Het aanhanger project

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Het aanhanger project

Post by Rock's »

Het spookt al een aantal jaren door mijn hoofd, en nu ik een roestvrije kont heb in dezelfde kleur als mijn euh... :roll: ....trekker .... is dit eigenlijk het juiste moment.

Ik weet 100% zeker dat meerdere mensen dit een geweldig project zullen gaan vinden om aan mee te werken, en het is het mooist als we in mei al een mooie aanhangen op citromobile kunnen laten zien ... vooraf zal er mischien een meeting plaats gaan vinden waarbij we (als projectgroep)aan de slag gaan ...

Zowiezo Ik, Henk en Michel zullen met een big smile aan dit project gaan werken.

Een goede voorbereiding is het halve werk, en hoe meer mensen hier hun oog op laten vallen en hun mening geven, des te meer kans er is op suc6.

Ik heb hier een voorbeeldauto (het viel niet mee om een ax te vinden die recht van de zijkant gefotografeerd was)
Image

Allereerst .... het model van de aanhangert ....

:arrow: Pakken we hem vlak voor de A stijl ? (dan word hij wel lang ...kogeldruk miss. teveel ?) .... voordeel ....er kan een matras in ... leuk voor waggel
:arrow: Pakken we hem net voor de B stijl ?
:arrow: Tussen de A en B stijl is ook een idee .. dan kunnen de deuren naar binnen gevouwen worden zodat die in een schuine hoek tegen elkaaar komen.
:arrow: Gaat het gehele dak eraf en word het een bagagewagen ?

Mischien dat iemand deze 4 versies alvast wil photoshoppen ? :roll:

De bedoeling is dat de koets niet opnieuw gespoten gaat worden (vanwege kosten) .... er zal dus niet teveel lassporen geaakt mogen worden aan de buitenzijde van de koets)

Veel plezier met meedenken .... het gaat leuk worden :D
Last edited by Rock's on TueDec30, 2008 6:09:28 PM, edited 2 times in total.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

ik zou hem voor de a stijl paken, en dan aan het punt waar de draagarmen zitten daaraan een constructie voor de trekhaak bevestiging
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

TTF wrote:ik zou hem voor de a stijl paken, en dan aan het punt waar de draagarmen zitten daaraan een constructie voor de trekhaak bevestiging
Das al een goede tip .... je bedoeld bij de schroefgaten onder de matten (y)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Heeft er iemand een blauwdruk van een AX ? .... ik wil weten hoeveel ruimte er tussen de achterwielen zit .....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Het hele dak eraf zou ik niet doen. Dan blijft er wel erg weinig AX over om te herkennen.
Het idee om er een matras in kwijt te kunnen vond ik wel aardig. Gordijntjes erbij aan de binnenkant van de ramen ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

TTF wrote:ik zou hem voor de a stijl paken, en dan aan het punt waar de draagarmen zitten daaraan een constructie voor de trekhaak bevestiging
Ik denk dat het dan wel erg zwaar wordt. Onlangs samen met een vriend de neus opgetild van mijn ax zonder motor en motorkap en dat ging maar nét. (wel nog altijd vet dat het lukte 8) ) Er zal natuurlijk wel nog een en ander gestript worden.
Kzal even zien wat ik kan photoshoppen.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

citrofenwick wrote:
TTF wrote:ik zou hem voor de a stijl paken, en dan aan het punt waar de draagarmen zitten daaraan een constructie voor de trekhaak bevestiging
Ik denk dat het dan wel erg zwaar wordt. Onlangs samen met een vriend de neus opgetild van mijn AX zonder motor en motorkap en dat ging maar nét. (wel nog altijd vet dat het lukte 8) ) Er zal natuurlijk wel nog een en ander gestript worden.
Kzal even zien wat ik kan photoshoppen.
Er mag iets van 50 of 70 kg op de kogel komen ..... en ik zou het kunnen beheersen door gewicht achter de as te kunnen plaatsen ....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

hoi een leuk idee. de maximale kogeldruk is bij de meeste aanhangers 75kg (als ik het goed heb)
Het dak zou ik zeker heel laten. het mooiste bij de a-stijl.
Ik weet een aantal aanhangwagens, zoals de kever :? die hem net voor de b stijl hebben, maar het mooiste wat ik al zij is bij de a style.
succes. (misschien wel de binnenkant met hout bekleden als het toch een laap plek word alias de AX-camper! 8) .
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

kheb me heel snel ff beziggehouden. Tis niet mooi, maar tgeeft iig een idee ;)

Image
Image
Image

Het tofste zou natuurlijk die met de A stijl zijn...

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Rock's wrote:
TTF wrote:ik zou hem voor de a stijl paken, en dan aan het punt waar de draagarmen zitten daaraan een constructie voor de trekhaak bevestiging
Das al een goede tip .... je bedoeld bij de schroefgaten onder de matten (y)
idd.. maar ook de voorste dan heb je al 4 punten

en over het gewicht, denk dat alles er uithaalt je een heel eind komt qua gewicht
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

kogeldruk wordt het probleem niet..

als je de firewall gebruikt als voorkant.. en dan idd gewoon een Y maakt vanaf de draagarmpunten.. die Y maak je dan zo licht mogelijk.. dan heb je een hoop gewicht wat er niet meer aanzit.. bovendien heb je nog de beste stroomlijn, waardoor je misschien nog 100km'/h kan rijden ;)


wat betrefd het interieur..;
-dashboard er uiteraard uit..
-benzinetank eruit..
-qua deurbekleding zou ik gewoon zelf wat maken uit bekleed (dun) MDF oid.. zodat je er zelf een beetje wat van kan maken :)

dan kan je een dubbele vloer maken in het 'zitgedeelte' vd cabine.. waardoor je nog veel rotzooi mee kan nemen onder je matras ;)
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Ik zou voor keuze 1 gaan (meest leuke om te zien), dus alleen alles achter de b stijl.

Als je hulp nodig hebt met slijp en laswerkzaamheden weet je mij te vinden ;) ik help graag mee met dit soort projecten.

En we kunnen onze eigen versie van Chop Schop maken met de camera
:lol:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Het aanhanger project

Post by MBa@NL »

Rock's wrote: :arrow: Pakken we hem net voor de B stijl ?
Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Het aanhanger project

Post by q01z »

MBa@NL wrote:
Rock's wrote: :arrow: Pakken we hem net voor de B stijl ?
Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...
en hoe dacht jij nog 80km/h te gaan rijden en toch minder als 10liter de km te verbruiken? :D
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Het aanhanger project

Post by citrofenwick »

q01z wrote:
MBa@NL wrote:
Rock's wrote: :arrow: Pakken we hem net voor de B stijl ?
Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...
en hoe dacht jij nog 80km/h te gaan rijden en toch minder als 10liter de km te verbruiken? :D
Zoiets doe je toch enkel voor de looks :D

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Maar als de aero-dynamica het probleem is bij de keuze voor de B-stijl, zou je ook kunnen overwegen om hem om te keren. Dus achterklep <> achterklep.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Het aanhanger project

Post by MBa@NL »

q01z wrote:
MBa@NL wrote:
Rock's wrote: :arrow: Pakken we hem net voor de B stijl ?
Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...
en hoe dacht jij nog 80km/h te gaan rijden en toch minder als 10liter de km te verbruiken? :D
wie zegt dat de voorzeide recht moet zijn ;) je kan er altijd nog een punt van maken :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

oke mijn inzicht in dit briljante idee:

idee 1:
Image

idee 2:
Image

en als dat echt niet kan dan idee 3:


















Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Het aanhanger project

Post by Drake »

q01z wrote:
MBa@NL wrote:
Rock's wrote: :arrow: Pakken we hem net voor de B stijl ?
Nu ik ook even de shop van Fenwick zie denk ik dat het ook voor het model het mooiste is. wat kogeldruk betreft zit je dan ook altijd goed, hoe je het ook indeelt...
en hoe dacht jij nog 80km/h te gaan rijden en toch minder als 10liter de km te verbruiken? :D
Ik zeg: Small scale wind tunnel test :lol:

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Je kunt ook een onderstel van een aanhanger als op onderstaande foto onder je AX doorbouwen. Kun je de spatschermen en motorkap laten zitten, kun je daar een klein koelkastje en een gasfles in kwijt (zoals bijv. in een disselbak van een caravan :))

Image
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply