Handig om je autoverbruik bij te houden en natuurlijk om te laten zien dat een ax lekker zuinig is


Moderators: Rock's, webmasters
q01z wrote:opzich wel leuk dit
maar ik weet zeker dat ik dat vergeet.. ik weet overigens dat mijn 1.0 ook ongeveer 1/19 1/20 rijd..![]()
en ik betaal minder wegenbelasting
Handjes wrote:Ik reed met mijn 1.4 GT 1 op 15,5 (incl veel stad). Ik heb een vlotte rijstijl, maar pas allerlei zuinigheidstrucjes toe. Met mijn oude 1.1 carb reed ik 1 op 16-17 en reed er ook mee alsof het een GT was. Overigens ook een kwestie van goede onstekingsdelen en vaak verse olie.
Saxo.VTS.16v wrote:Handjes wrote:Ik reed met mijn 1.4 GT 1 op 15,5 (incl veel stad). Ik heb een vlotte rijstijl, maar pas allerlei zuinigheidstrucjes toe. Met mijn oude 1.1 carb reed ik 1 op 16-17 en reed er ook mee alsof het een GT was. Overigens ook een kwestie van goede onstekingsdelen en vaak verse olie.
Maar natuurlijk....
q01z wrote:Saxo.VTS.16v wrote:Handjes wrote:Ik reed met mijn 1.4 GT 1 op 15,5 (incl veel stad). Ik heb een vlotte rijstijl, maar pas allerlei zuinigheidstrucjes toe. Met mijn oude 1.1 carb reed ik 1 op 16-17 en reed er ook mee alsof het een GT was. Overigens ook een kwestie van goede onstekingsdelen en vaak verse olie.
Maar natuurlijk....
ik zou idd ook welleens willen weten hoe dat kan.. vollgens mij is dat gewoon een kwestie van heel arm afstellen [net als bij mij] maar dan moet je langer met choke rijden, heeft hij eerder de neiging tot bevriezing en het is ook minder voor je prestaties..
q01z wrote:Saxo.VTS.16v wrote:Handjes wrote:Ik reed met mijn 1.4 GT 1 op 15,5 (incl veel stad). Ik heb een vlotte rijstijl, maar pas allerlei zuinigheidstrucjes toe. Met mijn oude 1.1 carb reed ik 1 op 16-17 en reed er ook mee alsof het een GT was. Overigens ook een kwestie van goede onstekingsdelen en vaak verse olie.
Maar natuurlijk....
ik zou idd ook welleens willen weten hoe dat kan.. vollgens mij is dat gewoon een kwestie van heel arm afstellen [net als bij mij] maar dan moet je langer met choke rijden, heeft hij eerder de neiging tot bevriezing en het is ook minder voor je prestaties..
Saxo.VTS.16v wrote:Meer onderhoud dan het normale onderhoud kost ook weer extra tijd en geld. Dan maar 1:14 met m'n 1.1
Saxo.VTS.16v wrote:Met het normale onderhoud wat jij nu opsomt haal ik dus geen 1:16 met stads-en snelwegkm's. Enig verschil is dat ik een 1.1 injectie heb en geen carbs. Het gecombineerde verbruik van een 1.1i TGE is volgens de fabrieksopgave 1:15,3 (6,5 l/100km) daar voldoe ik prima aan aangezien ik een minder aerodynamische Volcane uitvoering heb en bredere banden. Fabrieksopgave's zijn ook maar al te vaak erg positief.
Brutus wrote:pcrodent wrote:Ik heb excel.... Mijn computer doet het altijd. Internetsites hebben de nare eigenschap dat ze soms plotseling verdwijnen.
Moet ik nog zeggen welke optie ik heb gekozen in de poll?
"Loop heen, jij Belg" ???