Laadprobleem 2

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master

Laadprobleem 2

Post by Happytree »

Ook bij mij een laadprobleem.

Gister dag wimedo gehad auto gaf geen krimp alleen een van de laatste keren starte hij al moeilijk, gewoon kunnen rijden geen probleem toen tijdje stilgezet even wat gegeten en rondgekeken op de baan, toen wou ik me laatste 2 rondes rijden en mwamwhamhwaaaaaa de startmotor ging veelste langzaam rond, even gekeken en accu was leeg.

Het rare was dat er geen lampje op me dashboard ging branden dat hij niet bijlade nu is dat lampje die dag stuk gegaan sochtends deed hij het maar, daarna met contact aanzetten (dus de tijd dat je die lampjes kan controleren) bleeft hij uit :(

Toen gestart met startkabels nog even gekeken en hij gaf 9,5 tot 10 volt op de accu. en hem 15 minuten laten lopen en hij bleef gewoon netjes lopen, toen wou ik richting huis gaan begon hij heel erg te stotteren dus weer gestopt.

Toen kwam me pa met nieuwe accu en toen naar huis gereden, geen problemen geen lampjes, maar vanochtend gaf me accu 12.5 volt na zo'n 90km dus hij is een stukje verder leeg.

Wat moet ik doen?

dynamo heb ik net ff snel eronderuit gehaald was super smerig nog van de olie van toen de koppaking lek was, al die draden helemaal vies, is het het waarschijnlijkst dat de koolborstels versleten zijn en hoe krijg ik die eruit?

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

De kooltjes zitten meestal vast met 2 schroefjes:
op deze foto ad linkerzijkant van de alternator
Image

Dan kan je gewoon dat blokje waar hier het blauwe draadje aanhangt naar boven toe er af schuiven.
AX-kopen is verslavend.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Ik zou eerst je lampje eens vervangen, kan er ook voor zorgen dat ie niet bijlaad!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Jordi moet er eigenlijk wel bij vermelden dat zijn halve dashbord kortsluiting heeft :P

Als ie zn lichten aan doet doet de helft van de dashbord het niet meer.. waaronder de toerenteller en de temp-meter....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

grietje wrote:Jordi moet er eigenlijk wel bij vermelden dat zijn halve dashbord kortsluiting heeft :P

Als ie zn lichten aan doet doet de helft van de dashbord het niet meer.. waaronder de toerenteller en de temp-meter....
Haha ja daar leek het wel op maar was blijkbaar niet het geval het dashboard kreeg gewoon teweinig stroom, hij gaf de bougies voorrang (en terecht) want met nieuwe accu deden alle metertjes het weer.

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Guido_AXGT »

Ik heb precies dezelfde dynamo. Waar heb je ergens de spanningsregelaar en koolborsteld bemachtigd? En wat kostte het?

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Ik heb nog niks gekocht nog geen tijd gehad moetst werken :roll:

Ga morgen even de dynamo uit elkaar halen dan even kijken wat de beste oplossing is koolborstels vervangen of sloop dynamo(want spanningsregelaar ziet er niet echt tof uit draad is helemaal kaal)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Ik heb hier nog wel een dynamo liggen.. mag je zo hebben. Of 'ie goed is weet ik niet hoor.. maar wellicht beter als degene die je nu hebt ;-)

of kan je in de tijd dat je aan het klussen ben toch blijven rondrijden :wink:

Post Reply