AX Cabriolet
Moderators: Rock's, webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
AX Cabriolet
Bij het googlen op AX-plaatjes kwam ik een zootje AX Cabrio foto's tegen.
Wat is er bekend over dit type? Is dit een officiëel productiemodel geweest voor de warmere landen?! Is dit een exemplaar dat bij een carrossier wegkomt?! Er zijn best wat foto's te vinden van AX Cabrio's, maar de herkomst ben ik wel nieuwsgierig naar!
Ik meen ook dat er een half jaar tot een jaar geleden een Duits exemplaar te koop stond op Ebay, maar ik kan me vergissen natuurlijk...
Wat is er bekend over dit type? Is dit een officiëel productiemodel geweest voor de warmere landen?! Is dit een exemplaar dat bij een carrossier wegkomt?! Er zijn best wat foto's te vinden van AX Cabrio's, maar de herkomst ben ik wel nieuwsgierig naar!
Ik meen ook dat er een half jaar tot een jaar geleden een Duits exemplaar te koop stond op Ebay, maar ik kan me vergissen natuurlijk...
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
en zijn deze door eem belgische carosseriebouwer gebouwd destijds..citrofenwick wrote:Als ik mij niet vergis was er ooit een prototype, maar ze mochten het niet in productie brengen van PSA omdat het teveel zou concurreren met de 205.
we hebben een keer op citromobile met een de Duitse eigenaar van een rode staan praten..
deze ziet er wel weer goed uit trwns
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
dat waseen ander model op Citromobile 2007
michel had nog meer foto's, maar die doen het niet meer..
michel had nog meer foto's, maar die doen het niet meer..
Last edited by q01z on TueJul06, 2010 11:30:29 AM, edited 1 time in total.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Die op de foto is degene die ik te koop het zien staan op duitse Ebay! Is alweer een tijd terug, en er heeft hier toen ook een topic over bestaan volgens mij...q01z wrote:dat waseen ander model op Citromobile 2007
[/img]
michel had nog meer foto's, maar die doen het niet meer..
Ben dan toch benieuwd hoe 't zit met de cabriolet van de topictitel!
Last edited by Mastenhose on TueJul06, 2010 11:36:30 AM, edited 1 time in total.
http://4.bp.blogspot.com/_sxl6IpBNopU/S ... +motor.jpg (ff klikken, img doet het niet)
Deze foto van een Citroën AX BB Cabriolet is genomen in januari. th International Automobile Porto in 1988 en werd gepubliceerd in het tijdschrift World Motor nr. 569.
In hetzelfde onderzoek is dat dit model werd gepresenteerd door de carrosserie Engineering AG in samenwerking met Auto Ribeiro (fabrikant) en Benjamin Barral (distributeur). Zij merkte ook op dat op het tijdstip werden twee eenheden per week en vier mensen zou kunnen nemen, zonder dat het nodig is om de veiligheid boog. Dit blijkt uit de studie van CEMUL - Centrum van de mechanica en Materialen Technische Universiteit van Lissabon.
(bron http://rodasdeviriato.blogspot.com/2010 ... mundo.html)
Hier is een afbeelding uit het tijdschrift Auto Motor nr. 25, waar hij verscheen een foto van een Citroën AX BB Cabriolet , dat werd gemaakt in 1991 Auto Show.
Het exemplaar dat was op de tentoonstelling, was wit geschilderd met decoratieve beschilderde rode en zwarte motorkap.
Volgens het bijschrift bij de afbeelding, werd ervan uitgegaan dat de Citroën AX BB Cabrio begon te worden verkocht vanaf juni 1991.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Vandaar dan ook dat er Ph.1 en Ph.2 exemplaren van zijn...q01z wrote:Volgens het bijschrift bij de afbeelding, werd ervan uitgegaan dat de Citroën AX BB Cabrio begon te worden verkocht vanaf juni 1991.
Interessant... Ben ook wel benieuwd naar hoeveel er uiteindelijk van gemaakt zijn (en hoeveel er nog zijn... )
Deze is gebouwd door een duits carrosserie bedrijf. Ik ben er toen nog mee bezig geweest om hem te kopen, maar ze wilden er toen (in mijn ogen) teveel geld voor hebben. In 2007 heb ik op Citromobile de eigenaar nog gesproken.Mastenhose wrote:Die op de foto is degene die ik te koop het zien staan op duitse Ebay! Is alweer een tijd terug, en er heeft hier toen ook een topic over bestaan volgens mij...q01z wrote:dat waseen ander model op Citromobile 2007
[/img]
michel had nog meer foto's, maar die doen het niet meer..
Ben dan toch benieuwd hoe 't zit met de cabriolet van de topictitel!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Voor zover ik mij kan herinneren zijn er van deze maar 5 gemaakt en had PSA hier zelf ook een hand in.
Verder heeft Citroën zelf nooit een AX cabrio op de markt bebracht, alles wat er op de weg rondt rijdt zijn carossier producten.
Dat Citroën er wel degelijk mee bezig is geweest bewijst onderstaande persfoto:
(klik voor hoge resolutie)
Ze hebben er echter, zoals eerder gezegd, nooit iets mee gedaan vanwege de concurrentie binnen PSA (met de 205).
Mja, best wel een flinke balk die daarlangs gelegd is. Maar hoe hebben ze dat dan met de stoelen gedaan? Normaal zit de rails daar gewoon tegen de zijkant van de carrosserie geschroefd. Lijkt me met zo'n extra brede balk toch een probleem worden?!Bossie wrote:Op deze foto kun je zien dat de dorpel aardig verstevigd is.MBa@NL wrote:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
meen me te herinneren dat die zijde van de stoelen waren aangepast en bovenop die balk stonden... zeker weten doe ik het niet meer...MNM(tm) wrote:Mja, best wel een flinke balk die daarlangs gelegd is. Maar hoe hebben ze dat dan met de stoelen gedaan? Normaal zit de rails daar gewoon tegen de zijkant van de carrosserie geschroefd. Lijkt me met zo'n extra brede balk toch een probleem worden?!Bossie wrote:Op deze foto kun je zien dat de dorpel aardig verstevigd is.MBa@NL wrote: