Dit is een ford stekker voor mijn nieuwe msd onsteking.... maar wel draadje is nou welke?? en hoe weet ik welke bougie kabel waar op moet??
heeft iemand een schemaatje??? Bossie???
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
MNM(tm) wrote:EY... Vincent! 'ben je nou weer aan 't prutsen?!
Zin om te helpen ?
MSD dis bobine aansluiten.... ziet er geil hoor!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
erg handig dat ik nu elk draadje weet van de ford stekker.... maar er gaan 3 gele draden naar mijn orginele dis bobine.... welke moet ik nu verbinden.... HELP!!!
Alle kabels zijn gemaakt!!! dus het is nu een kwestie van installeren
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Niemand die de draadjes in de stekker van de orginele disbobine kan benoemen???
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Bossie wrote:Heb je de stekker er dan al afgeknipt?
nee natuurlijk niet.... ben wel gek maar niet achterlijk
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Nou op de stekker zitten 4 pinnen en 3 draaden zijn maar aan gesloten, maar dat begrijp ik nog want cilinder 2 en 3 gaan tegelijk.
Maar de ford stekker wordt ondersteboven afgebeeld en ik heb idd geen idee van welke kant af ik moet gaan tellen (ook al is het maar tot 3)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
TTF wrote:staan er geen nummertjes op de stekker of disbobine;)
niet dat ik weet. Morgen nog eens heel goed kijken dan
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
De linkse is de min voor de 2 linkse bougieaansluitingen en de rechtse voor de 2 rechtse aansluitingen.
Dus voor bovenstaande plaatje geldt (en de metalen beugel aan de onderkant zit):
pin 1 stekker - bougie 1 & 4
pin 2 stekker - +
pin 3 stekker - bougie 2 & 3
Edit: ben effe de garage ingeweest, beugeltje van de stekker zit onder. Bovenstaande aangepast.
Maar welke draadjes van de orginele kabelboom.... hoe zitten die dan?
De stekker heeft 4 pinnen maar 3 draadjes. Alle 3 geel geld het zelfde verhaal ook voor de orginele?
Dus de middelste de + en de linker bij de linker en de rechter bij de rechter??
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Je kan proberen om het effe te meten. Auto op contact zetten en kijken of je op 1 van de 3 een plus hebt. Die moet je op de middelste zetten van de MSD bobine. Die draad zal op positie 3 of 4 zitten van de stekker. Dan weet je gelijk welke 1 en 2 is (bij de originele), die moeten dan op 1 en 3 van de MSD.
Werkt het dan niet, dan kun je bougiekabel 3 & 4 omwisselen en 1 & 2 ook omwisselen. Grote kans dat het dan wel werkt.
Bossie wrote:Je kan proberen om het effe te meten. Auto op contact zetten en kijken of je op 1 van de 3 een plus hebt. Die moet je op de middelste zetten van de MSD bobine. Die draad zal op positie 3 of 4 zitten van de stekker. Dan weet je gelijk welke 1 en 2 is (bij de originele), die moeten dan op 1 en 3 van de MSD.
Werkt het dan niet, dan kun je bougiekabel 3 & 4 omwisselen en 1 & 2 ook omwisselen. Grote kans dat het dan wel werkt.
Dat is het! Thanks!
Nu alleen nog een multimeter kopen (volgens michel moest dat in je standaard uitrusting zitten als beginnend auto knustelaar...)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
v.andriessen wrote:.....Nu alleen nog een multimeter kopen (volgens Michel moest dat in je standaard uitrusting zitten als beginnend auto knustelaar...)
Hij heeft blijkbaar toch nog wel wat opgestoken van zijn vader
Mijn motto is dan ook "Meten is weten en gissen is missen"