Probleem.....

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

Probleem.....

Post by Fieten.s »

We hebben hier een AX 1.4i monopoint met verdelerkap staan die niet loopt.

Het probleem:

Eerst liep de auto goed, geen motorstoring of wat ook.

De auto weg gezet en de volgende morgen proberen te starten, maar toen liep hij niet meer.

De brandstofpomp draaide niet en hij vonkte wel.
Het bruine dubbelrelais gewisseld met een andere, geen verandering.

Toen heb ik de brandstofpomp doorverbonden met het contact, als nu de auto op contact staat draait de pomp en komt er een mooie straal benzine uit de slang bij het injectiehuis. Dit is goed dus.

Daarna de auto weer geprobeerd te starten, maar hij deed het nog niet.

Computer gewisseld met een andere, geen verandering.

Alle bougies vonken wel, maar de injector spuit geen benzine op de gasklep, wat normaal wel het geval moet zijn.

Ik heb de injector gewisseld met een andere, maar nog geen verandering.
Op de draden van de injector meet ik ongeveer 1,5 volt wat 12 moet zijn dacht ik.

Wie o wie heeft iets dergelijks meegemaakt en kan mij vertellen wat hier het probleem is.......

Bvd Sander
Image
Image

Daily: Saxo 1.6 VTS 2000 / Peugeot 306 Cabriolet 2001 (te koop) / C35 RD camper 1986 Cross: AX 1.6 Sport 1987 / Xsara VTS 167pk Sebastien Loeb 2003 Restauratie: AX Sport V.I.P. 1988.

Altijd veel AX, Saxo. Xsara, C2, 106, 206 (cc) en 307 onderdelen te koop!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

klinkt alsof er een relais weigert,

dubbelrelais al geprobeerd?
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

excuseer... ik kan niet lezen :P
Image

Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

Post by Fieten.s »

Relais is al vervangen staat er ergens in dacht ik.
Image
Image

Daily: Saxo 1.6 VTS 2000 / Peugeot 306 Cabriolet 2001 (te koop) / C35 RD camper 1986 Cross: AX 1.6 Sport 1987 / Xsara VTS 167pk Sebastien Loeb 2003 Restauratie: AX Sport V.I.P. 1988.

Altijd veel AX, Saxo. Xsara, C2, 106, 206 (cc) en 307 onderdelen te koop!

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

ik heb ongeveer precies zo'n probleem gehad nadat ik de halve kabelboom had vervangen en doorgemeten...

De kabels opzich weren goed, maar ook ik meette op een gegeven moment 1 of 2 volt op een punt waar 12 volt moet staan.

Vervolgens het schema erbij gepakt en gekeken waar deze draad vanaf (of naar toe) ging. Toen die connector losgehaald en ja hoor, aansluitpunten waar de connector van de kabelboom op zou moeten gaan waren volledig geoxideerd. beetje schuren, beetje contactspray en de boel werkte weer als vanouds.

Bij mij deed ook de brandstofpomp het niet, maar er kwam ook geen ECU lampje. is dit bij jou ook?
Image Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

mijn probleem is jouw onderwerp titel.
svp veranderen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

Slechte (massa-)verbindingen zijn bij oudere auto's vaak de oorzaak van vage storingen.
Bij mijn AX bleek onlangs de belangrijke massaverbinding tussen versnellingsbak (=motorblok) en accu de oorzaak van een niet draaiende startmotor, zoals ik uitvond na uitwisselen van de startmotor.

In het bijzonder Italiaanse en Franse auto's stonden vroeger bekend om dit soort problemen (en ik heb persoonlijke ervaring met Alfa en Fiat, waarbij o.a. de prints van de achterlichten berucht waren).
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

Post Reply