DS 3

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
lobsterboy
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: FriOct02, 2009 9:10:18 PM

DS 3

Post by lobsterboy »

Iemand de nieuwe DS 3 al gezien ?

Image

Ik vind hem wel wat hebben, lekker sportief en opvallend

Image

Die velgen 8)

Image

in die zgn. luchthappers in de voorbumper zitten led dagrijlichten

Image

Lekker kontje ...

Image

En voorstoelen met suede :P

Sjaakie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 313
Joined: WedAug19, 2009 10:09:58 PM
Location: IJsselstein

Post by Sjaakie »

Bekleding zal wel alcantara zijn. Op zicht wel een leuke auto, maar niet zo sportief als de Mini en interieur was ook al niet zo geweldig voor die prijs. Relatief veel harde kunststoffen.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Hij heeft niet echt een DS look, Lijkt een beetje een sport versie op de nieuwe C3.

In het geel spreekt die me totaal niet aan. Zal hier bij verbeek in zevenaar binnekort is kijken ;)

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Op 4 oktober 2009 hebben velen van ons de nieuwe DS3 al in levende lijve mogen aanschouwen in Amsterdam bij de festiviteiten rondom 90 jaar Citroën.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

In de praktijk is de DS3 inderdaad "gewoon" de coupe versie van de nieuwe C3.
Moet zeggen, wel een erg leuke coupe versie.
Qua kleur en vermogen kun je de DS3 bijna zo gek krijgen als je wilt. Maar de gele uitvoering hoeft voor mij ook niet zo.

http://www.ds3.Citroën.com/nl/#/config/

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13664 ... DS3-Racing
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Die gele uitvoering hoeft van ook niet zo eerlijk gezegd... doe mij de witte of zwarte uitvoering maar :D
AX GTI '91

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Licht blauw met wit dak ;) Of dat dak met die lijnen ;)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hopelijk is de DS3 wel wat groter binnenin dan de C3 wat betreft hoofdruimte want voor bestuurders >1,80m is de nieuwe C3 echt geen doen (door dat glasdak);

verder ziet t er wel gaaf uit.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Ik vind er ....

Nee laat ik maar niet teveel zeggen.
Doe mij maar een DS23ie!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

2Black wrote: Doe mij maar een DS23ie!
Als je de mogelijkheden zou hebben... is de keuze niet moeilijk!
http://www.Citroën-forum.nl/markt/advertentie/766

Vorig weekend bij de lokale dealer achter het stuur van een DS3 gekropen.
Qua uiterlijk vind ik het wel een auto met een leuke stoer-hippe uitstraling auto maar het interieur vond ik wat tegenvallen.
Ik vond het niet echt uitnodigen om een stukje in te gaan rijden.
De nieuwe C3 die er stond vond ik eigenlijk meer uitstraling hebben in het interieur. Dat was toch wat verder afgewerkt met meer stijl.

Drie weken geleden ook al de eerste in het echt zien rijden.
Het ontwerp springt er wel uit op de weg.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik vind het de eerste waardige opvolger van de AX GT / GTI in jaren van Citroën. 8)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Als het zover komt dat ik een lease auto mag uitkiezen, zal ik jullie niet teleur stellen (of miss wel)

De kans dat het doorgaat is 40% maar dan twijfel ik nog tussen de DS3 en Seat Exeo ST 2.0 TSI 8)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Als het zover komt dat ik een lease auto mag uitkiezen, zal ik jullie niet teleur stellen (of miss wel)

De kans dat het doorgaat is 40% maar dan twijfel ik nog tussen de DS3 en Seat Exeo ST 2.0 TSI 8)
Ik heb echt m´n best gedaan hoor, maar ik krijg ´t écht niet voor elkaar om ook maar iets van een gelijkenis in beide auto´s te vinden...
Enige wat ik zo kan bedenken is dat er 4 wielen in contact zijn met ´t wegdek... :roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Mastenhose wrote:
Losroyos wrote:Als het zover komt dat ik een lease auto mag uitkiezen, zal ik jullie niet teleur stellen (of miss wel)

