gti in monopoint

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
DeWinter
Vlotte starter
Vlotte starter

gti in monopoint

Post by DeWinter »

hoi , ik heb een ax 1.1monopoint van 94...
nu heb ik een gti motortje aangeschaft met ecu en kabelboom kompleet, ik moet hem er nog induwen , nu was mijn vraag: als ik het motortje erin steek en de ronde stekker inplug ndie naar binnen loopt, gaat dan alles zoals het moet zijn of heb ik nog een heleboel aanpaswerk? :(

Bjorn
IK rook, ik keek, en zag hem uitbranden...

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

zover ik weet moet dat gewoon in 1x werken :) let dr wel ff op dat de uitlaat (downpipe) waarschijnlijk ook niet meer past.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Je zult in de tellerbak nog het eea aan meters missen, maar verder zal het plug en play moeten zijn, al ben ik niet zeker van de brandstofpomp, kan zijn dat die sterker is voor de GTI. Verder zit je nog met je remmerij voor, die kan ivm het verhoogde vermogen ook wel een upgrade gebruiken.

DeWinter
Vlotte starter
Vlotte starter

Post by DeWinter »

IceByte wrote:Je zult in de tellerbak nog het eea aan meters missen, maar verder zal het plug en play moeten zijn, al ben ik niet zeker van de brandstofpomp, kan zijn dat die sterker is voor de GTI. Verder zit je nog met je remmerij voor, die kan ivm het verhoogde vermogen ook wel een upgrade gebruiken.
tellerbzak heb ik niet nodig, is een cirquitwagentje in opbouw, heb externe toerenteller enzo... remmerij is ook al in orde, vooran zx 2. 16v volcane en achteras saco vts met schijfremmen.

Bedankt voor de snelle reactie
IK rook, ik keek, en zag hem uitbranden...

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Inderdaad andere benzinepomp nodig, de multipoint injectie werkt op een hogere druk die je monopoint pomp niet kan leveren. Omwisselen dus.

heb je ook al een stabi voor? zou er samen met de aan te passen uitlaat één van een saxo/106 onder zetten ivm voorkomen rare kronkel vooraan.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by AlexanderB »

doe je wel nog wat met de watertemp sensor in t blok? :) (die voor de meter op het GT(i) dash)

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Vergeet ook niet om stevigere aandrijfassen te monteren.
En wat voor motorsteun heeft zo'n 1.1itje eigenlijk? Als die tzelfde is als mijn 1.1 carb indertijd of een 92'er die hier staat moet die best wel versterkt worden of tbreekt sowieso...

Benzinepomp moet idd ook! Anders gaat het niet vooruit *-)

(alles uit ervaring)

Ik zou trouwens een GTI tellerbak monteren. Dan kan je de watertemp aflezen en heb je direct een ingebouwde toerenteller.

Maak trouwens eens een wieiswie aan. Meer belgenprojecten vind ik altijd leuk :P

Post Reply