johnyyy wrote:Vandaag de toerenteller aan gesloten, het was niet b1 zoals je al wist, maar ook niet b6, het was namelijk A6. dus heb vandaag heelwat kennen solderen:P
...en dat had ik dus ook als correctie gepost:
MNM(tm) wrote:Klopt. 'k Had 't verkeerd gelezen in m'n informatie-map.
't Moet pin A6 zijn op de witte stekker.
(Wit, B1 is 't signaal voor de koelvloeistoftemp.meter.)
johnyyy wrote:Maar nu doet die het!
Ook geeft hij iets meer toeren aan als eerst.
Hij begrenst hem nu op 6100 toeren in plaats van 5900. maar toch vind ik dat de begrenzer te vroeg inslaat.. had verwacht dat ze minimaal 6500 maakten, zoals de meesten wagens.(minimaal)
Kan afhankelijk zijn van de software versie in de ECU.
De code 0 261 200 708 wat je eerder opgaf, stond waarschijnlijk op de grote gekleurde sticker onder het woord BOSCH?
Dan is dat de ECU code.
Het betreft dan een Bosch MA3.0 computer (phase2).
Dan heb je vrijwel zeker een KDX blok.
Eventueel heb ik daar nog andere (wel gewoon originele) software voor, uit een ECU met code 0 261 200 772 (ook van een TGS).
Misschien dat 'ie met die software wel pas bij 6500rpm in de begrenzer gaat, maar da's een kwestie van uitproberen.
(Overigens vind ik het wel een prettig idee dat 'ie "al" bij 6100rpm in de begrenzer gaat, als ik jouw verhalen over je rijstijl zo hoor.

TU blokjes kunnen best veel hebben, maar je moet niet overdrijven!)