De kans dat het doorgaat is 40% maar dan twijfel ik nog tussen de DS3 en Seat Exeo ST 2.0 TSI 8)
Ik heb echt m´n best gedaan hoor, maar ik krijg ´t écht niet voor elkaar om ook maar iets van een gelijkenis in beide auto´s te vinden...
Enige wat ik zo kan bedenken is dat er 4 wielen in contact zijn met ´t wegdek... :roll:
Ik vind ze alle 2 heel mooi, der is ook niet echt een vergelijk te maken kwa buitenkant of iets anders. De Ds3 is een vette bak, hij lijkt meer uit de toekomst, gewaagd ontwerp gewaagd intrieur, De Exeo St is luxer groter en meer een zaken auto. maar ook mooi, Altans vind ik. en waarom dan Seat, Ja daar betaal je niet zo veel voor de PK's (A)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:
Mastenhose wrote:
Losroyos wrote:Als het zover komt dat ik een lease auto mag uitkiezen, zal ik jullie niet teleur stellen (of miss wel)

De kans dat het doorgaat is 40% maar dan twijfel ik nog tussen de DS3 en Seat Exeo ST 2.0 TSI 8)
Ik heb echt m´n best gedaan hoor, maar ik krijg ´t écht niet voor elkaar om ook maar iets van een gelijkenis in beide auto´s te vinden...
Enige wat ik zo kan bedenken is dat er 4 wielen in contact zijn met ´t wegdek... :roll:
Ik vind ze alle 2 heel mooi, der is ook niet echt een vergelijk te maken kwa buitenkant of iets anders. De Ds3 is een vette bak, hij lijkt meer uit de toekomst, gewaagd ontwerp gewaagd intrieur, De Exeo St is luxer groter en meer een zaken auto. maar ook mooi, Altans vind ik. en waarom dan Seat, Ja daar betaal je niet zo veel voor de PK's (A)
De DS3 is een uniek ontwerp op zich. De Exeo is een low-budget A4/Passat... Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt. Persoonlijk vind ik een Exeo meer een zakenauto...

Edit: :roll: Ik moet beter lezen, dat het een zakenauto is had je zelf ook al gezegd...

Hoe representatief moet je auto zijn?! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Wss als mede eigenaar in een webdesign/drukwerk/computer reparaties/ computer store. Maar, de Exeo zit meer in de klasse voor mede eigenaar, hij zal per maand kwa lease bedrag niet veel van elkaar schelen.

Eigenlijk zou het het mooiste zijn als je het unieke van de DS3 kan combineren in de zakelijke stijl van een Exeo StIk ben te jong voor een voledige zaken auto, Maar de Ds3 komt door zijn sportieve design wss iets minder over bij klante. Zoiezo kwa mijn leeftijd hebben somige klanten al, moet zon jong knaapje ons de les gaan leren.

Maarja, Voor het zover is, kan ook wel zijn dat de DS4 al uit is. Eerst maar is kijken hoe het zich oopbouwt na de crisis.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Tijmen wrote:Die gele uitvoering hoeft van ook niet zo eerlijk gezegd... doe mij de witte of zwarte uitvoering maar :D
Vorige week even bij de dealert geweest en toch serieus enthousiast geworden :D
AX GTI '91

Donderkar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 190
Joined: MonSep18, 2006 8:52:58 PM
Location: Steenwijk

Post by Donderkar »

Niemand die dit een afgrijselijk gedrocht vindt? :oops:
Image
AX 1.4 D wit 3d 1995 JX-VD-49
AX 1.1 TE 5d 1989 XS-29-VH
Ami 6 break wit 1969 AM-00-01

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Donderkar wrote:Niemand die dit een afgrijselijk gedrocht vindt? :oops:
Ja kijk in geel wordt alles natuurlijk extra lelijk, maar verder vind ik het geen nare auto om naar te kijken hoor :)
Kijk uit, een Cactussssss

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ik zag hem laatst in het wild, in de buurt van deventer, zat in de trein dus wee niet precies. Maar hij valt door zijn design op, Maar van een afstand ziet die er best normaal uit.

Post Reply