In mijn AX Sport-tijd had ik de beschikking over minstens 105 pk.. en toen scheurde ik ook weleens wat af. Zo kwam ik ooit op een droog wegdek bij het Gelredome in Arnhem een blauwe, verlaagde AX tegen met 15 of 16" velgen en een Cituning sticker achterop. Het was een phase II, kenteken begon met GL als ik me niet vergis, dus '93.
Ik werd uitgedaagd tot een sprintje, deed m'n uiterste best en ging er dan ook als een speer vandoor... En werd het apelazeres gereden! Dat was ik niet gewend! Zelfs toen mijn wijzer stil kwam te staan op iets boven de 190 km/uur liep ik nog steeds niet in op de belachelijk snelle, blauwe AX. Ik kwam de gozert in kwestie weer tegen net voor de Waalbrug bij Nijmegen - beetje verkeersopstopping altijd daar! Ik draaide m'n raampje open, en vroeg wat er in godsnaam inlag.. hij beweerde een tweeliter zestienklepper uit een Xsara VTS voorin te hebben, met 160 pk. Het vermogen klopte wel ongeveer als ik zo eens bekeek h?e snel hij weg was, maar.. een 2.0 16V, ik hoor net dat dat niet tot de omgelijkheden behoort? Kent iemand hem? Het was volgens mij een vrij tengere blonde jongen, en hij droeg een zwart baseballpetje dat hij blijkbaar erg vaak droeg, te zien aan hoe gaar het eruit zag. Hij kwam volgens mij uit Arnhem, heb hem vaker zien rijden, maar we konden toen beide niet stoppen om te babbelen.. wie weet wie hij is??? Wil weleens onder die kap gluren!