polo

Moderators: Rock's, webmasters

Polo 86C
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: WedJan28, 2004 8:46:23 PM
Location: Roodschoul (gr)

polo

Post by Polo 86C »

X

'Jammer dat jullie het zo doen..... zelf weten...!
Dit zal wel het verschil zijn tussen citroen-vw.....'

Bovenste geld niet helemaal meer....

Het is toch allemaal goed gekomen..... Super...!
Last edited by Polo 86C on SunFeb01, 2004 7:32:44 PM, edited 1 time in total.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: polo

Post by Joost »

Polo 86C wrote:X

Jammer dat jullie het zo doen..... zelf weten...!
Dit zal wel het verschil zijn tussen Citro?n-vw.....



begrijp ons niet verkeerd,

helaas zijn er voor jou "mensen" geweest die het flink verziekt hebben
als niet AX rijder hier op het forum.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Polo 86C
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: WedJan28, 2004 8:46:23 PM
Location: Roodschoul (gr)

Post by Polo 86C »

ik begrijp het wel.... maar er meteen vanuit gaan dat ik ook zo ben.... respect!!! :D

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Wat is eigenlijk het verschil tussen een AX en een Polo?

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

3Topics over de polo???????

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

er zijn er nu 3??? :?

Hey, ik heet je van harte welkom en veel plezier hier....

Heb je misschien een foto van je Polo? En istie nog beetje speciaal of is het zo 1 waarvan je ze met bosjes ziet rijden (niet lullig bedoeld of zo)

En tja we hebben slechte ervaringen hier met mensen die ons forum gaan verzieken, snap je?

Ik heb zkr respect voor andere merken hoor, zolang het gezellig blijft...
Freude am Fahren.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

ze hebben mijn ax proberen te jatten...
heb je dat met een polo ook ?

Image

het verschil zit `m in :

de meeste citroen`s zijn uniek en excentriek,
de meeste vw`s rijden ook nog...

de ax wordt niet meer gemaakt, en is uniek aan het worden,
de polo wordt gewoon nog gemaakt.

das het verschil meer niet.


-eric-

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Hey, zo zag die van mij er ook uit op nieuwjaarsdag. Alleen de mijne is rood.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

een polo g40 zou ik wel kunnen smaken, voor de rest vind ik er weinig aan. als je in Belgie een polo ziet rijden zit er meestal zo'n dom blondje achter het stuur.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

Polo 86C
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: WedJan28, 2004 8:46:23 PM
Location: Roodschoul (gr)

Post by Polo 86C »

een g40 is zeker een mooie auto.... maar ben nog arme student... heb nu alleen geld voor een polo 1.0.... maar die bevalt prima...

Welk model AX is net zo snel als een g40 eigenlijks?

Polo 1.3GT kun je vergelijken (prestaties) met een AX 1.4GT... dacht ik zo..

Grtzz :D

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Polo 86C wrote:een g40 is zeker een mooie auto.... maar ben nog arme student... heb nu alleen geld voor een polo 1.0.... maar die bevalt prima...

Welk model AX is net zo snel als een g40 eigenlijks?

Polo 1.3GT kun je vergelijken (prestaties) met een AX 1.4GT... dacht ik zo..

Grtzz :D



ik had gehoopt voor je dat het waar was
de gegevens van autotrader-->> Carbase bewijzen het tegendeel!

1.3 GT polo = 40 kW (54 pk) (model 87-89) 100-->>14,8S
1.4 GT 85 PK 100-->> 9,6 S

1.4 GT injectie 75 PK
/edit update nog een polo gevonden met 75 PK en 100-->>12,1 S
betreft multipoint en daar zal ik de specs van de AX GTI maar niet van bij zetten
gewichten zijn gelijk!

PS die G40 zegt me eigenlijk nix welke uitvoering is dat precies?? en welke jaren zijn die gemaakt
/edit inmiddels ook gevonden:
113 PK en verders 100-->> 8,6 S (1300 motor mutipoint) 810 KG
AX GTI 95 PK 100-->> 9 S (1400 multipoint) 785 KG

standaard uitvoeringen!

groetjes Joost
PS post je pics nog eens een keertje!
Last edited by Joost on SatJan31, 2004 8:16:16 PM, edited 3 times in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Dus zelfs de AX 1.1 injectie met 8 kleppen is met zijn 60 pk sneller dan de Polo 1.3 GT. Naar ik dacht zit een AX 1.1 in 11,4 sec aan de 100 km/h. Maar goed 14,8 sec vind ik toch wel erg traag voor een "GT" aanduiding. Ik had werkelijk gedacht dat ie sneller zou zijn. :shock:
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Vince86c
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 1
Joined: SatJan31, 2004 9:14:57 PM

Post by Vince86c »

hoi, ook ik wil even reageren (nog een polo-man zonder slechte bedoelingen)
Jullie hebben gelijk: de standaard AXGT is sneller dan de standaard polo GT, maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...

