Polo

Moderators: Rock's, webmasters

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

oeps, ik heb er al drie gehad... Zal wel aan mij liggen dan.

Dat wist ik eigenlijk al en ja, ik werk er ook aan. Ik heb iig nog niet twee keer het zelfde ongeluk gehad. Kop-staart, frontaal en achteruit rijdend op een parkeerplaats (maar dat was tegen een Golf, dus is niet zo erg...hehe)

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Geef het door, citroen gaat door :)

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

axgt-er wrote:Ik denk dat met solide wordt bedoeld: het gevoel van veiligheid dat je hebt als je een auto instapt.

Ik denk dat het niet ging over veiligheid maar om andere 'solide' onderdelen van de Polo.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

een polo ziet er misschien solide uit maar is het niet, het plaatwerk is even dun, maar de ax maakt gebruik van grotere egale vlakken waardoor het allemaal dunner aanvoelt. de interieurmaterialen van een polo zijn wel degelijker dan bij de ax maar qua uitrusting vind ik de ax veel beter. ax zetels zijn ook beter van kwaliteit. een polo is makklijker te tunen maar heeft slechts 1 snelle (wel erg snelle) uitvoering. de ax heeft 4 snelle uitvoeringen. de ax is lichter en aerodynamisher, de polo is wat stijver maar de wegligging is door de de ouderwetse ophanging matig.
de motoren zijn aan elkaar gewaagd qua techniek en levensduur.
als je eenmaal een ax of andere citroen hebt gereden dan krijg je respect voor het merk dat de reputatie heeft onafgewerkte onbetrouwbare exentrieke auto's te bouwen. een citroen is als een vrouw, veel plezier maken, af en toe wat grillen, en vraagt veel aandacht.

een polo is misschien betrouwbaarder maar het motto bij volkswagen is volgens mij "wat er niet opzit kan ook niet kapotgaan".

veel plezier met je polo maar voor mij hoeft het niet, ik zou me niet onafgewerkt onbetrouwbaar en exentriek genoeg voelen in zo'n auto.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

het is BTW wel ff iets anders om tegen een muur aan te rijden of tegen een auto. ten eerste die andere auto verplaatst flink en heeft ook last van kreukelzones. 80 km is goed te overleven in een ax mits je een beetje geluk hebt. ik stapte uit zonder problemen (ok men deur ging niet zo 1-2 open en de ruimte tussen mijn borst en stuur bedroeg nog maar 10 cm) maar ik ben er met een lichte whiplash vanaf gekomen. daarnaast moet je je ook bedenken dat nieuwe auto's veel meer ingebouwde kreukelzons hebben. een ongeluk met zo'n auto ziet er altijd heel erg uit maar das alleen om de inzittende te beschermen. een ax zal veel minder wegbuigen dan een nieuwe auto. Daarnaast moet de voorkant van een nieuwe auto tegen woordig het liefst al compleet uit elkaar valen als er een voetganger tegenaan loop. hahah zo stevivig zijn ze nu .

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

Kee
hier een foto van mijn ax !

Image

Gr Jeffry

Nou de jouwne graag !!
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Swatchyaxowner wrote:Uhm ABS is niet een kortere rem weg is alleen voor dat je kan remmen en uitwijken te gelijk !!
Rem net zo hard in drukken tegen het blokeren aan geeft het best resultaat.

Greatings Jeffry

Misschien een keertje slipcursisje doen met zun allu :D


uhmm ABS verkort je remweg aanzienlijk hoor. zo presies tegen het randje aanremmen kan niemand daarnaast zul je ingeval dast je een ongeluk ziet aankomen echt je voet niet minder hard op de rem zetten dat is gewoon stampen in zo'n situatie. Abs heeft trouwens wel en langere remweg tot gevolg op sneeuw. houd daar rekening mee..

houdoe

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

denny wrote:uhmm ABS verkort je remweg aanzienlijk hoor. zo presies tegen het randje aanremmen kan niemand daarnaast zul je ingeval dast je een ongeluk ziet aankomen echt je voet niet minder hard op de rem zetten dat is gewoon stampen in zo'n situatie. Abs heeft trouwens wel en langere remweg tot gevolg op sneeuw. houd daar rekening mee..

Euh, volgens mij is ABS nu juist erg geschikt voor sneeuw! Met kurkdroog wegdek kun je als geoefend chauffeur sneller stoppen dan met ABS, maar onder alle andere omstandigheden is ABS beter, vooral al beide wielen verschillend grip hebben (en dat heb je al snel bij nat- of gladheid).

Maar volgens mij bedoelde de Polo eigenaar niet de veiligheid met 'solide'... (waar is ie trouwens?)

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Het klopt wel wat denny zegt. Als je wielen blokkeren in zand,grind of sneeuw vormt er zich een hoopje zand,grind of sneeuw voor de wielen wat weer voor extra wrijving zorgt, zodat je eerder stopt

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Onder solide versta ik eerder hoe iets er uit ziet en op z'n wielen staat.
En hoe het op de kijker overkomt.

Voorbeeld, erg solide en ook veel en dik plaatwerk + kan een stootje hebben. (rij ik graag mee, hehehe)



Image
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Heeey hellduke, heb jij ook zo'n chevy? :D Leuk ding h? :D

User avatar
HellDuke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 318
Joined: WedJul09, 2003 7:30:46 PM
Location: Mijdrecht

Post by HellDuke »

Nou ja, m'n ouders, maar ik ben wel helemaal gek van die Amerikanen
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v

Shit Happens 8)

143.333

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

ja zijn echt mega-cool! Collega van me heeft zo'n pick-up Chevy silverado ofzo :? maar die is helemaal verlaagd en dikke pijpen eronder en paars-metallic gespoten :twisted: En dan dat geluid :shock: :shock: :shock:
Freude am Fahren.

Polo 86C
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: WedJan28, 2004 8:46:23 PM
Location: Roodschoul (gr)

Post by Polo 86C »

axgt-er wrote:Geef het door, Citroën gaat door :)


En een Polo mag voor.... :D :D
Image
...Leuk forumpje!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

zozo, dikke velgen hoor op je avatar :twisted:
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

HellDuke wrote:Onder solide versta ik eerder hoe iets er uit ziet en op z'n wielen staat.
En hoe het op de kijker overkomt.

Voorbeeld, erg solide en ook veel en dik plaatwerk + kan een stootje hebben. (rij ik graag mee, hehehe)


Hahaha je bedoelt een lada :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

master-arnie wrote:zozo, dikke velgen hoor op je avatar :twisted:


Beetje dikke avatar ook trouwens. Zou je dat plaatje wat kunnen verkleinen dan hebben we wat meer forum en wat minder plaatje :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply