AX verschillende types

Algemene AXClub gerelateerde zaken

Moderator: webmasters

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Die vernauwing in de inlaat heeft niets te maken met 't zijn van een type 2 of 3... Die vernauwing hoort bij het injectiesysteem van Magnetti-Marrelli, zoals deze is geleverd op de 1.1i's vanaf ongeveer 1993, dus zowel op type 2 als 3.

Dat 'type 3' is vooral gebakken lucht. Wat een type 3 aantrekkelijk/onderscheidend maakt is vooral het relatief late bouwjaar (95 / 96 ); de meegespoten carosseriekleur bumpers; (std?) Centrale deurvergrendeling; en de afwijkende grille. thats all :roll:

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Meegespoten bumpers zijn idd standaard bij type3, verder zit er ook altijd metallic lak op :)
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

@glenn: die vernauwing had ik ook op mn type 2 1.4i 1994 met bosch injectie. Weet iemand trouwens of het vervangen van dat ding (gisteren gedaan) veel resultaat geeft? Mocht dat niet zo zijn, dan lijken me alle openluchtfilters ook onzin, want het gaatje waar nu alle lucht doorheen moest was maar iets van 2,5cm in doorsnede (lijkt me voor een 1.4 meer van belang dan voor een 1.1). Kortom als het opheffen van deze bottleneck geen zin heeft, heeft geen enkele aanpassing zin aan je inlaat lijkt me dan...

MartijnZ
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonMar19, 2007 4:06:22 PM
Location: Hillegom

Post by MartijnZ »

Betekend dit dat er dus ook Type 2's zijn met een vernauwing in de luchtinlaat?

edit: laatmaar, ik heb niet goed gelezen ;)
Last edited by MartijnZ on WedMar28, 2007 11:06:31 AM, edited 1 time in total.

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

idd, tenminste mijn vernauwing zat er dus gewoon standaard op...

MartijnZ
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: MonMar19, 2007 4:06:22 PM
Location: Hillegom

Post by MartijnZ »

Eigenlijk is een type 3 dus helemaal niet echt anders of speciaal. Het zijn puur 2 uiterlijke verschillen en 1 extra standaard (cv) erop. Want motorisch hebben ze niets wat een type 2 niet heeft.
Martijn

AX 1.1i First Impression '94

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Glenn@nl wrote:Dat 'type 3' is vooral gebakken lucht. Wat een type 3 aantrekkelijk/onderscheidend maakt is... Centrale deurvergrendeling, ...

Nope. M'n dieseltje is 'n type 3 en heeft echt geen CV.

Edwin wrote:...verder zit er ook altijd metallic lak op :)

Nope. Mijn dieseltje al eens in 't echt gezien? ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 563
Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
Location: Haaltert; België

Post by stefaan5089 »

Mijn 1.0 uit '95 is ook een type 3, en die heeft ook geen CV. :(

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

MNM(tm) wrote:
Edwin wrote:...verder zit er ook altijd metallic lak op :)

Nope. Mijn dieseltje al eens in 't echt gezien? ;)

ik wel ;) De type 3's hebben alvast de kleurtjes gekregen die voor de Saxo bedoeld waren..

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

HIER staan de onderlinge verschillen van de phase 3's in een excel sheet.

Waar vraagtekens staan weet ik niet echt een goed antwoord te geven...

Post Reply