofzo

als de door jou gespotte ax 1.1i een 'ronde' achterbumper heeft en daarmee ook een vrijwel gladde achterklep dan is het vrijwel zeker een type2, dus het laatste type.. ook het geboortejaar van deze ax [92] verraad dit.

misschien is het wel handig om dit:
http://www.axclub.net/how/kopen/kopen.pdf
even te lezen, daarin staan tiips en dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een AX
Image

Ray
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: WedDec29, 2004 12:12:09 PM

Post by Ray »

helemaal bedankt,

We gaan vanavond even kijken. Hebben we weer drie auto's voor de deur staan.

Beetje veel, maarja...


De AX heeft een 1.1i motor en heeft 122000 gereden. Lichtmetalen velgen, origineel. bouwjaar '92 en nieuwe distributieriem (kost dat trouwens om te laten vervangen?) en een rond dashboard. Dus dan moet dit een type 2 zijn.

Ik laat wel even weten wat het geworden is.

Groeten,
Ray

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Wellicht heb je wat meer gegevens over de AX'en.. Nummerplaten etc. Wie weet is het een oud lid van de club. Of is de auto eerder in de club rondgeweest. Dan heb je er direct een stukje geschiedenis bij! :)

Zoals Marc al zei, die PDF bevat een keurig uitgelegd verhaal waar je op moet letten bij de aanschaf van een AX.

Ennuh, een 1.1i is rap zat. Type daarentegen is ook handig om te weten, bijv. de Volcane. En dan is 122.000 niet veel voor een AX van 92.

En je bent altijd vrij om even de vraagprijs met de opties van de AX te posten. Inmiddels weten we hier allen een goede prijs voor een soort AX neer te zetten, wees dus niet te snel met het toegeven aan de verkoper!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Distributie snaar vervangen kost ongeveer 150 euro schat ik. Met een rond dashboard is type 2. Maar 91 en 92 is echt een overgangsperiode. Aan de passagierszijde van de auto onder de motorkap zit ergens een 4 cijferig nummer. Dit is het orga nummer aan de hand hiervan kan je nieuwe onderdelen bestellen bij de garage.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Type 2 heeft later ook nog een ander grilletje gekregen.........geloof ik (in 96)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Ray
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: WedDec29, 2004 12:12:09 PM

Post by Ray »

Oke het is een AX First Class 1.1i driedeurs. Groenmet. en groen getint glas.

origineel lichtmetalen velgen. 122.000 km volgens mij geen opties verder.
Ik heb er mee gereden en het wagentje liep als een zonnetje, stil en zonder rammels (dat het kan). Bekleding ziet er prachtig uit.
Stoelen zijn niet doorgezeten en voelen comfortabel aan.
Geen schade, Alleen het lijstje wat om het achterraam zit los. Moet ik even een nieuwe voor halen.


Kortom gekocht voor ? 850,-

Yep, en dat is drie naast de Lancia Lybra en een Golf Cabrio type 1

Ray

Ray
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: WedDec29, 2004 12:12:09 PM

Post by Ray »

Oke het is een AX First Class 1.1i driedeurs. Groenmet. en groen getint glas.

origineel lichtmetalen velgen. 122.000 km volgens mij geen opties verder.
Ik heb er mee gereden en het wagentje liep als een zonnetje, stil en zonder rammels (dat het kan). Bekleding ziet er prachtig uit.
Stoelen zijn niet doorgezeten en voelen comfortabel aan.
Geen schade, Alleen het lijstje wat om het achterraam zit los. Moet ik even een nieuwe voor halen.


Kortom gekocht voor ? 850,-

Yep, en dat is drie naast de Lancia Lybra en een Golf Cabrio type 1

Ray

Ray
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 28
Joined: WedDec29, 2004 12:12:09 PM

Post by Ray »

een GT spoilerpakketje zou wel mooi zijn trouwens.

Ray

Post Reply