De first op CPZ 23-03-2008

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

De first op CPZ 23-03-2008

Post by Drake »

En zoals altijd:

Hierbij een filmpje van de 2e sessie, na 7 minuten krijg ik vrij baan en begind de fun pas echt :D , ging dit keer erg goede, de first is op de grens vrij overstuurd gevoelig wat erg levendig is maar ook vrij nerveus, de kont gaat aardig wat keren dwars wat wel weer erg leuk is.

http://www.streetfire.net/video/Citroen ... 154971.htm

Bij 10:25 kan je trouwens ook heel mooi zien wat er gebeurd als je te scherp instuurd :lol:

Ik zou zeggen enjoy :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: De first op CPZ 23-03-2008

Post by Rio97 »

Drake wrote:Bij 10:25 kan je trouwens ook heel mooi zien wat er gebeurd als je te scherp instuurd :lol:


Dat was idd wel een spannende chicane (doet me weer denken aan mijn eerste chicane op de vroemdag).

Leuk filmpje!
Heb de indruk dat de auto's die op het rechte stuk wegrijden ik in het bochtenwerk weer terugzie.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ging toch prima, nette sessie, en ik wil weten wat die bestuurders van die bmw's enz denken als ze zo'n standaard uitziende First achter of naast hun in bocht zien 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

In die tijd van de 2e sessie na ongeveer 4 minuten reed er continue een silveren 205 gti op afstand achter mij die niet snapte hoe het ding zo hard nog kon in de bochten. Later nog even mee staan praten, (kwam direct naar mij toe aan het einde van de sessie)aardige man en uitgelegd dat er een iets andere moter in lag en ik al aardig wat rondjes CPZ heb gemaakt maar hij vond het nog steeds wat raar dat de opgevoerde eend zoals hij het noemde hem voorbleef (Volgens hem leek het erop alsof het ding bij elke bocht om ging vallen e.d :lol: ). Zal vast een der dagen nog wel wat mooie foto's van te vinden zijn.

Meestal zie je 2 dingen als je auto's inhaald, mensen die lachen of mensen die heel boos gaan kijken :lol: , die laatste zijn vaak de bmw rijders. De lotus rijder zal vast niet blij zijn geweest, rij je een auto die 0-100 doet in onder de 6 seconden en een wegligging waarvan de meeste auto's alleen maar kunnen dromen, en dan word je opgeduwd door een axje :lol: (zoals je in het filmpje kan zien kwam hij mij later op het rechte stuk weer voorbij, zodoende de term "rechtuitbranders" gezien ze geen bochten kunnen/durven nemen, en op het rechte stuk even gas geven onder het motto "kijk hoe snel mijn auto is" jammer dat ze vergeten dat het juist om de bestuurder gaat en niet de auto)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

En wat foto's:

Image

Image

Blijft een prachtig gezicht :D ignoring al laws of physics.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Ziet er goed uit Chris, je bewijst maar weer eens dat je goed kunt sturen. Kun je niet eens een cursusje geven? :D
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

die laatste foto, dat achterwiel zo scheef, is dat nou de werking van die torsie-stangen ? :shock:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Cursusje op cpz met een vrijdrijden dag is altijd mogenlijk evenals wat uitleg en tips hoe je een ax het snelst de bocht door krijgt.Het beste is ook gewoon een keer mee te rijden en zodoende kan ik de meest belangrijke dingen direct laten zien, voor de rest is het grotensdeels gevoel en ervaring en dat zijn dingen die je zelf moet leren :wink:


Dat het wiel zo schuin gaat staan komt omdat het camber bij het uitveren steeds negatiever gaat staan en zodoende krijg je dit soort grappige foto's :wink:

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

En het 2e filmpje van de ax op CPZ

http://videos.streetfire.net/video/Citr ... 155502.htm

De eerste sessie vanaf 4 minuten, had compleet vrij baan en niet echt het meest nette stuurwerk (vrij grof) maar wel lekker aan het spelen :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

mhh link van het filmpje was niet echt kloppend, dit heb ik even aangepast. voor de liefhebbers is hij nu dus te zien :wink:

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

in die bocht, stuurde je te veel tegen :lol: dan schiet die de andere kant op haha. maar wel gaaf filmpje.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Klopt , heel grof stuurwerk om een beetje te spelen zegmaar :wink:

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

haha lache man.
ben blij als ik 18 ben kan ik ook keer na zandvoort, maarja heb niks te klagen elke maand in lelystad racen.

Post Reply