Vervelende verlichting

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Marco, waarom is Mastenhose een bokkenlul????
Image Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bossie wrote:Marco, waarom is Mastenhose een bokkenlul????
Dat kun je vinden in m'n wie=wie!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

MNM(tm) wrote:Image

CN1:
1. GND
2. GND
3. Naar kentekenplaatverlichting

CN2:
1. CN3,1
2. CN1,3 | Normaal licht (5W)
3. CN3,2
4. CN3,3 | Remlicht (21W)
5. Richtingaanwijzer LINKS (21W)
6. CN3,5
7. Mistlicht (21W)

CN3:
1. CN2,1 (normaal licht, rechter unit)
2. CN2,3 (achteruitrijlicht, rechter unit)
3. CN2,4 | Remlicht (21W)
4. GND
5. CN2,6 (richtingaanwijzer rechts, rechter unit)

CN4:
1. Richtingaanwijzer RECHTS (21W)
2. GND
3. Remlicht (21W)
4. Achteruitrijlicht (21W)
5. Normaal licht (5W)

CN4 zit via een bandkabel omgekeerd verbonden met CN3, dus CN4,1 is verbonden met CN3,5; CN4,2 met CN3,4; enz.
Bovenstaande opsomming van MNM(tm) verplaatsen richting een HOW TO?

En mogelijk aanvullen met het volgende:
Het rechterachterlicht heeft nogal is de neiging om mee te knipperen in de frequuentie van de richtingaanwijzerverlichting.
En dit is een APK afkeur.
De reden is dat er nogal wat overgangsweerstand zit in de massa verbindingen van alle connectoren richting het rechterachterlicht.

De oplossing is redelijk simpel:

- zoek op de sloop een AX op en neem het korte draadboompje mee dat op de bovenste steker (3 polig) in het schema van MNM(tm) genaamd CN1

- monteer dit draadboompje op het rechterachterlicht en verbind de twee draden (1 en 2 zie schema CN1 van MNM(tm)) met de draadoogjes op een nieuw te maken massa punt in de onmiddelijke nabijheid van het rechterachterlicht.

Resultaat is een niet meer meeknippperend achterlicht.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply