omdat ik gister van de ANWB te horen kreeg dat mijn thermostaat stuk was

Daarbij hoort uiteraard het opnieuw vullen en onluchten van de motor. Ik wacht altijd met de laatste keer ontluchten totdat de ventilator draait.
Mijn axje heeft minimaal een half uur lang vrolijk staan te brommen

Het vreemdste komt nu: Mijn kachelventilator doe het in alle standen als je deze op contact zet. Zodra je de auto start (in 19 v/d 20 gevallen) doet die helemaal niks meer...
Maar als je nou de auto op contact zet (ventilator werkt) je start de auto (ventilator werkt niet) je gaat rijden, zet al rijdend je motor uit, dan weer op contact (ventilator werkt) en je laat de koppeling opkomen in de versnelling (dus soort van aanduwen v/d auto) dan blijft die het doen!!!

Het blijkt nu dus, dat dit het zelfde is met mijn koelvin... Want toen ik de auto had uitgezet, en hem op contact zette ging de vin draaien naar behoren. Toen ik de auto startte ging die weer uit. weer op contact > draaien, enz.
Ik heb al wat topics doorgelezen hier, en kwam tot een aantal conclusies:
- Het is niet het contactslot wat verrot is, ik heb namelijk heel erg met mijn sleutel lopen schudden en trekken terwijl de auto liep, dit hielp niks.
- het is niet het massa-punt achter de accu, deze heb ik namelijk net opgeschuurd en weer bevestigd, zonder resultaat.
ik heb ook nog in een topic gelezen dat je de koelvin kan testen door het rode stekkertje tussen je linker koplamp en richtingaanwijzer door te verbinden, maar na een kwartier zoeken (aan beide kanten, want wat is links?) heb ik deze niet kunnen vinden. Zit deze er wel op bij een phase 2?
ik zag wel een groen stekkertje aan mijn ECU hangen, maar neem aan dat deze voor de ECU is

Graag hulp!