hoeveel autos mag je op naam hebben?

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Post Reply
Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

hoeveel autos mag je op naam hebben?

Post by Rens »

vorige week heb ik een ax erbij gekocht voor 70 euro. ik heb er nu dus 2.
Waarschijnlijk ga ik er deze week nog 1 kopen.
Deze autos ga ik repareren en later verkopen.

Nu hoorde ik van een vriend van me dat er maar een bepaald aantal autos per jaar op je naam mogen staan. En als het er teveel zijn komt de belasting bij je langs en moet je gaan bewijzen dat het geen handel was. Dat kan ik dus niet, en ik wil niet over het kritieke aantal autos heen......

Weet iemand hoeveel auto s je per jaar mag hebben van de belasting?
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

volgens mij moet je er nog wel 20 bijkopen eer de belasting argwanend wordt hoor :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

zolang je alles netjes verzekerd etc valt het wel mee, ik ken er meer die dit doen.

kan ze uiteraard beter 1 voor 1 hebben als 6 tegelijk
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Alleen als je op een bepaalde lijst staat mag je geen auto meer op je naam zetten. Dit om te voorkomen dat een junk voor een geeltje een kenteken op zijn naam laat zetten en de daadwerkelijke bestuurder onverzekerd, zonder boetes en belasting rond kan rijden.

Dan is het ook terecht! Je zult door zo'n gnerk aangereden worden.

Dus je mag er net zo veel hebben als je wilt, zolang je maar betaald of schorst. Voor klassiekers zijn zelf nog weer speciale regels, om verzamelaars niet scheel te laten betalen. Maar de AX is nog geen klassieker volgens deze regels. Volgens mij al sinds zijn geboorte :)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Eriks wrote:Alleen als je op een bepaalde lijst staat mag je geen auto meer op je naam zetten. Dit om te voorkomen dat een junk voor een geeltje een kenteken op zijn naam laat zetten en de daadwerkelijke bestuurder onverzekerd, zonder boetes en belasting rond kan rijden.


En dat gebeurt nog steeds veel.....!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

inderdaad!

En ik lees hier wel eens wat over het invoeren van auto's. Er zijn ook mensen die dat achterwegen laten en gewoon op duits, frans of belgisch kenteken blijven rijden, dus wederom geen belasting, verzekering of boetes!

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Eriks wrote:inderdaad!

En ik lees hier wel eens wat over het invoeren van auto's. Er zijn ook mensen die dat achterwegen laten en gewoon op duits, frans of belgisch kenteken blijven rijden, dus wederom geen belasting, verzekering of boetes!


Rondrijden met een Duits kenteken :? Dan hoef je niet al te veel te rekenen op sociale weggebruikers.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Je kan wel een duits kenteken hebben, maar je hebt echt geen kentekenplaten, en om daar aan te komen zul je toch een adres in duitsland moeten hebben voor zover ik weet. Duitsers nemen hun platen mee naar hun volgende auto, dus heb je dr weinig aan volgens mij.

Gizart
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: TueMar02, 2004 6:23:30 PM
Location: NoordNederland
Contact:

Post by Gizart »

Ik zit nu op een stuk of 6-7 auto;s, maar nog geen problemen gehad, 2 ervan in de verzekering en wegenbelasting, maar de rest gewoon geschorst.
Don't let sensible people talk you out of your dreams.
205 1.9 GTI³

Post Reply