Sirene monteren

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
joostah
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: ThuSep11, 2008 6:17:19 PM
Location: Bergeijk

Sirene monteren

Post by joostah »

Gisteren heb ik voor een paar euro's een soort van sirene gekocht met 6 verschillende geluidjes, Ik heb mn best gedaan om te kijken hoe ik het aan moet sluiten maar ik heb totaal geen verstand van elektriciteit en dat blijkt wel weer.Het is de bedoeling dat de sirene onder de motorkap komt en dat het bedieningsapparaatje in mijn handbereik zit. Aan het bedieningsding zitten 2 snoertjes, rood + en zwart -. Heeft er iemand enig idee waar ik deze op aan kan sluiten? Het snoertje is maar hooguit 30 cm lang.

Image

Oeps, gepost in het verkeerd onderwerp?

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Ik heb hem even voor je verplaatst naar elektrisch.


lijkt me dan logisch dat je voor de rode draad een +12V zoekt, en voor de zwarte draad een massa (-12V). Bijvoorbeeld de sigarettenaansteker?

joostah
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: ThuSep11, 2008 6:17:19 PM
Location: Bergeijk

Post by joostah »

ja dat klopt, daar dacht ik ook al aan maar die gebruik ik erg veel dus die houd ik liever zoals hij nu is.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

direct naar de accu?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

joostah
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: ThuSep11, 2008 6:17:19 PM
Location: Bergeijk

Post by joostah »