BTW, leuk forum trouwens, zal dit ook eens doorgeven aan een vriend van mij, de echte citroen liefhebber...
Hij heeft nog een Dyane en een Visa, maar de Visa is doorgerot en hij wou een AX terugkopen...advies van jullie? doen of niet doen? :)

Enne: keep up the good work!

Vincent

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

AX is wel een leuke wagen zou er 1 van af 1992 nemen zit je namelijk in het nieuwe model en dan bij voor keur een GT of GTI


PS voor de sukkels onder ons GT zegt niks !! is alleen de uitvoering dus hij hoeft niet snel te zijn.
GT is naar mijn mening Great Touring !! (ik weet dat de afkorting dit niet betekend) Grand Tourismo !
GS-i Grosse Spass
:music

Laters Jeffry

PS i did not ment to hurt some ones feelings !!!


typ en spellings fouten voorbehouden
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

Polo 86C
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: WedJan28, 2004 8:46:23 PM
Location: Roodschoul (gr)

Post by Polo 86C »

Vince86c wrote: ....
Vincent


Kijk zo moet het!!

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

Vince86c wrote:hoi, ook ik wil even reageren (nog een polo-man zonder slechte bedoelingen)
Jullie hebben gelijk: de standaard AXGT is sneller dan de standaard polo GT, maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...

BTW, leuk forum trouwens, zal dit ook eens doorgeven aan een vriend van mij, de echte Citroën liefhebber...
Hij heeft nog een Dyane en een Visa, maar de Visa is doorgerot en hij wou een AX terugkopen...advies van jullie? doen of niet doen? :)

Enne: keep up the good work!

Vincent


Het blok van de ax zeer zeker ook.
Ander computertje er in, turbotje er bij, zuigertjes en stangetjes aanpassen, allemaal leuk werk. :lol:
Ander versnellings bakje er onder, nieuw differentieel er onder, en blazen maar... :twisted:

Polo's zijn ook erg leuk hoor, maar ik rij voorlopig liever even in een kleine ouwe truttebak waar niemand iets van verwacht :lol: :lol:

Ut Paterke

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...



Ik weet niet of jij auto's kunt verzinnen die je niet gruwelijk kunt tunen?

Ik ben 1 van de weinige met een AX GT carb. en dit blok valt zkrs heel goed te tunen. Dubbele webers, spaghetti spruitstuk en ik ben aan het uitzoeken hoeveel shit er nog wel niet voor is..... Geloof me dat is niks minder als voor een Polo, alleen voor een AX vindt je het niet op iedere hoek van de straat :twisted:

En er valt natuurlijk altijd het 1 en ander zelf te verbouwen. Ik denk niet dat je bij je polo 150 pk krijgt uit een 1400 blok :wink: Bij een AX is het wel mogelijk
Freude am Fahren.

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

Meester Arnold :D

Je kan nog vedder gaan hoor !!

Lichtere zuigers
Vliegwiel aanpassen
Nokkenas veranderen kost maar 275 euro :(
Enzo Enzo

Gr Jeffry
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Jaja het waren maar paar voorbeelden... Die Ralph lauren polo noemt toch ook niet alles op :wink:
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

master-arnie wrote:
maarrrrr het blok van een polo valt nog behoorlijk te tunen door compressie te verhogen, kweenie hoe dat bij de AX zit...



Ik weet niet of jij auto's kunt verzinnen die je niet gruwelijk kunt tunen?

Ik ben 1 van de weinige met een AX GT carb. en dit blok valt zkrs heel goed te tunen. Dubbele webers, spaghetti spruitstuk en ik ben aan het uitzoeken hoeveel shit er nog wel niet voor is..... Geloof me dat is niks minder als voor een Polo, alleen voor een AX vindt je het niet op iedere hoek van de straat :twisted:

En er valt natuurlijk altijd het 1 en ander zelf te verbouwen. Ik denk niet dat je bij je polo 150 pk krijgt uit een 1400 blok :wink: Bij een AX is het wel mogelijk



130 PK uit een 1300 blok vond ik nogal!

maar ook de AX kan idd andere onderdelen krijgen zoals een nokkenas enz. of een turbo he sander!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply