electrisch/motorisch - Webers VS ECU (brandstofpomp)

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Post Reply
betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

electrisch/motorisch - Webers VS ECU (brandstofpomp)

Post by betterman »

Ik heb een probleempje, of bijna een probleempje..

binnenort komt bij mij de nieuwe motor erin en dan zit ik weer met het oude vertrouwde probleem van de Webers vs de ECU.
Ik wil de ECU weghalen, aangezien die alleen nog de brandstofpomp aanstuurd en wat zinloze lampjes waarschijnlijk.

maar hoe kan ik het beste de brandstofpomp aansturen, op de contactstroom aansluiten vind ik niet echt zinvol.
stel je voor je bouwt een crash en de brandstofpomp blijft vrolijk brandstof op je motor pompen, lijkt me niet zo gezellig...

wie heeft het gedaan en hoe...


Thanx,..
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

bestuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: SatJan24, 2004 2:32:08 PM
Location: BeNeLux

Post by bestuur »

gewoon een flipschakelaar ergens op je dashboard, verstopt uit het zicht.. ook handig tegen diefstal! :D

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

toch, johan? ;)
Image

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

op zich een goed idee, eens kijken of dat een beetje makkelijk te maken is, eerst maar eens de desbetreffende relais vinden.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

betterman wrote:op zich een goed idee, eens kijken of dat een beetje makkelijk te maken is, eerst maar eens de desbetreffende relais vinden.


nah, die heb je dan niet meer nodig..
aangezien er toch een retourleiding loopt vanaf je carb.

dus gewoon een contact+ naar de pomp trekken, met die schakelaar ertussen, dus dattie zonder contact ook niet bekrachtigt wordt.. en dan een schakelaartje ertussne..

zou er wel 1 doen met een lampje, anders zit je steeds zo gek te kijken dattie het niet doet! (zie biesheuvel voor flipdingen met een ledje erin)
Image

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 109
Joined: WedFeb22, 2006 1:00:09 PM
Location: Sumar
Contact:

Post by JeaN »

Heeft een AX motor geen BPD of ODP-sensor, door middel van een relais kun je de pomp hier op aansluiten.

Als de motor dan draait draait de benzinepomp ook, houdt de motor op van draaien, dan houdt de pomp ook op.

Hoe het dan precies zit dan hij het ook even doet bij het op contact zetten kan ik je niet vertellen.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:
betterman wrote:op zich een goed idee, eens kijken of dat een beetje makkelijk te maken is, eerst maar eens de desbetreffende relais vinden.


nah, die heb je dan niet meer nodig..
aangezien er toch een retourleiding loopt vanaf je carb.

dus gewoon een contact+ naar de pomp trekken, met die schakelaar ertussen, dus dattie zonder contact ook niet bekrachtigt wordt.. en dan een schakelaartje ertussne..

zou er wel 1 doen met een lampje, anders zit je steeds zo gek te kijken dattie het niet doet! (zie biesheuvel voor flipdingen met een ledje erin)


Dit verhaal had ik ook in mijn witte GTI. Klein tuimelschakelaartje waarmee je de brandstofpomp kon schakelen. Werkte ideaal in grote steden enzo als ik hem weg moest zetten.
Freude am Fahren.

Post Reply