De mijne met z'n 1.0 motertje heeft z'n top om 155 km/h liggen ( bij mij dan).
Okee...ik lieg (een beetje maar)...hij kwam de desbetreffende berg waar we van afsjeesden, en het snelheidsrecord verbroken, ook maar met 40 km/h tegenop....zegt iets over de berg....en de AX
met de GT 200km/u op de teller (en toen moest ik beginnen met remmen voor een flitskast).
Dit was trouwens op de terugweg vanaf het Conservatoire in Parijs op een stukje snelweg in Frankrijk. De opmerking vanaf de rechter stoel (Hester zat er naast): "Kun je het weer niet laten"
De 1.1i loopt iets van 175 km/u de teller, op de vlakke weg. Met de Sport nooit harder gereden dan 195 km/u op de teller, geen idee of ie harder kon want ik vond het hard zat.
In Duitsland bleek de GT begrensd op circa 150/160.
Maja, om je vriendin nou achter te laten bij een parkeerplaats....
Zit een vijf van een diesel op, dus ik denk dat het bij 180 wel op zal houden.
De GTcarb trok bij gewoon rijden al rustig door tot 170, gewoon ongemerkt zonder trillingen of iets. Bij 190 begon je wel het gevoel te krijgen dat ie onderdelen begon te verliezen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Nigel liep onlangs in Duitsland op GPS 185 met nog zo'n 1000 toeren over....
Maar dan duurt het in z'n vijf allemaal zo lang dat ik daar ben gestopt.
Kan er in ieder geval moeiteloos op 170 mee "cruisen", en met de Koni's rondom, de brede banden en de Jamex (sport)stoelen blijft het dan nog redelijk comfortabel.
170 is nog comfortabel en goed te rijden. de GT kan nog harder maar dan lopen de toeren zo hoog op. Voor een cruisesnelheid is 170 dus wel mooi.
De 1.0 heb ik een top mee bereikt van 162 ongeveer.
M'n GT wijkt trouwens niet af van de tomtom, misschien door de 15" precies geijkt.
Mijn eerste 1.1i reed met 4 man aan boord van ±80 kg ´t stuk op de teller 170km/u. Die waar ik nu in rij heb ik niet boven de 150km/u gehad, maar vind 't dan ook niet de auto om hard mee te rijden. Vind 't leuker om 'm voor zo min mogelijk geld rijdend te houden en heel te houden
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
215 op de teller met de GT, 210 met de GTI indertijd.
de teller uit met een 1.6je, hele tijd terug alweer
215 op de GT-teller is 202-203 op GPS maar dat haalt ie normaal gesproken nooit. 205 zit je redelijk vlot aan, volgens mij is met een beetje geduld 210 op de teller er meestal wel uit te persen. En dat is dus inderdaad vrij dicht tegen de 200 GPS...
De GT loopt dus inderdaad harder dan de GTI ooit gedaan heeft. Lijkt nogal aan de rolweerstand te liggen (GT staat op vrij harde 165-brede bandjes).
Met de GT toendertijd net geen 170, en toen moest ik in de remmen. Helaas nooit geblazen op de Deutsche Autobahn, terwijl het nog geen 10 minuten rijden is.