geen spanning naar brandstofpomp............

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
edegrood
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SunOct19, 2008 8:17:41 PM
Location: voeren B.

geen spanning naar brandstofpomp............

Post by edegrood »

De voedingsdraad naar de brandstofpomp onder de achterbank geeft niet thuis. Als ik een directe vanaf de accu verbindt, dan doet hij het wel. Dus met de 0-draad is niets mis en met de pomp ook niet. Bruin relais onder computer heb ik vernieuwd, klikt ook gewoon. Maar de pomp wil niet zoemen!

Waar moet ik kijken? Zit ergens een zekering? Welke stekkers moet ik controleren? Hoe loopt de voedingsdraad precies (deze is geel maar welke kleurcodestreepje hoort erop?)?

Dank voor uw antwoord!
NB: het gaat om een AX 1100 cc 1992

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Contactslot?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rogier had een los contact onder de bestuurdersstoel
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Draadje loopt onder je vloerkleed door en wil nog wel eens stuk gaan. Anders gewoon nieuw draadje trekken, werkt ook ;) (ervaring :D)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

edegrood
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: SunOct19, 2008 8:17:41 PM
Location: voeren B.

Post by edegrood »

[quote="grietje"]Draadje loopt onder je vloerkleed door en wil nog wel eens stuk gaan. Anders gewoon nieuw draadje trekken, werkt ook ;) (ervaring :D)[/quote]

De vraag is dan toch van waar die draad moet vertrekken? Is dat vanaf het relais? Dan zitten daar vele gele draden en zou ik graag weten hoe ik de goede kies; welk kleurstreepje zit er op? Moet er nog een zekering tussen?
Dank voor uw antwoord.

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

De vraag is eerder, schakelt het relais wel....deze hoor je schakelen als je je contact aanzet onder de motorkap

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

edegrood wrote:
grietje wrote:Draadje loopt onder je vloerkleed door en wil nog wel eens stuk gaan. Anders gewoon nieuw draadje trekken, werkt ook ;) (ervaring :D)
De vraag is dan toch van waar die draad moet vertrekken? Is dat vanaf het relais? Dan zitten daar vele gele draden en zou ik graag weten hoe ik de goede kies; welk kleurstreepje zit er op? Moet er nog een zekering tussen?
Dank voor uw antwoord.
Dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd (welk draadje op t dubbelrelais waar die opmoet, het is iig het relais onder je ECU)
zekering zit er nu ook niet tussen dus lijkt me overbodig.

Relais hoor ik trouwens ook niet schakelen (word wel veel gezegt, maar ik heb het (binnen) nooit gehoord... hoe kan dat ook, als het relais onder je motorkap zit en daar tussen een schutbord met bekleding tussen zit :P)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

grietje wrote:Relais hoor ik trouwens ook niet schakelen (word wel veel gezegt, maar ik heb het (binnen) nooit gehoord... hoe kan dat ook, als het relais onder je motorkap zit en daar tussen een schutbord met bekleding tussen zit :P)
Kwestie van motorkap openzetten en raam van rechter portier open draaien. ;)
(Ik hoor het relais trouwens wel in mijn Volcane, maar die heeft dan ook geen bekleding tegen 't schutbord.)

@Edegrood: heb je een type 1 of type 2 AX?

Als je een type 2 AX hebt, moet je even aan bestuurderszijde onder 't dash kruipen en daar, in de hoek achter de zekeringkast, de koppelstekkers tussen dash-kabelboom en tussen-kabelboom naar beneden trekken.
Je vind dan een grote grijze stekker, een grote witte stekker, een grote bruine stekker, een wat kleinere rode stekker (4 polig), een zwarte stekker en een rood stekkertje (enkel polig) met gele draad.
(De meeste stekkers zullen ingepakt zijn in schuim...)
Die laatste is de voedingsdraad naar de brandstofpomp.
Die gele draad komt uit de grote ronde connector die tegen de carrosserie zit (redelijk hoog achter het dash).
Meet eens of je daar wèl 12V hebt als je 't contact aan zet (zonder te starten).
Die spanning moet trouwens wel echt minstens 12V zijn!
'k Heb het al eens meegemaakt dat er op zich wel spanning op stond (8V ofzo), maar da's dus verre van voldoende om de pomp aan gang te helpen. Toen bleek het een geoxideerd contact te zijn in die grote ronde connector.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

MNM(tm) wrote: @Edegrood: heb je een type 1 of type 2 AX?

Als je een type 2 AX hebt, moet je .............
Zoals "edegrood" in zijn openingspost schreef "het gaat om een AX 1100 cc 1992" een type 2 dus.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Henk Bats wrote:
MNM(tm) wrote: @Edegrood: heb je een type 1 of type 2 AX?

Als je een type 2 AX hebt, moet je .............
Zoals "edegrood" in zijn openingspost schreef "het gaat om een AX 1100 cc 1992" een type 2 dus.

Groetjes, Henk
Sorrie, beetje overheen gelezen. :oops:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

MNM(tm) wrote:Toen bleek het een geoxideerd contact te zijn in die grote ronde connector.

:roll:

Wie was dat ook al weer? :lol:
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Cobus
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 95
Joined: SatDec02, 2006 8:29:46 AM
Location: Breda

Post by Cobus »

tjsah, dat was een latertje jah
Citroën de Gekstuhhh!!

Trotse Eigenaar van:
Citroën Xsara 1.8 16V VTS (is niet meer :s)
VW Golf Variant 1.9TDI Bluemotion

To do:
Auto verkopen!! (Xsara)(Verkocht!)

Klust met plezier aan:
Citroën AX 1.1 First (Koen NL)
Kijk zijn to do list maar na :S

Post Reply